Kjobben Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Går det ann å ta for mye kjølepasta på CPUen slik at vifta ikke kjøler slik den skal? Har en veldig god vifte som spinner på 6000rpm hele tiden så jeg tror ikke det er den, men allikevel holder den konstant 45-57 grader. Jeg har akkurat kjøpt nye ting til pcen og da kjøpte jeg også en tube med kjølepasta. Jeg har: CPU: AMD Athlon 64 3200+ ''Winchester'' CPU-Vifte: Thermaltake Venus 12 Lenke til kommentar
ducmaster Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 ja det er fullt mulig å ta for mye goop på kjernen til cpuen, dette resulterer i at varmen ikke blit skikkelig sugt ut, og dermed mye varmere. anbefaler deg å ta vekk goopen og ta på et nytt lag, ikke for mye, bare et tynt lag slik at du såvidt klarer å se gjennom. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Så tynt som overhodet mulig er best Lenke til kommentar
Villmink Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Anbefaler deg å sjekke ut denne guiden om du er i tvil om mengden du skal bruke: http://overklokking.no/guides/goopguide/index.html Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Det er også en idè å ha god luftsirkulasjon i kabinettet. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Tråden er forsåvidt feilpostet. Skal ligge under emnet Overklokking -> Kjøling -Luft Stenges Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg