Gå til innhold

Grafisk PLED modul

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du må nok ha en kontroller for å drive den.

Edit: ser ut sm jeg misforsto, trodde den trengte en 0108 kontroller. Kan se ut som den er innebygd.

Du trenger da en guide for tilkobling til parallellport, og software for å drive det.

Endret av hårek
Lenke til kommentar
Modulen har inbyggd drivelektronik

så det skal vell funke å koble den på parallellporten på PC eller noe da modulen har en 8 bit parallell databuss, men vet ikke om parallellporten på PC har alle de andre pinnene den trenger, og en må jo også koble på spenning utenom da...

finner du en program som støtter kontrolleren i denne så bør det funke, vil jeg tru...

kontrolleren er en KS0108 eller tilsvarende, etter hva jeg kan se i databladet...

men det står lite i databladet da, ikke noe om hvilken spenning som er beregnet på inngangen. hva er spenningen på parallellporten?

kan jo hende at den trenger elektronikk for å få rett spenning på inngangen...

Og er den virkelig mye bedre enn både lcd og vfd?

trur denne er beregnet litt mer som grafisk display enn vanlige alfanumeriske display hvis det var det du tenkte på... om det ikke var det så er det jo bare en annen teknologi, og har kanskje litt annerledes egenskaper som strømbruk, hva den tåler av temperatur, lys i omgivelsene osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...