Titanium Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Hva syntes vi om denne da? http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?vat=0&dok=9857.htm Første spørsmål.. Må man ha en drive-krets til denne, eller kan den kobles direkte til en pc? Og er den virkelig mye bedre enn både lcd og vfd? Var jo veldig billig da Endret 2. april 2005 av Titanium Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Du må nok ha en kontroller for å drive den. Edit: ser ut sm jeg misforsto, trodde den trengte en 0108 kontroller. Kan se ut som den er innebygd. Du trenger da en guide for tilkobling til parallellport, og software for å drive det. Endret 3. april 2005 av hårek Lenke til kommentar
Dr_VingTor Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Modulen har inbyggd drivelektronik så det skal vell funke å koble den på parallellporten på PC eller noe da modulen har en 8 bit parallell databuss, men vet ikke om parallellporten på PC har alle de andre pinnene den trenger, og en må jo også koble på spenning utenom da... finner du en program som støtter kontrolleren i denne så bør det funke, vil jeg tru... kontrolleren er en KS0108 eller tilsvarende, etter hva jeg kan se i databladet... men det står lite i databladet da, ikke noe om hvilken spenning som er beregnet på inngangen. hva er spenningen på parallellporten? kan jo hende at den trenger elektronikk for å få rett spenning på inngangen... Og er den virkelig mye bedre enn både lcd og vfd? trur denne er beregnet litt mer som grafisk display enn vanlige alfanumeriske display hvis det var det du tenkte på... om det ikke var det så er det jo bare en annen teknologi, og har kanskje litt annerledes egenskaper som strømbruk, hva den tåler av temperatur, lys i omgivelsene osv... Lenke til kommentar
lceman™ Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 hva er spenningen på parallellporten? TTL logikk, 5V og 0V Lenke til kommentar
Makofoed Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Hei, Om du slår opp i databladet på ELFA sin hjemmeside så ser du at den har paralell 8bits bus. Og forøvrig står pinnene til alt det andre man trenger også. Mvh Magnus Kofoed Lenke til kommentar
Titanium Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Hmm, fant denne http://www.stek-inc.com/PDF/SO12864C.pdf Mulig dere kan se mer ut i fra den.. Men ser det ut som det er mulig, eller kan jeg bare glemme dette? Har ikke akkuratt så veldig stor elektro erfaring Lenke til kommentar
Makofoed Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Hei igjen, Ok, det jeg prøvde å si var at ut i fra det databladet jeg fant på elfa sin hjemme side så er det like enkelt å bruke PLED display som LCD så lykke til! Mvh Magnus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå