tor_erik Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hei! Skulle slette noen filer i en mappe nå. Fikk beskjed om at jeg ikke kunne gjøre det, det var ingen tilgang. Jeg fant kjapt ut at mappen var skrivebeskyttet, så jeg slo skrivebeskyttelsen av på vanlig måte. Prøvde en gang til, men fikk samme resultat. Da så jeg at skrivebeskyttelsen visst ikke var av likevel, dog jeg visste at jeg hadde skrudd den av. Etter hvert viste det seg at skrivebeskyttelsen umiddelbart slo seg på igjen automatisk. Kan jeg gjøre noe med dette? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Er dette en systemmappe? Hva heter mappen - kanskje dette kan gi oss noen hint for å hjlpe deg... Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Du kan prøve å bruke programmer som TuneUp Shredder osv. De skal visst gi deg rettigheter. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hvis det er XP du har så er alle mapper "skrivebeskyttet". Det er nok noe annet som sperrer for sletting. Ofte kan man ta en reboot og så slette. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Hvad med den enkelte fil i mappen. Får du lov til å fjerne fluebenet til skrivebeskyttet her? Noe som er skrivebeskyttet, skjer det en gang i mellem man får lov til å "klippe" ut. - prøv til søppelbøtta (vet ikke hvad den heter på Norsk- her i Danmark heter den "papirkurv") Du kan evnt. også prøve å omdøpe mappen, og så prøve å slette. Hilsen tukols Endret 2. april 2005 av tukols Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Okay, tar det kjapt: PerB: Det er ingen systemmappe. Den inneholder noe musikk, noen NotePad-dokumenter, o.l. Det er heller ikke Mine Dokumenter. danno_O: Må jeg virkelig laste ned et program for å få fikset biffen? hårek: Har rebootet mange ganger, har også forsøkt å slette dem i sikkerhetsmodus. Det har ingen effekt. tukols: Den enkelte fil i mappen kan ikke slettes, det er jo dette som er problemet her. Skal dog prøve å skifte navn på den. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Du får vel prøve å ta over aksess tilgangen på folderen og filene da . http://support.microsoft.com/default.aspx?...;308421&sd=tech Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Og hvis det heller ikke skulle virke, så burde det gå an med Recovery Console. http://www.wown.com/j_helmig/wxprcons.htm Lenke til kommentar
johnped Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Jeg har det samme problemet her nå. har en mappe på skrivebordet som bare heter "Til Brenning" Inn i den mappen skal jeg dra filer fra en annen maskin som er på HJEMMENETTVERK Dette har fungert hele tiden, men nå vil det ikke med programfiler og filmer. Det er kun mp3 filer jeg klarer å føre over til den andre maskinen. Jeg får feilmeldingen at fila er skrivebeskyttet, eller at disken er full. Å skru av skrivebeskyttelsen hjelper jo ikke, den bare slår seg på igjen. Har tatt omstart, gitt mappa nytt navn,fungerer ikke. Det som er rart er at det hart fungert hele tiden før frem til nå, men nå er det stopp..??? Noen ideer....? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå