hjelpmegda Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Hvordan skal jeg sikre den tråløse tilgangen, vil ikke at naboen skal kunne koble seg til min internett. Jeg har følgende tråløs router: SMC7004AWBR EU Wireless Barricade™ 4-port Broadband Router with Built-in Print Server http://www.epinions.com/pr-Barricade_7004_...lay_~full_specs Problem Hvordan skal jeg få sikkret den sånn at ikke naboen kan surfe på mitt abo. *Hvordan får jeg låst mac adressene til PCene sånn at bare de har tilgang til routeren. *Er det en måte å bare slå av den trådløse tilgangen på? (trenger ikke den for øyeblikket) Har kikket opp og ned i manualen, står jo ingen steder. Har prøvd å oppgradere programvaren, men da får jeg bare opp en feil mld. Tusen takk for alle relevante svar. (har prøvd suport, men de har stengt i helgen) Endret 1. april 2005 av hjelpmegda Lenke til kommentar
Leben Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Står vel i maualen om hvordan man setter på wep og wap i alle fall. Mener da at man får et valg når man er inne på routeren som heter deffiner mac eller noe i den duren. Leben Edit: mener det er et eget kapittel ang sikring av nett i manualen. Endret 1. april 2005 av Leben Lenke til kommentar
Leben Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Sitat side 12 i manualen: 3. WEP Security: Velg den ønskede algoritmen for datasikkerhet. Aktivering av sikkerheten kan beskytte dataene dine under overføringen fra en stasjon til en annen. Den standardiserte IEEE 802.11 WEP (128 eller 64 bit) brukes her. Edit: Her er en link til manualen på norsk om du ikke har den. Endret 1. april 2005 av Leben Lenke til kommentar
Deviator Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Worst case scenario Hvis han naboen din gjør det til en oppgave å komme inn på nettet ditt så ser jeg ingen grunn til at han ikke skal klare det med den ruteren der. Trådløse nett er en sikkerhetsrisko uansett. Wep krypteringen er veldig sårbar, algorytmen som benyttes er dårlig implementert i løsningen Det eneste som etter min mening er sikkert er WPA Range, dette støttes imidlertidlig ikke så ofte på hjemmeløsninger. WPA, TKIP og Preshared Key er den løsningen jeg ville ha gått for når det gjelder å kryptere mitt hjemmenett. Så kan du da også legge macadressen som tidligere nevnt av andre i denne posten. dessverre så var det vel slik at ruteren din ikke støttet WPA da kanskje på tide å kjøpe en ny Lenke til kommentar
Baleni Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) litt sprøtt men snakk til han der naboen..vis han ikke vil høre kutter du strømmen til huset eller noe? Endret 2. april 2005 av Baleni Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Sett opp WEP og mac-filtering sånn at du må godta alle klienter i nettverket Det bør være lett, bare se rundt på konfigurasjons-siden, det var i alle fall lett på min X-Micro WLAN Router jeg kjøpte på Netshop for 395,- (Har WPA) Endret 2. april 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå