anono1123 Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Har enna ikke fått svar på min mail som jeg sendte dem (uke siden) Fikk svar med at Telenbor(som han sa) har bekreftet dato 19.05.05 som æ kan få bredbåndet. Likte det med Telenbor Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 13. mai 2005 Del Skrevet 13. mai 2005 Litt info til dere som vurderer å skaffe dere adsl fra start.no og har eget modem. Dere trenger også en egen splitter... Noe de fleste har hvis de bruker tidligere modem, men hvis dere gjør som meg og kjøper 3com modemet, må dere skaffe dere splittern utenom. Den kan du ikke få på elkjøp (selv om telenor avogtil sier dette), ei heller på telebutikken (med mindre du har utrolig flaks og de har måttet bytte et modem og ikke splittern), men bl.a. komplett.no har det. Jeg kjøpte en fra datakjeden.no, men har enda ikke fått den til å fungere... (Skal prøve med annen splitter fra telenor i løpet av helgen) Videre er det ikke alltid du vil få den oppkoblingsinformasjonen du skal på "Min bredbåndsside", men du kan få oppgitt all denne informasjonen (inklusive passordet for oppkoblingen) ved å ringe support... Lenke til kommentar
holabaloo Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 hei !" hvorfor trenger du splitter ...? går ut fra at du mener en switch ... men hvorfor trenger du det..? (nyttig hvis du skal kjøre flere ting samtidig.) Har Testet litt med START nå , fungerer greit med "velkjente " thompson speedtouch som jeg hadde fra TISCALI den fungerer automatisk på DHCP og nå PPPoE som START kjører. Ellers har jeg IP24 (micronet sp5001) ,den trenger jeg hjelp til å få til å virke igjen, får ikke kontakt med den via web inteface eller telnet... skjønner ikke hvorfor . har kjørt alle prosedyrer som IP24 anbefaler for den,men ingen kontakt - har mailet dem og venter på svar derfra. Har andre noe erfaring med START og ip-telefoni ??? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 hei !"hvorfor trenger du splitter ...? går ut fra at du mener en switch ... men hvorfor trenger du det..? (nyttig hvis du skal kjøre flere ting samtidig.) Mener nok faktisk splitter... Som for å få telefon og adsl frekvensens splittet slik at man slipper støy når man er i telefonen... 3com modemet jeg har kjøpt (som referert i tidligere poster) har innebygget switch og trådløst aksesspunkt, men, som det stod i min forrige post, ikke noen splitter inkludert. Følgelig er dette noe som må skaffes om man ønsker å bruke vanlige telefon samtidig som man har adsl installert.... Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Mitt system her ''virker'' ikke uten splitter... (Nette kobler ned vis noen bruker tlf.) Lenke til kommentar
Lordfunkey Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 da har start lansert 2 nye hastigheter i tilleg til dem gammel. sjekk her 3 megabit ADSL (hastighet 3072/384) Pris: 449,-/mnd 4 megabit ADSL (hastighet 4096/512) Pris: 479,-/mnd vil si det er en del biligere en feks telenor. + ingen av dem andre isper som er på telenor sine sentraler lanserer 3mbit linjen etter det jeg kan se . da blir det 4mbit på meg i hvertfall Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 15. mai 2005 Del Skrevet 15. mai 2005 Hmm, nesten så jeg bytter til det 4mbit selv... Men liker ikke ekstra prisen på 79,- for manglende telefonabo, så får undersøke litt nærmere... Og for de som lurer, det er min mor jeg har bestillt start.no adsl til, ikke meg selv... Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 15. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2005 (endret) Hmm, nesten så jeg bytter til det 4mbit selv... Men liker ikke ekstra prisen på 79,- for manglende telefonabo, så får undersøke litt nærmere... Og for de som lurer, det er min mor jeg har bestillt start.no adsl til, ikke meg selv... Ekstra utgift dersom du ikke har telefon, har alle ISP'ene. Det er stjelnor som tar (mesteparten?) av disse pengene. Telenor så vel at de måtte ha en ekstra inntekt, for alle oppegående mennesker velger andre alternativer enn Telenor... Endret 15. mai 2005 av eirikjo Lenke til kommentar
meinir Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) .. Endret 29. september 2010 av meinir Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 (endret) Du vil alltid trenge et modem for å bruke ADSL. En router er bare noe du kobler på i tillegg (enten som egen boks, ellers som en kombiboks sammen med ADSL modemet) så du får hele nettverket ditt på internett! Det du skulle hatt var trolig denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300716&cks=PRL Modem+Router+Switch+TrådløstAP+Firewall Endret 16. mai 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 16. mai 2005 Del Skrevet 16. mai 2005 Mitt system her ''virker'' ikke uten splitter...(Nette kobler ned vis noen bruker tlf.) Det er nettopp derfor man bør ha en splitter; For at man skal kunne bruke både nettet og telefonen samtidig, uten brudd på en av de når begge blir brukt likt. Lenke til kommentar
Anders1212 Skrevet 18. mai 2005 Del Skrevet 18. mai 2005 Lurte på om noen av dere med start.no inet spiller Counter-strike og hvordan det er med ping i så fall? Lurte også på om det er stabilt. Mvh Anders Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 JEJ!! Vi blir koblet opp i dag, bare vente på at internet kobler fra her nu... Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 blir koplet opp mot Start.no til neste uke, har bestilt 2Megabits linje, så vet ikke hvordan det blir med ping og slikt men det kan ikke være så mye verre enn andre ISP'er i Norge da. Skal bli spennende å se ang ping. for jeg spiller mye UT2k3 og UT2k4 online, noen som spiller det her? Frankie Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Bare til opplysning, så har jeg lagt ut ping resultat tideligere i denne tråden. For de som ikke orker å lese igjennom 9 sider.... Lenke til kommentar
stian90_2 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Tja har jo hatt telenor en stund, og betaler nå 349 i måneden for 2 mb linje. Men kommer ikke før 1 juni =( Lenke til kommentar
robot Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Har telenor adsl. og er fornøyd med det. Og det er ikke lenge til juni. syns nå jeg. Lenke til kommentar
HEE Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Var innon start.no.Det er jo utrolig billig. Billige for mann det ikke. Så synd at jeg er bundet til telenor:-( hej. dette trodde jeg også.. men fikk fortalt det av bluecom at det hadde ikke noe og si det om jeg bytta... det ville ikke koste meg noe om jeg bytta selv om jeg var bundet.. kjønner ikke det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå