muffe Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Vi må huske at de prisene som det snakkes runt her mest sannsyligvs ikke er gjeldene for Sverige/Danmark som helhet. I det store og hele er det nok samme tilbud som her i Norge, men det finnes vel (akkurat som i Norge) små leverandører som leverer bredbånd til en billig penge. I utkant-sverige er det nok like mye bredbånd som i utkant-norge. Tror ikke det er noen forskjell der. Prøver ikke å bestride at det muligens er litt lavere priser generelt sett i Sverige og Danmark, men gresset er jo alltid grønnere på andre siden av gjerdet... Vi må også huske at det generelle lønnsnivået i Sverige/Danmark ligger under lønnsnivået i Norge, og da er det naturlig med lavere priser på bredbånd, kjøtt, sprit og andre varer. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Prøver ikke å bestride at det muligens er litt lavere priser generelt sett i Sverige og Danmark, men gresset er jo alltid grønnere på andre siden av gjerdet... Veldig godt sagt Da er bestillingen på adsl fra start i boks! Har forresten en Linksys WRT54G som jeg skal bruke som router, noen som har brukt denne routeren uten adsl-modem? Sånn jeg skjønte det på han jeg snakket med på start.no så trengte man bare en router med mulighet for PPPoE..? Lenke til kommentar
Arne Nåtedal Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Har forresten en Linksys WRT54G som jeg skal bruke som router, noen som har brukt denne routeren uten adsl-modem? Sånn jeg skjønte det på han jeg snakket med på start.no så trengte man bare en router med mulighet for PPPoE..? Visst må du ha ADSL-modem, WRT54G er bare en trådløs ruter med WLAN/Ethernet-grensesnitt. Et nettverk med ADSL-tilkobling kan bl.a. bestå av følgende komponenter: 1. ADSL-modem 2. Ruter 3. Switch 4. Trådløst aksesspunkt Fordi du kan få kjøpt bokser med nær sagt hvilken som helst kombinasjon av en eller flere av disse punktene, og fordi både brukere og ISPer surrer med betegnelsene, er det ikke rart at man mister ovesikten. Start.no skriver f.eks på sidene for bestilling: "Dersom du ikke har ruter fra før, kan du leie en av oss." og "En ruter (også kalt ADSL-modem)". Ikke rart man lurer. Det som er 100% sikkert er at du må ha en boks om inneholder ADSL-modem med PPPoE. Lenke til kommentar
msh Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 (endret) Tror dere nexgentel kommer til å øke hastigheten nå?Hvis de skal konkrere med start.no,burte det sette ned pris på 2mbit SHDSL linje til 398,- Endret 7. april 2005 av msh Lenke til kommentar
mrmattis Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Jeg tok kontakt med Start sin support angående routeren og typebetegnelse, og fikk til svar at det var en Zyxel Prestige T650, R-T3. Trolig så er det snakk om denne modellen: http://www.zyxel.no/produkt.php?cat=14&prod=47 Noen som har kjennskap til denne modellen ? De svarer kjapt på mail, det skal de ha Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Har forresten en Linksys WRT54G som jeg skal bruke som router, noen som har brukt denne routeren uten adsl-modem? Sånn jeg skjønte det på han jeg snakket med på start.no så trengte man bare en router med mulighet for PPPoE..? Visst må du ha ADSL-modem, WRT54G er bare en trådløs ruter med WLAN/Ethernet-grensesnitt. Et nettverk med ADSL-tilkobling kan bl.a. bestå av følgende komponenter: 1. ADSL-modem 2. Ruter 3. Switch 4. Trådløst aksesspunkt Fordi du kan få kjøpt bokser med nær sagt hvilken som helst kombinasjon av en eller flere av disse punktene, og fordi både brukere og ISPer surrer med betegnelsene, er det ikke rart at man mister ovesikten. Start.no skriver f.eks på sidene for bestilling: "Dersom du ikke har ruter fra før, kan du leie en av oss." og "En ruter (også kalt ADSL-modem)". Ikke rart man lurer. Det som er 100% sikkert er at du må ha en boks om inneholder ADSL-modem med PPPoE. Jeg var sikker på at man trengte et adsl-modem jeg også, men når kundesupporteren hos start sier at man kun trenger en router, så klødde jeg meg litt i hodet. Jeg spurte han flere ganger om jeg hadde forstått det riktig, og fikk bekreftet det gang på gang at man kun trengte en router, det eneste kriteriet til routeren var at man trengte støtte for PPPoE. Men du har rett i at isp'ene ofte surrer med betegnelser, jeg ringte start.no igjen nå for å høre med en annen kunde-supporter, og han bekreftet det du sier, og jeg trodde, nemlig at man enten må ha en router med innebygget modem-funksjon, eller et adsl-modem. Nå gjenstår det bare å sjekke om WRT54G har innebygget modem-funksjon, om det ikke har det så får jeg bare kjøpe et adsl-modem. Noen som har noen tips til et simpelt adsl-modem som ikke koster mye? Kikket på komplett, men der selger de kun kombinerte adsl-modem, med router og trådløs-funksjon. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Man trenger vel en router med adsl-modem støtte. En ren router som f.eks. Dlink sin DI624 eller noe slikt, vil nok ikke virke særlig bra. Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Noen som har det nu? Bredbånd fra Start.no Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 8. april 2005 Del Skrevet 8. april 2005 Noen som har det nu? Bredbånd fra Start.no Tror det tar rundt 3 uker før de kan koble opp noen, og tilbudet har vært her i rundt 1 uke, så vi må nok vente litt til. Eller? Lenke til kommentar
Sourze Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Noen som har det nu? Bredbånd fra Start.no Tror det tar rundt 3 uker før de kan koble opp noen, og tilbudet har vært her i rundt 1 uke, så vi må nok vente litt til. Eller? Enn nå da? Enn nå da? Hva med nå da? No need to be spydig. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Heisann Har sett litt på deres nye bredbåndstilbud og syntes dette virker veldig interessant(2mbit tilbudet). Har regnet ut at vi vil spare 1450 kroner i året på å skifte til dere, selv om vi da mister 128kbps opplasting. Mitt spørsmål er som følger: Har dere planer om i fremtiden å oppjustere opplastingshastighetene? Med dagens krav til hastigheter (opplasting til hjemmeside, etc) så blir 256kbps fort ganske tregt. Er dette kanskje noe å tenke på til i fremtiden? Hei, planer om å få høyere hastigheter er selvsagt under planlegging, uten at vi kan gi noen konkrete planer for når dette vil være et reelt tilbud for våre kunder. Til sommeren vil vi lansere både 3 og 4 mblinjer, som nåværende kunder selvsagt kan oppgradere til uten ekstra gebyrer. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Var innon start.no.Det er jo utrolig billig. Billige for mann det ikke. Så synd at jeg er bundet til telenor:-( Det er man jo uansett på ADSL. Man må jo enten betale for å ha telefon gjennom den samme telefonlinja eller betale for å ikke ha telefon gjennom den samme telefonlinja. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Ja, å betale 100,- ekstra i måneden for å ikke ha fasttelefon er akkurat fristende. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 9. april 2005 Del Skrevet 9. april 2005 Nå gjenstår det bare å sjekke om WRT54G har innebygget modem-funksjon, om det ikke har det så får jeg bare kjøpe et adsl-modem. DEn har ikke modem, Jensen har jo et utmerket modem, Topcom har vel også noen. Dessuten burde det være flust av brukte og få tak i for noen få kroner i og med det kryr av tidligere Telenor-modemer som ikke blir tatt inn igjen. Lenke til kommentar
Zuul Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Jeg tok kontakt med Start sin support angående routeren og typebetegnelse, og fikk til svar at det var en Zyxel Prestige T650, R-T3. Trolig så er det snakk om denne modellen: http://www.zyxel.no/produkt.php?cat=14&prod=47 Noen som har kjennskap til denne modellen ? De svarer kjapt på mail, det skal de ha Har et slikt modem selv (har ADSL fra Bluecom) og det fungerer helt utmerket. Modemet er et ADSL modem og en router i et. Har den tilkoplet en DI-624+ router. Bare plugget modemet rett i routeren min og alt gikk av seg selv Brukervennlig og fine menyer også. Et kvalitets modem vil jeg si Hilsen Zuul Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Heisann Har sett litt på deres nye bredbåndstilbud og syntes dette virker veldig interessant(2mbit tilbudet). Har regnet ut at vi vil spare 1450 kroner i året på å skifte til dere, selv om vi da mister 128kbps opplasting. Mitt spørsmål er som følger: Har dere planer om i fremtiden å oppjustere opplastingshastighetene? Med dagens krav til hastigheter (opplasting til hjemmeside, etc) så blir 256kbps fort ganske tregt. Er dette kanskje noe å tenke på til i fremtiden? Hei, planer om å få høyere hastigheter er selvsagt under planlegging, uten at vi kan gi noen konkrete planer for når dette vil være et reelt tilbud for våre kunder. Til sommeren vil vi lansere både 3 og 4 mblinjer, som nåværende kunder selvsagt kan oppgradere til uten ekstra gebyrer. Så hvis jeg bestiller 2mbit hos de nå så får jeg 3-4 mbit til samme pris til sommeren? Lenke til kommentar
kim Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 (endret) Nei.. du slipper å betale for selve oppgraderingen Endret 10. april 2005 av kim Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Men det man sikkert må belage seg på er en fornyet bindingstid. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Var innon start.no.Det er jo utrolig billig. Billige for mann det ikke. Så synd at jeg er bundet til telenor:-( Det er man jo uansett på ADSL. Man må jo enten betale for å ha telefon gjennom den samme telefonlinja eller betale for å ikke ha telefon gjennom den samme telefonlinja. Tror han mente at han ikke kan bestille fra start pga. at han allerede er bundet til telenor Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 Fikk brev fra start.no her om dagen med oppkoblings dato og diverse info. Nå gjennstår det bare å se om man blir koblet opp til riktig tid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå