Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Start.no adsl til knall pris!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

linja mi blir borte om 3 uker, og så kom det her tilbudet. Det ser bra ut men siden folk hinter til at hastigheten blir oppgradert i sommer, går det an å bestille linje nå, og den blir automatisk oppgradert når den tid kommer?

Eller blir det den hastigheten som er nå gjennom hele bindingstiden?

 

Litt kjett å sitte i en måned uten linje og, bare for å få litt raskere linje.

 

I det hølet her får jeg ikke raskere enn 2048/256 uansett for tiden.

:(

Lenke til kommentar
På tide at det gjøres noe med bredbåndsprisene i dette landet, var i sverige i helga og så reklame for 8mb til 320kr pr måned... At det var dyrt i Norge og billig i Sverige visste vi fra før, men det får da være grenser.

det var jo sinnsykt da. leste på itavisen at i sverige skulle de tilby linjer med opp til 26mb til rundt 300-350kr pr mnd. i japan nå får man 100mb\70mb til rundt 300kr pr mnd :dribble:

Lenke til kommentar
Ja, det kommer nye større hastighet kategorier og større upload for de med 2 Mbps abb (øker til 384 kbps).

 

kilde: http://www.jara.no/nyheter/arkiv/nyhet_20050330.html

 

 

(Jara=Telenor Networks, de som leverer xDSL til blant annet Start.no slik jeg forstår det)

Vet du om jeg vil få denne hastighetsoppgraderingen hvis jeg bestiller 2048/256 i dag? Vil jeg da få 2048/384 automatisk, eller vil det kun gjede for nye kunder?

Lenke til kommentar
linja mi blir borte om 3 uker, og så kom det her tilbudet. Det ser bra ut men siden folk hinter til at hastigheten blir oppgradert i sommer, går det an å bestille linje nå, og den blir automatisk oppgradert når den tid kommer?

Eller blir det den hastigheten som er nå gjennom hele bindingstiden?

 

Litt kjett å sitte i en måned uten linje og, bare for å få litt raskere linje.

 

I det hølet her får jeg ikke raskere enn 2048/256 uansett for tiden.

:(

Fra og med 1.juni vil alle kunder som har 2048/256 få oppgradert uthastigheten til 384. På 1024/256 blir uthastigheten den samme.

Lenke til kommentar
Til dere som har bestilt ADSL fra START.no. Har dere fått noe dato for når dere blir koplet opp? i så tilfelle, hvor lang tid fra dere bestiller er det til dere skal få det?

Mail fra start.no:

Vi tar sikte på å ferdigstille ordren innen 26.04.2005, linjen vil bli koblet

opp 26.04.2005 ( etter kl 12 ).

 

Jeg bestilte før helgen..

Lenke til kommentar
Så at du kunne leie ruter hos de, og siden det ikke stod noe om modem på sidene deres, så lurte jeg på om det fulgte med. Ringte de nettopp, og det sa de at det da ikke gjorde. Det som fulgte med var splitter.

 

Spurte også litt om tilkoplingsprotokoll, og de bruker PPPoE tilkopling... Det er litt tungvindt (synes jeg). Liker mye bedre å plugge inn å få tildelt IP via DHCP. Det er så mye, mye lettere. Men skal vel heller klare å leve med PPPoE hvis jeg kan få ADSL til en så kanonkongebra pris.

 

Edit: De svarte på telefon etter tre ring. Meget bra respons, og en meget hyggelig herre som satt i andre enden og kunne svare på akkurat det jeg spurte om.

Helt standard Telenor løsning, så det er bare å kjøpe en billig bredbåndsruter (disse har modembiten innebygdt), og koble den til. Da får du tildelt ip'en automatisk og alt det du trenger.

Lenke til kommentar
Helt standard Telenor løsning, så det er bare å kjøpe en billig bredbåndsruter (disse har modembiten innebygdt), og koble den til. Da får du tildelt ip'en automatisk og alt det du trenger.

Ja, jeg vet det. Men du trenger brukernavn/passord også. Og det enkleste rent teknisk sett er DHCP. Plugg inn og surf i vei.

 

Ellers har jeg allerede to stk. kabelbaserte rutere (i tillegg til den jeg låner av Tele2) og en stk. trådløs router (Asus WL-500g som fungerer som AP) så for meg er det ikke noe poeng med enda en ruter. Regner med å kjøpe et billig ADSL modem, eventuelt med innebygget ruter. Eneste kravet da er at det skal være mulig å slå helt av ruterfunksjonaliteten, dvs. slå av NAT, PAT og DHCP (slik som du kan på mitt måværende ADSL-modem (Ericsson HM-210di) fra Tele2).

 

Ellers tror jeg at jeg venter til juni med å bestile noe nytt abbonement. Det kan være greit å se hva som skjer i markedet med tanke på Jaras oppgradering av ADSL-tilbudet, Telenors lansering av IP-telefoni (jeg vurderer anskaffelse av det, men ikke nødvendigvis fra Telenor) og Start's lansering av ADSL.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

Jeg jobber i Start.no, så det kan hende jeg har et og annet å bidra med i denne tråden. :) Fint å se at så mange her inne er positive... vi skal gjøre vårt beste for å leve opp til forventningene.

 

Så til noen av spørsmålene:

 

Ang. stabilitet/seriøsitet:

Vi har faktisk lang erfaring som ISP, og har tilbudt dialup/ISDN-tilgang siden 1999.

 

Hva bredbånd angår har vi også en viss erfaring: Start.no eies delvis av Powertech som i mange år har drevet som nettleverandør for bedriftsmarkedet. Det er de samme menneskene som står bak når vi nå retter oppmerksomheten mot privatmarkedet.

 

Linjer

Det stemmer at vi bruker linjene til Telenor, og at vi dermed har samme dekning som dem. Til deg som hadde Telenor men fikk nei på dekningsøket vårt: Ring oss, så fikser vi nok bredbånd til deg også :)

 

Ruter/modem

Det er ZyXel som leverer ruterne vi bruker. Jeg husker ikke modellen på stående fot, men det er i allefall et pålitelig merke som Powertech har god erfaring med.

 

...

 

Det får være nok oppsøkende support-virksomhet fra meg... hoppet over noen av de mer tekniske spørsmålene, siden jeg sitter i redaksjonen og knapt vet opp-ned på en RJ-45. Men... vår eminente support blir veldig glade for henvendelser på 02375 og [email protected] :)

Lenke til kommentar
det var jo sinnsykt da. leste på itavisen at i sverige skulle de tilby linjer med opp til 26mb til rundt 300-350kr pr mnd. i japan nå får man 100mb\70mb til rundt 300kr pr mnd

Helt SYK fart. treg utvikling her i norge ja :mad:

ADSL2+ er da vel lansert i Norge også, er det ikke? Det stemmer at man kan få 25mbit til de prisene noen steder her, men dekningen er ikke akkurat noe å skryte av. Selv har jeg 3000/1000 til 399, som er det beste tilbudet på hastighet her jeg bor. Og her mangler det ikke på marked for de høyere hastighetene, for å si det mildt.

 

100/70 mbit i Japan overrasker ikke. Japan har også hatt 3G mobilnett i et par år, og de er stort sett alltid først ute med nye ting. Utviklingen er faktisk ikke så treg i Norge, men det finnes veldig få ISPer som har råd til å tape flere titalls millioner i året.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ventet i et halvt år på at sentralen der jeg bor skal bli bygd ut, den har vært full. Så sjekket jeg adsl-dekningen hos start.no nå, og det ser ut til at de endelig har klart å bli ferdig med sentralen! :thumbup:

Er glad jeg ikke rakk å bestille et annet ab. med bindigs-tid før jeg så dette tilbudet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...