Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Start.no adsl til knall pris!

Anbefalte innlegg

Virker interessant dette. Det blir spennende å se om de klarer å levere bra nok da. Selv syntes jeg opplastningshastigheten er alt for lav, så jeg kommer nok ikke til å bestille fra Start, men for gamere og leechere er dette et godt alternativ.

EDIT: Fant ut at vi kommer til å spare 1500 kroner i året med dette abbonomentet, og selv om opplastingshastigheten går ned med 128 kb/s. *tipse pappa*

Endret av Thompzen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres bra ut dette tilbudet, får avvente litt og se....

Har i dag Telenor ADSL og har vært kunde over 12mnd. Har et gammetl Alcatel Speed Touch modem, noen som vet om dette er mitt eller Telenors eiendom dersom jeg velger å si opp avtalen på ADSL med Telenor gribbene.

Noen som kjenner til ruteren/modemet som leveres med Start, kan vel benytte andre typer antar jeg?

Jeg har også etablert et enkeltmannsforetak, noen som vet om jeg kan utgiftsføre installasjon og løpende kost på ADSL (selskapet driver innen it-bransjen).

Qtip

Lenke til kommentar

Har i dag Telenor ADSL og har vært kunde over 12mnd. Har et gammetl Alcatel Speed Touch modem, noen som vet om dette er mitt eller Telenors eiendom dersom jeg velger å si opp avtalen på ADSL med Telenor gribbene.

Noen som kjenner til ruteren/modemet som leveres med Start, kan vel benytte andre typer antar jeg?

Jeg har også etablert et enkeltmannsforetak, noen som vet om jeg kan utgiftsføre installasjon og løpende kost på ADSL (selskapet driver innen it-bransjen).

Qtip

Jeg vet ikke hvilket modem de leverer, men jeg vet du kan kjøpe eget modem, f.eks. fra elkjøp, og bruke dette selv.

Tipper at modemet du har fra telenor nå er telenor sitt og må leveres tilbake.

Endret av eirikjo
Lenke til kommentar

Dette modemet tror jeg neppe de vil ha igjen, da vil du få enb returlapp i posten i såfall så du har god tid til og skaffe ett nytt.

Du kan utgiftsføre ADSL uansett næring, har du ikke en regnskapsfører som gir deg råd?

Lenke til kommentar

Min binding i telenor er gått ut. Ringte dem og sa at jeg kom til å bytte til start.no hvis de ikke kom med et mot tilbud. Men han var ikke interessert i meg i det hele tatt.

Bare bytt sa han....det var det. Hehe....blir vel en annen lyd i pipa når flere tusen bytter leverandør tenker jeg!!

Hilsen en som snart har start.no ADSL!

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke alle som har ADSL hos Telenor, si det opp, slik at de kanskje skjønner alvoret i det?

hehe.den kunne jeg vært med på. men kan ikke nå.for jeg er bundet til telenor i 12måneder. vil koste meg dyrt om jeg brytet kontrakten nå før binde tiden er gått ut.:-(

Lenke til kommentar
Min binding i telenor er gått ut. Ringte dem og sa at jeg kom til å bytte til start.no hvis de ikke kom med et mot tilbud. Men han var ikke interessert i meg i det hele tatt.

Bare bytt sa han....det var det. Hehe....blir vel en annen lyd i pipa når flere tusen bytter leverandør tenker jeg!!

Sa de virkelig det??? fy søren. hvis jeg var deg så ville jeg fått det inn i avisen så alle kunne se det. tror telenor ledelsen vil snu seg litt da tenker jeg :yes:

Lenke til kommentar

True med å gå over til en videreselger av samme produktet, slik at Telenor har omtrent samme fortjeneste på deg likevel. Si heller at du går til NGT eller Catch, så taper de litt inntekter, selv om de forsatt får 120 kr mnd av deg i kobberleie (via NGT, eller Catch)

Lenke til kommentar
Hvorfor kan ikke alle som har ADSL hos Telenor, si det opp, slik at de kanskje skjønner alvoret i det?

hehe.den kunne jeg vært med på. men kan ikke nå.for jeg er bundet til telenor i 12måneder. vil koste meg dyrt om jeg brytet kontrakten nå før binde tiden er gått ut.:-(

Det kan jo ikke være så masse du må betale tilbake hvis du bryter kontrakten. Jeg tror mange tror det er snakk om store beløp, men det kan jo ikke være mer enn en 1000 lapp eller noe du må betale i gebyr for å slippe unna kontrakten.

Lenke til kommentar

Qtip

Modemet er din eiendom, dvs. du beholder det når du sier opp Telenor ADSL - og kan evt. bruke det til andre ISP'er.

Lenke til kommentar
Det kan jo ikke være så masse du må betale tilbake hvis du bryter kontrakten. Jeg tror mange tror det er snakk om store beløp, men det kan jo ikke være mer enn en 1000 lapp eller noe du må betale i gebyr for å slippe unna kontrakten.

Vet ikke hvordan det er med kontrakten med Telenor, men hos enkelte andre er kontrakten uoppsigelig. Altså en må regne med å betale hele bindingstiden om en bruker linjen eller ikke.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan det er med kontrakten med Telenor, men hos enkelte andre er kontrakten uoppsigelig. Altså en må regne med å betale hele bindingstiden om en bruker linjen eller ikke.

Er sånt lovlig egentlig?

Tiscali eller tele2 (husker ikke hvilken, tror det var tiscali) holder jo på sånn.

Hva hvis huset brenner ned? Fortsatt betale på ADSLen? :no:

Lenke til kommentar
' date='05/04/2005 : 15:48'] Er sånt lovlig egentlig?

Tiscali eller tele2 (husker ikke hvilken, tror det var tiscali) holder jo på sånn.

Hva hvis huset brenner ned? Fortsatt betale på ADSLen? :no:

Les kontrakten til Catch.

Hvis huset brenner ned så kan vel de muligens være villige til å flytte abb til det nye huset. Ellers blir det vel i forsikringspotten, siden Catch vil sikkert sende regning for tap av modemet sitt og dette dekkes vel av forsikringen.

Lenke til kommentar

Så at du kunne leie ruter hos de, og siden det ikke stod noe om modem på sidene deres, så lurte jeg på om det fulgte med. Ringte de nettopp, og det sa de at det da ikke gjorde. Det som fulgte med var splitter.

Spurte også litt om tilkoplingsprotokoll, og de bruker PPPoE tilkopling... Det er litt tungvindt (synes jeg). Liker mye bedre å plugge inn å få tildelt IP via DHCP. Det er så mye, mye lettere. Men skal vel heller klare å leve med PPPoE hvis jeg kan få ADSL til en så kanonkongebra pris.

Edit: De svarte på telefon etter tre ring. Meget bra respons, og en meget hyggelig herre som satt i andre enden og kunne svare på akkurat det jeg spurte om.

Endret av muffe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...