agvg Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Virker som de er litt på bærtur når det gjelder de verdiene... Har spurt et utall ganger, og alltid fått samme svar, men ikke kommet på nett... Skal fikse det i morgen med de riktige verdiene oppgitt i denne tråden... (VPI: 8 VCI: 35) Encapsulation er LLC på TN sitt utstyr, hvilket modem har du? Lenke til kommentar
Evial Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 har ikke fått oppgradert opp hastigheten enda. logget inn på routeren og der stod det 256 up / 2464 down. Syns at ispene slenger ut av seg masse dator men det stemmer nesten aldri. Spiller ikke noen rolle for meg igrunn, laster ikke så mye opp alikevell. :-) Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Encapsulation er LLC på TN sitt utstyr, hvilket modem har du? Kjøpte meg dette 3com adsl modemet. Har prøvd begge encapsulations mulighetene modemet tilbyr (LLC og VC MUX).... Men har dessverre ikke fått somlet meg opp til modern for å fikse problemet... Når det forhåpentligvis før jeg skal ut i kveld... Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Hei Jeg bestilte adsl fra start for 1mnd siden, men siden jeg har 3mnd oppsigelses tid hos min nåverende isp så får jeg ikke adsl fra start før 30 august. Men nok om det. Jeg har som sagt adsl nå, hva må jeg gjøre når jeg får adsl fra start `? Har hørt noe om passord, brukernavn, pppoe, VPI/VCI. Er ganske dårlig med sånne netverks ting så vet ikke hvor noen ting skal være Så lurte på om noen kunne forklare meg litt om dette Har Billion Bipac-740 Ge ADSL firewall router with 4-port 10/100m switch Edit: Var inne på routern å surret litt, fant noe greier (se vedlegg) er det her jeg skal fylle inn div data ? Andreas Endret 3. juni 2005 av macaune23 Lenke til kommentar
Evial Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 hos start får du et brukernavn og passord. Hvis du skriver dette inn i feltet under PPP mener jeg at det skal funke. Lenke til kommentar
DownG Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hva skal mtu settes til ? Skal jeg i det hele tatt forandre den? (har samme router/modem som mr giribaldi - ) 3Com ADSL Wireless 11g Firewall Router ADSL modem, 802.11g 54 Mbps, WPA Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Hva skal mtu settes til ? Skal jeg i det hele tatt forandre den? Du skal ikke trenge å endre MTU, da den er forholdsvis standard... Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Tja, da har jeg oppdatert med de riktige verdiene, men kommer ikke på... Får dette hendelsesforløpet: PPPOE send PADI PPPOE receive PADO PPPOE send PADR PPPOE receive PADS PPPOE start PPP PPPOE stop Username and Password: failed Har sjekket brukernavn og passord opp med hva jeg har fått fra start.no, og det stemmer. Dessverre er kundeservice stengt, så jeg får ikke sjekket med dem... Dette begynner å bli irriterende... Men verdiene ser ut til å stemme, da jeg ellers ikke ville fått hendelsesforløpet over, men heller PPPOE send PADI PPPOE send PADI PPPOE send PADI PPPOE send PADI Får håpe at jeg kan få ordnet dette med kundeservice i morgen... :-/ Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Mr.Garibaldi: Du har skrevet brukernavn@start.no? Altså ettefulgt av "@start.no". Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Mr.Garibaldi: Du har skrevet brukernavn@start.no? Altså ettefulgt av "@start.no". Jada, har (dessverre) ikke gått i den fellen... Lenke til kommentar
DownG Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hmm, jeg tror det kanskje er noe galt med linja(har sjekket med start.no og de sier at den er satt opp, men de finner ikke router...), på adsl status på modemet står det bare "activating" men inget skjer, lysene på modemet lyser heller ikke... hva kan være galt ?? blir helt forvirret av vpi/vci og mtu, dere sier stikkimot det kundeservice sier har selv prøvd alle verdiene som det hittil har blitt nevnt men ingen fungerer... arg.. blir irritert av det her noen som har noen ideer? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Hvis du er usikker på om linjen fungerer eller ikke, ring feilmeldingen og få dem til å sjekke linjen. De har litt flere muligheter enn hva start.no har. Finner de feil får du ringe start.no igjen og be dem få ordnet det. Ja, det er litt krunglete, men den sikreste måten... Siden vi har samme modem, hva får du opp under "Status and Logs" -> "logs"? Og har du fått sync? Hvis du ikke har det er det nok feil på linjen... Hvordan gikk det med siste firmware oppgradering? Er jo mulig at vi har kjøpt et "#¤"#%¤&%"%#"¤!"#**"#¤!!! modem som egentlig aldri burde vært lagt ut for salg... Lenke til kommentar
TMH Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Var innon start.no.Det er jo utrolig billig. Billige for mann det ikke. Så synd at jeg er bundet til telenor:-( Her hvor jeg bor kan man ikke ha noe annet enn Telenor engang. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Her hvor jeg bor kan man ikke ha noe annet enn Telenor engang. Siden start.no bare videreselger telenor skulle det ikke være noe i veien for at du kjøper gjennom dem... Lenke til kommentar
hifiman Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg lurte på en ting, dere som har start.no bredbånd jeg får linja imorra jeg tok "monter selv", så lurte på om dem tar kontakt når linja er klar ? Via tlf eller e-post, kanskje noen har et ca. klokkeslett også Takk Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Jeg lurte på en ting, dere som har start.no bredbånd jeg får linja imorra jeg tok "monter selv", så lurte på om dem tar kontakt når linja er klar ? Via tlf eller e-post, kanskje noen har et ca. klokkeslett også Takk Du får en oppkoblings-dato, som du kan finne på innloggings-siden din på start.no. Det du trenger å gjøre, er å koble opp modemet ditt, med riktige instillinger (PPPoE brukernavn og passord), til den datoen du har fått bekreftet. Da vil du være på nett innen den datoen. Dersom du ikke har koblet opp utstyret ditt innen den datoen, så er det 10% kjangse for at det ikke fungerer, og at du må ringe inn til start.no og feilmelde. Men i 90% av tilfellene, så er ikke dette noe problem (ifølge start.no). Du må også huske på at det følger ikke med noen splitter når du bestiller "gjør det selv" -pakken, dette må du kjøpe i tillegg. Lenke til kommentar
DownG Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 (endret) Hvis du er usikker på om linjen fungerer eller ikke, ring feilmeldingen og få dem til å sjekke linjen. De har litt flere muligheter enn hva start.no har. Finner de feil får du ringe start.no igjen og be dem få ordnet det. Ja, det er litt krunglete, men den sikreste måten... Siden vi har samme modem, hva får du opp under "Status and Logs" -> "logs"? Og har du fått sync? Hvis du ikke har det er det nok feil på linjen... Hvordan gikk det med siste firmware oppgradering? Er jo mulig at vi har kjøpt et "#¤"#%¤&%"%#"¤!"#**"#¤!!! modem som egentlig aldri burde vært lagt ut for salg... Sync lampa på modemet lyste ikke så har ringt til start.no og de har sendt feilmelding til telenor. Denne gangen sa de at vpi/vci var 8/35, men de viste ikke hva slags emcapsulation det vat (VC MUX/LLC) Den nye firmware oppdateringen hjalp ikke mye ... EDIT: HIPP HIPP HURRA, GJETT HVA SOM FUNKA I DAG! Nå funker internett Var vist telenor som hadde gjort en feil et eller annet sted... Men ihvertfall: vpi/vci = 8/35 mtu = standard? (var standard 1454 på den routeren jeg hadde) encapsulation = (var standard vc mux på den routeren jeg hadde, og det fungerte) Endret 7. juni 2005 av DownG Lenke til kommentar
macaune23 Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 begynner faktisk å bli veldig lei start.no nå. Har ringt de i 4dager nå og ikke fått svar, har sendt 2mailer og ikke fått svar. Begynner å lure på om de ikke liker meg ! Lenke til kommentar
QuoVadis Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Har brukt Start i ca en måned nå og er ganske fornøyd med linja, men det måtte mange og lange telefoner til kundeservice for å få linja opp å gå. De er helt ræva til å gi fra seg informasjon, jeg har vært nødt til å ringe for hver eneste lille ting f.eks om jeg kan bruke start, når jeg får det, hva er passordet mitt osv. Dessuten har de ventetid for å snakke med kundekonsulent som bare overgås av Nextgentel. Har vel brukt ca 45 minutt i kø hver gang... Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Dessuten har de ventetid for å snakke med kundekonsulent som bare overgås av Nextgentel. Har vel brukt ca 45 minutt i kø hver gang... Tja, har sjeldent opplevd kø i over 10 minutter på å komme gjennom... Dog er jeg enig i at de ikke altid kan gi den hjelpen som trengs... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå