Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Start.no adsl til knall pris!


Anbefalte innlegg

Virker som de er litt på bærtur når det gjelder de verdiene... Har spurt et utall ganger, og alltid fått samme svar, men ikke kommet på nett...

Skal fikse det i morgen med de riktige verdiene oppgitt i denne tråden...

(VPI: 8 VCI: 35)

Encapsulation er LLC på TN sitt utstyr, hvilket modem har du?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har ikke fått oppgradert opp hastigheten enda. logget inn på routeren og der stod det 256 up / 2464 down. Syns at ispene slenger ut av seg masse dator men det stemmer nesten aldri. Spiller ikke noen rolle for meg igrunn, laster ikke så mye opp alikevell. :-)

Lenke til kommentar
Encapsulation er LLC på TN sitt utstyr, hvilket modem har du?

Kjøpte meg dette 3com adsl modemet.

 

Har prøvd begge encapsulations mulighetene modemet tilbyr (LLC og VC MUX).... Men har dessverre ikke fått somlet meg opp til modern for å fikse problemet... Når det forhåpentligvis før jeg skal ut i kveld...

Lenke til kommentar

Hei

Jeg bestilte adsl fra start for 1mnd siden, men siden jeg har 3mnd oppsigelses tid hos min nåverende isp :thumbdown: så får jeg ikke adsl fra start før 30 august.

Men nok om det.

 

Jeg har som sagt adsl nå, hva må jeg gjøre når jeg får adsl fra start `?

Har hørt noe om passord, brukernavn, pppoe, VPI/VCI.

Er ganske dårlig med sånne netverks ting så vet ikke hvor noen ting skal være :no:

Så lurte på om noen kunne forklare meg litt om dette :innocent:

 

Har Billion Bipac-740 Ge ADSL firewall router with 4-port 10/100m switch :hmm:

 

 

Edit: Var inne på routern å surret litt, fant noe greier (se vedlegg) er det her jeg skal fylle inn div data ?

 

Andreas

post-61-1117812146_thumb.jpg

Endret av macaune23
Lenke til kommentar

Tja, da har jeg oppdatert med de riktige verdiene, men kommer ikke på...

 

Får dette hendelsesforløpet:

PPPOE send PADI

PPPOE receive PADO

PPPOE send PADR

PPPOE receive PADS

PPPOE start PPP

PPPOE stop

Username and Password: failed

 

Har sjekket brukernavn og passord opp med hva jeg har fått fra start.no, og det stemmer. Dessverre er kundeservice stengt, så jeg får ikke sjekket med dem...

 

Dette begynner å bli irriterende...

 

Men verdiene ser ut til å stemme, da jeg ellers ikke ville fått hendelsesforløpet over, men heller

PPPOE send PADI

PPPOE send PADI

PPPOE send PADI

PPPOE send PADI

 

Får håpe at jeg kan få ordnet dette med kundeservice i morgen... :-/

Lenke til kommentar

Hmm, jeg tror det kanskje er noe galt med linja(har sjekket med start.no og de sier at den er satt opp, men de finner ikke router...),

 

på adsl status på modemet står det bare "activating" men inget skjer, lysene på modemet lyser heller ikke...:( hva kan være galt ?? blir helt forvirret av vpi/vci og mtu, dere sier stikkimot det kundeservice sier :( har selv prøvd alle verdiene som det hittil har blitt nevnt men ingen fungerer... :cry::(:no::hrm:

 

arg.. blir irritert av det her :dontgetit:

 

noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar

Hvis du er usikker på om linjen fungerer eller ikke, ring feilmeldingen og få dem til å sjekke linjen. De har litt flere muligheter enn hva start.no har.

Finner de feil får du ringe start.no igjen og be dem få ordnet det.

Ja, det er litt krunglete, men den sikreste måten...

 

Siden vi har samme modem, hva får du opp under "Status and Logs" -> "logs"?

 

Og har du fått sync? Hvis du ikke har det er det nok feil på linjen...

 

Hvordan gikk det med siste firmware oppgradering? Er jo mulig at vi har kjøpt et "#¤"#%¤&%"%#"¤!"#**"#¤!!! modem som egentlig aldri burde vært lagt ut for salg...

Lenke til kommentar

Jeg lurte på en ting, dere som har start.no bredbånd

 

jeg får linja imorra jeg tok "monter selv", så lurte på om dem tar kontakt når linja er klar ?

 

Via tlf eller e-post, kanskje noen har et ca. klokkeslett også

 

 

Takk

Lenke til kommentar
Jeg lurte på en ting, dere som har start.no bredbånd

 

jeg får linja imorra jeg tok "monter selv", så lurte på om dem tar kontakt når linja er klar ?

 

Via tlf eller e-post, kanskje noen har et ca. klokkeslett også

 

 

Takk

Du får en oppkoblings-dato, som du kan finne på innloggings-siden din på start.no.

Det du trenger å gjøre, er å koble opp modemet ditt, med riktige instillinger (PPPoE brukernavn og passord), til den datoen du har fått bekreftet. Da vil du være på nett innen den datoen.

Dersom du ikke har koblet opp utstyret ditt innen den datoen, så er det 10% kjangse for at det ikke fungerer, og at du må ringe inn til start.no og feilmelde. Men i 90% av tilfellene, så er ikke dette noe problem (ifølge start.no).

 

Du må også huske på at det følger ikke med noen splitter når du bestiller "gjør det selv" -pakken, dette må du kjøpe i tillegg.

Lenke til kommentar
Hvis du er usikker på om linjen fungerer eller ikke, ring feilmeldingen og få dem til å sjekke linjen. De har litt flere muligheter enn hva start.no har.

Finner de feil får du ringe start.no igjen og be dem få ordnet det.

Ja, det er litt krunglete, men den sikreste måten...

 

Siden vi har samme modem, hva får du opp under "Status and Logs" -> "logs"?

 

Og har du fått sync? Hvis du ikke har det er det nok feil på linjen...

 

Hvordan gikk det med siste firmware oppgradering? Er jo mulig at vi har kjøpt et "#¤"#%¤&%"%#"¤!"#**"#¤!!! modem som egentlig aldri burde vært lagt ut for salg...

Sync lampa på modemet lyste ikke så har ringt til start.no og de har sendt feilmelding til telenor. Denne gangen sa de at vpi/vci var 8/35, men de viste ikke hva slags emcapsulation det vat (VC MUX/LLC)

 

Den nye firmware oppdateringen hjalp ikke mye :thumbdown: ...

 

EDIT:

HIPP HIPP HURRA, GJETT HVA SOM FUNKA I DAG!

 

Nå funker internett :D Var vist telenor som hadde gjort en feil et eller annet sted... Men ihvertfall:

vpi/vci = 8/35

mtu = standard? (var standard 1454 på den routeren jeg hadde)

encapsulation = (var standard vc mux på den routeren jeg hadde, og det fungerte)

:dribble::w00t:

Endret av DownG
Lenke til kommentar

Har brukt Start i ca en måned nå og er ganske fornøyd med linja, men det måtte mange og lange telefoner til kundeservice for å få linja opp å gå.

 

De er helt ræva til å gi fra seg informasjon, jeg har vært nødt til å ringe for hver eneste lille ting f.eks om jeg kan bruke start, når jeg får det, hva er passordet mitt osv.

 

Dessuten har de ventetid for å snakke med kundekonsulent som bare overgås av Nextgentel. Har vel brukt ca 45 minutt i kø hver gang...

Lenke til kommentar
Dessuten har de ventetid for å snakke med kundekonsulent som bare overgås av Nextgentel. Har vel brukt ca 45 minutt i kø hver gang...

Tja, har sjeldent opplevd kø i over 10 minutter på å komme gjennom...

 

Dog er jeg enig i at de ikke altid kan gi den hjelpen som trengs...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...