DownG Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg ringte til start.no akuratt og de sa at det var egen vpi/vci for hver bruker, så det er nok best å ringe til dem. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg ringte til start.no akuratt og de sa at det var egen vpi/vci for hver bruker, så det er nok best å ringe til dem. Da har de nok trodd du snakket om passord fordi disse verdiene ikke har noe med bruker og gjøre, de leier seg inn på telenor sitt utstyr og der er disse verdiene 8/35 uansett leverandør og bruker. Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) ARG!!!! Etter kl 1800 i dag har jeg bare hatt 1010 kbit/s.... Har da 2mbit...Ingen som bruker linja min, ingen ting... Noen med samme prob? Endret 30. mai 2005 av -Martin- Lenke til kommentar
Tom J Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 ARG!!!! Etter kl 1800 i dag har jeg bare hatt 1010 kbit/s.... Målt via itavisen.no nå : Nedlastingshastighet: 2002 kbit/s. Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 har gått opp til 1400 nu?? rart egentli... ingen som laste ned noe eller noe... Bra i morra vil æ håpe å truu da... Lenke til kommentar
mcbamse Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Da var jeg oppe.... Sjekka på dinside, og fikk 2036 inn og 169 ut. Ikke helt etter planen, men venter til i morgen når linja blir 384 før jeg klager... Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Har enna rundt 1300kbit/s KLAGE!!! Lenke til kommentar
mcbamse Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 har gått opp til 1400 nu?? rart egentli... ingen som laste ned noe eller noe...Bra i morra vil æ håpe å truu da... Sjekk denne linken. Fin til å scanne pc'en for bugs. Må bruke explorer... Trendmicro Lenke til kommentar
anono1123 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Det e jo på alle datamaskinan i nette! E nok ikke i maskina min feilen ligger nei... Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Dinside/Itavisen sine hastighetsmålinger er ikke 100% pålitelige. Prøv å last ned/opp til en ftp server istedenfor. F.eks. fra ftp.uio.no. Jeg har Bredbåndsfabrikken og får aldri over 9000 på itavisen/dinside. Fra ftp.uio.no runder jeg lett 1200kb/s. Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Dinside/Itavisen sine hastighetsmålinger er ikke 100% pålitelige. Prøv å last ned/opp til en ftp server istedenfor. F.eks. fra ftp.uio.no.Jeg har Bredbåndsfabrikken og får aldri over 9000 på itavisen/dinside. Fra ftp.uio.no runder jeg lett 1200kb/s. Ellers kan tptest være et alternativ... (Mener det var noen som linket til den tidligere i tråden) Den sjekker både tcp og udp hastighet, og er mye mer nøyaktig enn andre webbaserte tester jeg har prøvd. Selv om den kobler seg opp mot svenske sider... Lenke til kommentar
mcbamse Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Bestilte 4 mb i dag, samt testet linja på tptest. Får ikke bedre en 220, nå når de oppgraderte til 384. Jeg kommer til å sjekke 4096/512 ganske heftig når den kommer neste uke. 512 ut lover de, og det skal de levere.... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 mcbamse: Står det i kontrakten da? Såvidt jeg husker så går ISPer kun ut med en maks-hastiget som du kan oppnå, ikke at du skal ha den hastigheten konstant. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Dette høyres ut som ein rallemikk ISP. Lover gull og grønne skoger, men du får det ikkje alikevel. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Dette høyres ut som ein rallemikk ISP. Lover gull og grønne skoger, men du får det ikkje alikevel. Jaha.. Noe spesielt som får deg til å tro at de ikke holder hva de lover? Når det gjelder mcbamse så tror jeg det kan hjelpe for han å starte modemet på nytt, jeg måtte iallefall gjøre det. Lenke til kommentar
mcbamse Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Dette høyres ut som ein rallemikk ISP. Lover gull og grønne skoger, men du får det ikkje alikevel. Jaha.. Noe spesielt som får deg til å tro at de ikke holder hva de lover? Når det gjelder mcbamse så tror jeg det kan hjelpe for han å starte modemet på nytt, jeg måtte iallefall gjøre det. Modemet er restartet samt routeren resettet. Fikk 169 i går, og 220 i dag. Dette med TP-test. Dinside gir 206 ut. Inn er ikke noe problem. Ligger rundt 2080 på degge testene...... Hadde tiscali før med 256 ut, og fikk ca 245 kbs. Lenke til kommentar
eirikJO Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 Dette høyres ut som ein rallemikk ISP. Lover gull og grønne skoger, men du får det ikkje alikevel. Jeg har aldri sett at Start.no har lovet gull og grønne skoger jeg.. De tilbyr et produkt på lik linje med andre ISP'er. Har ikke hatt noen dårlig erfaring med de så langt! (eller det vil si foreldrene mine..) Dersom man ikke får den uthastigheten man mener man har krav på, dokumenter dette over tid og send det til din ISP. Ikke sleng ut en og annen dårlig måling her på forumet for så å slakte tilbyder! Lenke til kommentar
DownG Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Jeg ringte til start.no akuratt og de sa at det var egen vpi/vci for hver bruker, så det er nok best å ringe til dem. Da har de nok trodd du snakket om passord fordi disse verdiene ikke har noe med bruker og gjøre, de leier seg inn på telenor sitt utstyr og der er disse verdiene 8/35 uansett leverandør og bruker. Hvordan kan de ha trodd jeg pratet om passord når jeg spurte dem om hva vpi/vci verdiene skulle settes til?? Lenke til kommentar
Mr.Garibaldi Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hvordan kan de ha trodd jeg pratet om passord når jeg spurte dem om hva vpi/vci verdiene skulle settes til?? Virker som de er litt på bærtur når det gjelder de verdiene... Har spurt et utall ganger, og alltid fått samme svar, men ikke kommet på nett... Skal fikse det i morgen med de riktige verdiene oppgitt i denne tråden... (VPI: 8 VCI: 35) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 Hvordan kan de ha trodd jeg pratet om passord når jeg spurte dem om hva vpi/vci verdiene skulle settes til?? Tja, kanskje fordi mannen i andre enden ikke ante hva du snakket om? Som nevnt bruker TN 8/35 og i noen tilfelle 0/100 på gammel Nokia-utstyr som jeg tror er på vei ut. Dokumentasjonen på disse verdiene ligger på www.jara.no som er salgsbiten til Telenor Networks ut mot ISP-er som start.no. Og ha egen VPI/VCI pr kunde ville blitt kaos fordi de fleste modemene som er i bruk på TN sitt nett ikke lar seg konfigurere og det gir ingen mening og ha noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå