Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Start.no adsl til knall pris!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slik er det når start.no benytter telenor/jara sitt utstyr. Men dette vil ikke merkes når du legger inn brukernavn og passord på ruteren (det er nøyaktig det samme på ngt ruterene, men da er blir passordet lagt inn av ngt.

Start.no velger selv om de vil benytte PPPoE selv om de bruker Telenor/Jara sitt utstyr. De fleste ISP'er som benytter Telenors utstyr har ikke PPPoE. (Tele2 blant annet)

Så dette er noe Start.no har valgt selv.

Lenke til kommentar

Her bestilt meg 2 mbit linje her og.

Bestillingsdatoen er 20.04.05 og per dags dato her jeg ikke fått leveringsdato enda.

Jeg har sendt dem en mail for 7-8 dager siden uten å ha motatt noe svar. Så mitt intrykk til nå er heller lavt. Men får håpe det bedrer seg når/hvis jeg får linja på plass.

På lkeveringsdato står det:"Leveringsdato, Bredbånd: Kommer så snart i har fått bekreftet datoen"

Noen som har det samme, eller har hatt?

Lenke til kommentar

Bestillingsdatoen er 20.04.05 og per dags dato her jeg ikke fått leveringsdato enda.

Jeg har sendt dem en mail for 7-8 dager siden uten å ha motatt noe svar. Så mitt intrykk til nå er heller lavt. Men får håpe det bedrer seg når/hvis jeg får linja på plass.

På lkeveringsdato står det:"Leveringsdato, Bredbånd: Kommer så snart i har fått bekreftet datoen"

Om du ikke har fått leveringsdato innen så lang tid så bør du ringe 02375.

Endret av jh_
Lenke til kommentar

Hvis du ikke har fått svar på mail innen nå, hadde jeg som jh_ skriver, ringt dem.

Noen som har tenk over at nr. til start.no er 0adsl ? Bare sjekk nr tastene...

Lenke til kommentar

Jeg fikk heller ingen oppkoblings dato. Jeg hadde adsl fra Bluecom og plutselig var linja død. Jeg rindte til Bluecom kundeservice og fikk beskjed at start hadde tatt over. Deretter ringte jeg Start kundeservice og de koblet meg opp med en gang. Passord får du over telefon.

Har hatt det i noen dager og linja er rask og stabil. Har sendt mail om oppgradering men har ikke fått noen svar enda. Virker som de ikke er så raske til å svare på mail. Tror det er best å ringe hvis du lurer på noe. Jeg har ringt de noen ganger og aldri havnet i telefonkø.

Lenke til kommentar
Tele2:

Tele2 Adsl Large (1024/200) - 339,- og 414,- uten fasttelefon

Tele2 adsl X-Large (2048/200) - 399,- og 474,- uten fasttelefon

Start.no:

Start.no (1024/256) - 349,- og 428,- uten fasttelefon

Start.no (2048/256) - 379,- og 458,-  uten fasttelefon 

Telenor:

ADSL pluss (1024/256) - 419,- og 479,- uten fasttelefon

ADSL extra (2048/256) - 549,- og 609,- uten fasttelefon

Ikke lett å velge gitt for oss som ikke trenger fasttelefon  :hmm:

Det ble meldt tidligere, at i sommer blir Start.no 2048/256

oppgradert fra 256 til 384. :p

Tele 2 har også endret prisen til 379.- for 2048/200(riktignok, ikke 256) Det er andre gang på under 2 mndr de har satt ned prisen

Lenke til kommentar
På tide at det gjøres noe med bredbåndsprisene i dette landet, var i sverige i helga og så reklame for 8mb til 320kr pr måned... At det var dyrt i Norge og billig i Sverige visste vi fra før, men det får da være grenser.

Det er da ingenting, en kamerat av meg har 40mbit ned for 260,- kr

Lenke til kommentar
Har eget modem, noen som vet hvilke verdier som skal legges inn under VPI/VCI?

Mener å huske det er 120/37, men er litt usikker på den første...

Ring 02375 hvis det ikke funker...

VPI: 8

VCI: 35

Underlig, ringte start.no senest i dag og fikk beskjed om 120/37...

Men siden jeg ikke fikk dem til å funke får jeg prøve 8/35.

Takk for infoen :)

Lenke til kommentar
Underlig, ringte start.no senest i dag og fikk beskjed om 120/37...

Men siden jeg ikke fikk dem til å funke får jeg prøve 8/35.

Takk for infoen :)

I og med start leverer på Teenor sitt utstyr er det enten 8/35 eller i noen tilfeller på eldre Nokia-DSLAM 0/100

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...