Gå til innhold

Trenger en heftig laptop til redigering

Anbefalte innlegg

hei, jeg er på jakt etter en ny laptop. Jeg trenger den beste laptop som kan takle mye avansert som feks. AVID og andre krevende programmer Laptopen skal brukes hovedsakli for video redigering . ( Den må og takle store spill ) Vilken anbefalinger har dere ? Penger betyr ingenting , farsen betaler :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kjøpt en Sager 9860. Med den kan du ha to interne disker, f.eks 2*60gb 7200rpm, eller 2*80gb 5400rpm SATA. :)

Den har en stor 17" WSXGA+ skjerm.

Eneste problemet med den er at den har P4 og støyer litt og batteritiden er ikke så bra.

Den har topp skjermkort, Go6800 DDR3 og X800 DDR3 og Quadro FX Go1400. :thumbup:

9860.jpg

Selges hos www.pctorque.com

Her er en tråd på Notebookforums med en liste over forhandlere av denne pc-en i hele verden: http://notebookforums.com/showthread.php?t=73014

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar
eg trur eg går etter den fredrik larsen foreslo:3,8 ghz , quadro FX go 1400 w /256 mb , 2 g ram , 2 hardiska 60 gb 7200 rpm , dvd brenner  og bluetooth og litt andre ting

Da må du i så fall kjøpe den fra utlandet. Det er, som SuSE linket til over, MPX som selger disse Clevomaskinene (D900T) i Norge, og de hat foreløpig bare modellen med Go 6800 i sortimentet. Den er også ganske så overpriset her i landet, og også i forhold til en tilsvarende konfigurert Inspiron 9300. Det den tjener på er dog de større utbyggingsmulighetene, samt at den vil være bedre rustet til videoredigering med en kraftig P4 og to disker. Batteritid på tre timer skal du bare glemme med denne, dog.

At P-M er udugelige til videoredigering er heller ikke helt sant. Kommer an på hva du skal bruke den til: De er svært raske i Adobe Premiere, for eksempel, men faller noe igjennom når det kommer til enkoding av MPEG4.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...