Tycho Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg har planer om å kjøpe meg en ny cpu og lurer på om det kanskje kan lønne seg å vente på vennice? Jeg hører den kommer 4. april i USA, men hvordan vil prisforskjellen være, og hvor mye raskere vil den være en de nåværende.. Jeg hørte også om dissa clawhammer cpu'ene på komplett som vistnok skal være veldig gode. Kan det lønne seg å gå for en sånn istedetfor å vente? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg ville helt klart ventet på Venice! Veninc er en mye bedere klokker + at den har SSE3 som også skal øke ytelsen Har hørt litt om at ClawHammer er bra jeg også, men de CPU'ene er mye varmere. Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg hørte også om dissa clawhammer cpu'ene på komplett som vistnok skal være veldig gode. Kan det lønne seg å gå for en sånn istedetfor å vente? clawhammer? Sikker på at du ikke mener winchester? Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Det lønner seg alltid å vente om du vil ha det beste, men husk at det kan ta _tid_ og prisen er gjerne noe høyere akkurat når det lanseres Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Ja, jeg tenker litt på ventetiden, for det vil vel ta ihvertfall en måned før de kommer ut i norge, og kanskje enda en måned før prisene faller til samme nivå, vil det ikke? Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har lyst på en FX-57! Men Venice er utvilsomt en veldig god prosessor. Men så er alle AMD sine 64 prosessorer det og :] Er du av typen som kjøper den med laveste PR-rating og klokker opp, eller kjøper du den beste du har "råd" til og lar den være? Venice skal vel klokke like bra som winchester. Newcastle og Clawhammer klokker dårligere(Kun pga varme, de klokker like bra egentlig, men blir fort "hot") Mvh Ø Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Jeg hørte også om dissa clawhammer cpu'ene på komplett som vistnok skal være veldig gode. Kan det lønne seg å gå for en sånn istedetfor å vente? clawhammer? Sikker på at du ikke mener winchester? http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=399174 Reffererer til den posten. Jeg regner jo også egentlig med at hvis jeg får en slik en 4000+ som er nedklokka vil den uansett være raskere enn en 3500+ venice Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har lyst på en FX-57! Men Venice er utvilsomt en veldig god prosessor. Men så er alle AMD sine 64 prosessorer det og :] Er du av typen som kjøper den med laveste PR-rating og klokker opp, eller kjøper du den beste du har "råd" til og lar den være? Venice skal vel klokke like bra som winchester. Newcastle og Clawhammer klokker dårligere(Kun pga varme, de klokker like bra egentlig, men blir fort "hot") Mvh Ø Jeg liker vel å klokke litt, men er ikke fanatiker som skal ha vær mhz av ytelse ut av cpuen. Den XP2500+ jeg har nå er klokket opp til 190fsb, så er ikke noe særlig. Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Men husk at winchester og newcastle vil gå ned i pris, så kansje en 3500+ newcastle er "best buy" UANSETT om du får en fx eller ikke Siden den vil være billigere en winchester, og enda billigere en venice Mvh Ø Lenke til kommentar
svalbard Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) EDIT: -SLETTET- Endret 2. april 2005 av svalbard Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Det er CLawhammer. Disse CPUene er CPUer som ikke har klart krava til FX53/55 eller 4000+ som har fått disablet halve cachen på 1MB. Hvis du ser på produktbeskrivelsen så star det ADA3500ASBox, den S'en står for 1MB cache, noe som sier at det er CLAWHAMMER. Mange skal visst klokkes extremt godt, men de lager visst mye varme, så man trnger god kjøling ( vann, prommy eller lignende ) Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Ok, så du vil ikke anbefale disse til meg som kjører luftkjøling furyfax? Lenke til kommentar
Furyfax Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Vet ikke hva eg vil.. Har sykt lyst på disse CPUen sjøl, har sett noen som har hatt vannkjling og kjørt disse på 3.1GHz, og det er sykt bra. Men har også hørt en kar som ikke får CPUen over 2,5GHz.. Men har du for mye penger så er det jo bare til å kjøpe men eg ville har ventet til "venice" eller "san diego" blir lansert om du du skal være fornuftig. Sjøl pleie eg ikkje å verr så fornuftig. Men kan også nevna at vannkjøling trenge ikkje verr så dyrt, har selv TT bigwater, kan være den selges billigere andre plasser har ikke sjekket. Men for 2090Kr +690KR= 2780KR får du en muligens god overklokker og vannkjøling! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Veninc er en mye bedere klokker + at den har SSE3 som også skal øke ytelsen Venice skal også ha en forbedret minnekontroller. Det er neppe store forskjellen men gir kanskje en prosent ekstra ytelse. Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 fornuftig det er ikke lett å vente:P Men den vannkjølinga der passet ikke til socket 939 så jeg, fins det noe tilsvarende pris som gjør det? Ante ikke det var såpass billig for vannkjøling Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 TT Bigwater passer til Socket 939 selv om ikke psdata har fått det med seg i spesifikasjonene. Jeg har selv det settet kombinert med Socket 939, og søker du i forumet så er det svært mange andre som også har det. Edit: "Den store TT BigWater threaden" Lenke til kommentar
Tycho Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Veninc er en mye bedere klokker + at den har SSE3 som også skal øke ytelsen Venice skal også ha en forbedret minnekontroller. Det er neppe store forskjellen men gir kanskje en prosent ekstra ytelse. Hva vil det egentlig si? vil det ha noe effekt for meg som egentlig ikke kjører så veldig bra minne, har planer om 2gb twinmos pc3200 ram Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Veninc er en mye bedere klokker + at den har SSE3 som også skal øke ytelsen Venice skal også ha en forbedret minnekontroller. Det er neppe store forskjellen men gir kanskje en prosent ekstra ytelse. Er kun med bruk av 4 brikker, at du slipper å måtte kjøre ddr333, og kan hende at en kan kjøre t1 med 3+ brikker. Er ikke så veldig mye Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Jeg har TT bigwater CPU blokk på både GPU og CPU Den passer til det meste Har socket 939. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Vis du skal ha 2GB TwinMos minne så skal du vel kansje ikke klokke? Venice er en super klokke CPU, og en 3800+ kom til 2.8Ghz på 1.4 vCore. Har hørt om 3500+ som også klokker like langt med 1.4 vCore, men det har jeg ingen kilder på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå