N_R Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Har sattopp rutern min til å serve fra 100 og utover, men uansett hva jeg gjør får pc'en min 10.0.0.3. Dette står i min 3351 ruter nå: IP Address Serving IP Address Serving Mode... DHCP Server Number of Client IP Addresses: 50 1st Client Address: 10.0.0.100 Client Default Gateway... 10.0.0.1 Serve DHCP Clients: Yes DHCP Lease Time (Hours): 12 DHCP NetBIOS Options... Serve BOOTP Clients: Yes Serve Dynamic WAN Clients Yes Noen som vet hva jeg gjør galt, eller hvordan jeg kan "tvinge" den til å bruke fra 100 og utover på DHCP? Skal bruke ip'ene før det til servere osv.... Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Prøv å kjør "IP-config release *" og så "IP-config renew" i et CMD-vindu. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 (endret) Skal du kjøre en IPconfig commando, så er den "ipconfig" og ikke "ip-config", og du trenger slash forran ekstrakommanoene. F.eks: ipconfig /release eller ipconfig /renew Jeg ville kjørt en DHCP release av alle leasede IP'er fra ruterens side, ellers kan det lett hende at ruteren bare fortsetter å gi maskinen "den vanlige" IP'en, selv om du nå har satt regler for utdeling av IP'er. Det kan du gjøre inne på "Utilities & diagnostics" under noe som heter IP-leasing. Da får du opp en liste av alle IPer som rtuerens DHCP leverer ut. Du har da en mulighet som heter reset eller release all IP leases nederst på siden. Da tvinger du DHCP til å dele ut IPer på nytt. Sjekk om det hjelper. Lykke til =) -Stigma Endret 6. april 2005 av Stigma Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Skal du kjøre en IPconfig commando, så er den "ipconfig" og ikke "ip-config", og du trenger slash forran ekstrakommanoene. F.eks: ipconfig /release eller ipconfig /renew Ah, var nok ikke helt våken her nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå