Gå til innhold

Få rikke kjørt Kingston HyperX på rett hastighet?

just

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt Kingston PC3200 HyperX Ram fra komplett som sitter i et MSI NEO Platinum hovedkort. Problemet er at hastigheten automatisk blir satt til PC2700 hastighet, dvs 333, og ikke PC3200 hastighet. Har forsøkt å sette hastighet til 400 i BIOS men da vil ikke Windows starte. Får opp oppstartsbildet, men så restarter maskinen og går i denne loopen.

Timings er satt til 2-2-2-5 1T. Er det noen andre som har erfaring med denne kombo'en og har fått det til å fungere? Evt har noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøv å sette Command Rate til 2T.

Prøv å gi minnet litt mer spenning

Ikke overklokk noe som helst.

Jeg hadde MSI K8N Neo Platinum før, og kjøpte meg PQI Turbo-brikker (TCCD, 2-2-2-5-1). Disse var det ikke snakk om å kjøre på 2-2-2-x samma hvilken spenning og 1T eller 2T. Men jeg har en mistank om at hvis jeg hadde beholdt PQI-brikkene og brukt dem i min Shuttle SN95G5 som jeg har nå, hadde det ikke vært noen problemer. Tror egentlig det er akkurat det hovedkortet som er problemet. PQI-brikkene ble aldri testet defekte eller noe, jeg fikk bare penger igjen på angrefrist, så hvem vet...

Lenke til kommentar
Prøv å sette Command Rate til 2T.

Prøv å gi minnet litt mer spenning

Ikke overklokk noe som helst.

Jeg hadde MSI K8N Neo Platinum før, og kjøpte meg PQI Turbo-brikker (TCCD, 2-2-2-5-1). Disse var det ikke snakk om å kjøre på 2-2-2-x samma hvilken spenning og 1T eller 2T. Men jeg har en mistank om at hvis jeg hadde beholdt PQI-brikkene og brukt dem i min Shuttle SN95G5 som jeg har nå, hadde det ikke vært noen problemer. Tror egentlig det er akkurat det hovedkortet som er problemet. PQI-brikkene ble aldri testet defekte eller noe, jeg fikk bare penger igjen på angrefrist, så hvem vet...

Om du må kjøre de på 2t så ville jeg heller byttet de, hva er standar volt? Fordi jeg tror MSI hovedkorta setter volt til 2.7 automatisk når det timingen 2-[2]-2-x er satt. Du kan enten prøve å sette den til 3 (2-3-2-) og så siden når du kommer inn i windows endre med a64 tweaker den verdien til 2 slik at du kan kjøre de på en annen volt. Mine brikker rebooter maskinen på default volt, men når jeg senket volten til 2.55v så ble alt fint, kjører de nå på 275 @ 2.55v. Det er individuelle forskjeller fra brikker til brikker :)

Mvh Øystein

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Om du må kjøre de på 2t så ville jeg heller byttet de, hva er standar volt? Fordi jeg tror MSI hovedkorta setter volt til 2.7 automatisk når det timingen 2-[2]-2-x er satt. Du kan enten prøve å sette den til 3 (2-3-2-) og så siden når du kommer inn i windows endre med a64 tweaker den verdien til 2 slik at du kan kjøre de på en annen volt. Mine brikker rebooter maskinen på default volt, men når jeg senket volten til 2.55v så ble alt fint, kjører de nå på 275 @ 2.55v. Det er individuelle forskjeller fra brikker til brikker :)

Mvh Øystein

Da har jeg testet på dette endelig med Memtest. Jeg kjørte minnet på 2.6 volt. Fant ut at det ble feil på test 8 hele tiden i memtest på 200-1T-2-2-2-5. Fant ut at jeg kunne kjøre på disse hastighetene:

200-1T-3-3-3-7 og 200-2T-2,5-2-2-5

Hvilke av disse hastighetene er å anbefale?

Lenke til kommentar

Test Memory Bandwith i Sisoft Sandra og sjekk hvilken instilling som gir høyest score.

Det er 99% hovedkortet ditt som ikke takler de riktige instillingene, jeg hadde samme problem da jeg hadde ditt hovedkort. Om du fortsatt har angrerett på minnebrikkene kan du jo bruke det, men jeg tviler på at du får nye på garantien, da det sannsynligvis ikke er noe galt med dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...