Gå til innhold

Ca pris på en gammel laptop?

Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt til å skaffe meg en ekstra laptop. Denne skal brukes utendørs fra vår til høst og bør ha litt batterikapasitet. Maskinen kommer til å bli liggende igjen i bilen støtt og stadig på sommeren, så den bør tåle noe fukt.

Jeg har ikke store kravene til ytelse. Den skal klare internett, emule/limewire o.l. (skal kun brukes til å laste ned småting) og enkle oppgaver som Excel og Frontpage.

Jeg tenker meg følgende specs:

CPU: rundt 300 - 400 MHz

RAM: helst 256MB, men går vel med f.eks. 192MB.

HD: 5 - 10GB

CD/DVD: trenger ikke.

Skjermkort: kort og skjerm bør klare 1024x768 eller minst 800x600.

Må også ha plass til pcmcia kort så jeg får slengt inn et trådløst kort.

Hvor mye må jeg gi for noe sånt?

Jeg har vel egentlig satt meg pris på rundt tusenlappen for en slik maskin. Regner med at jeg ikke får en såpass maskin for dette, men det er jo ikke umulig.

Har kikket litt på ebay, men har ikke funnet noe særlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har tenkt til å skaffe meg en ekstra laptop. Denne skal brukes utendørs fra vår til høst og bør ha litt batterikapasitet. Maskinen kommer til å bli liggende igjen i bilen støtt og stadig på sommeren, så den bør tåle noe fukt.

Jeg har ikke store kravene til ytelse. Den skal klare internett, emule/limewire o.l. (skal kun brukes til å laste ned småting) og enkle oppgaver som Excel og Frontpage.

Jeg tenker meg følgende specs:

CPU: rundt 300 - 400 MHz

RAM: helst 256MB, men går vel med f.eks. 192MB.

HD: 5 - 10GB

CD/DVD: trenger ikke.

Skjermkort: kort og skjerm bør klare 1024x768 eller minst 800x600.

Må også ha plass til pcmcia kort så jeg får slengt inn et trådløst kort.

Hvor mye må jeg gi for noe sånt?

Jeg har vel egentlig satt meg pris på rundt tusenlappen for en slik maskin. Regner med at jeg ikke får en såpass maskin for dette, men det er jo ikke umulig.

Har kikket litt på ebay, men har ikke funnet noe særlig.

har en gammel toshiba bærbar.

Specs: 500mhz P3

160 mb minne :/

ATI Rage agp 2x 4 mb :D

men eit enormt stort problem, orginalt var det en 10 gb harddisk i den, men min onkel hadde pcen og han (som vanlig) ødelagde den! Og han ville ikkje insvistere i noen ny harddisk til den og derfor fikk han en 1 gb harddisk! :thumbdown: ellers er den helt flott, men batterilevetiden på gamle bærbare pcer er ikke no serlig så det er ikke no å satse på :D

Lenke til kommentar

Toughbook. Den tåler det meste av røff behandling.

Fant 12-14 stk på ebay just nu. ebay.co.uk Bruker stort sett den i stedet for ebay.com

Nesten så jeg fikk lyst til å se om jeg kan finne en til 4-åringen min... Potensiell 5-årsgave! :yes:

Endret av Kanstad
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hehe, der var en stk Toughbook CF-71 innkjøpt til den nette sum av $251 inkl frakt.

Pentium II 366, 192 MB RAM, 20 GB HDD, 13,3" XGA. Windows ME, men man kan jo ikke få alt her i livet...

Blir en tidlig 5-årsgave, han har ikke bursdag før i august... Men den skal tidlig krøkes...

Endret av Kanstad
Lenke til kommentar

Såpass gamle maskiner har ofte Nimh batterier.

Da er det vanligivis ingen problemer å skjære opp batteripakka og erstatte de gamle cellene med nye.

Eg kjøper mine hos www.elfa.se men ikkje forvent å slippe unna med under 800 for et sett. Bonusen er ofte at man får celler som er kraftigere enn de originale, men i samme størelse, slik at driftstiden blir litt forlenga.

Li-ion batterier derimot er det vanskeligere å få tak i.

(Man må også være mye mer forsiktig når man lodder disse)

Er PC'en veeeeldig gammel og bruker Ni-cad celler, kan man jo få tak i en stabel med 4500mAH, eller tilogmed 7000mAH og bare teipe dem fast i bakkant av maskina.

Ser for jævlig ut, men du verden så lenge den går...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...