Gå til innhold

Installasjon av Slackware 10...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Tipper at det er kildekode på den.

Oki, så da trenger jeg den ikke til installasjonen?

EDIT: Hva skjer hvis jeg plutselig trenger den alikevel? Da er den jo såpass langt ute i instalasjonen at hvis jeg avbryter da så klikker vel alt?

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar

du trenger bare 2 av iso filene der du. det er bare 2 installasjons ISO filer på Slackware. så da sparer du en cd. 2 siste cd`ene er nok kildekoder og programmer som man kan installere ekstra tror jeg. har ikke cd`ene selv. bare install cd`ene til Slackware. du laster versjon 10.1 ja?

Lenke til kommentar

Du trenger bare den første.

Anbefaler deg å installere Current.

Gå til ftp://ftp.slackware.no/linux/slackware/slackware-current/ og last ned slackware mappen (1.1GB).

Boot maskinen med disc1 som du lastet ned, under installasjonen så velger du å installere fra harddisk. Du har nå Slackware Current. For å holde current oppdatert bør du bruke programmer som f.eks Swaret.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Enten laster du ned Slackware 10.1 eller Current.

Holder for øyeblikket på å lager en netinstall for Slackware current/stable.

Den vil ha mulighet til å installere Slackware fra HD/NFS/FTP.

Har flereversjoner:

v1 31MB - inneholder følgende kerneler : bare.i bareacpi.i ataraid.i sata.i raid.i

v2 63MB - inneholder alle kerneler

v3 ? - se hvor liten jeg kan få den uten at det går utover setup.

Trenger litt mer testing før jeg kan legge de ut (gikk akkurat tom for CD'er :mad: )

Endret av olear
Lenke til kommentar

Fikk installert dette greiene nå. Når jeg starter pc'en så kommer det "Darkstar login:" - Da logger jeg inn som root. Så står det "You have new mail - Your fault, core dumped"

Så skjer det ikke noe mer. Så skriver jeg "StartX". Da kommer det opp slik som normalt. Liksom med grafikk, men det Gnome 2.6 vinduet bare står der :dontgetit: Har den hengt seg eller?

Lenke til kommentar

Står det darkstar login, betyr det at du ikke har satt noe hostname under installasjonen.

Slackware har alltid morositater på lager når du logger deg inn fra konsoll. En del av de er ganske morsomme. F.eks. den "Core dumped. Your fault". Skriv netconfig i konsoll, så kan du sette ditt eget hostname, selvfølgelig når du er root. Ville brukt KDE sammen med Slackware istedet for GNOME, da det skal kuttes ut.

Lenke til kommentar
Oki. Men det er riktig at jeg skal skrive "Startx" ? Er det noen andre innstillinger jeg må gjøre? Har gjort ferdig netconfig nå.

det er helt riktig at du skriver startx i konsoll for å komme inn i X, ja. Du bør kjøre xorgconfig før du går inn i X. Skriv xorgconfig og følg anvisningene på skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...