hocli Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 hei, lurer på om jeg kan få dolby digital surround ut fra dataen med et sb live 1024 kort... i så fall hvordan må jeg da koble surround receiveren? jeg har en dvd spiller på dataen. Går det bare (forutsatt at lydkortet støtter dette) å få digital lyd fra dvd plater? eller kan jeg også få det fra divx er? si meg hvor jeg skal koble kablene og sånn for at ditta skal funke... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Ja, du får ut DD fra SB Live1024. Kjøp en minijack til (mono) phono/RCA og koble den fra S/PDIF-utgangen på kortet til koaks-inngangen på recieveren. Det finnes også tilleggskort som gir deg koaks/Toslink-utganger og innganger. Nei, du kan få DD fra andre kilder enn dvder. Du kan få det fra divxfilmer også, men da må de ha et DD-lydspor. De færreste har det. Lenke til kommentar
hocli Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 ok, hvet du hvor jeg kan få tak på slike kabler? det er ikke no koax inngang på receiveren... åssen kabel skal jeg spør etter da? S/PDIF fant jeg ikke ikke på kortet, er digital out det samme? jeg er litt n00b :smile: Lenke til kommentar
Lch Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Vel, hvis du ikke har koaksinngang hjelper det lite med den løsningen, ikke? :wink: Men den finner du sikkert på Elkjip, Clas Olsson, Biltema, HifiKlubben/Centeret o.l. Hvilken reciever har du? S/PDIF er digital ut, ja. Vi har alle vært n00b en gang :wink: Lenke til kommentar
hocli Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 det er en ADC AV-3380 dolby digital forsterker hoff da... jeg var nettopp på biltema skulle lest denna meldinga før i dag! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 ADC? Ukjent merke for meg. Hva slags innganger har den? Lenke til kommentar
hocli Skrevet 3. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2002 vet du om det går ann med DD lyd uten sånn koax kabel? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Ja, det går fint. Du kan koble opp analogt eller bruke TosLink (optisk). S/PDIF har jeg ikke sett som egen inngang på noen recievere, men jeg ser ikke vekk i fra at det eksisterer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå