:utakt Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Jeg må få anbefale plata "An evening with John Petrucci and Jordan Rudess". Gitar/pianoduetter gjennom en drøy time. Fantastisk avslappende. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. april 2005 Del Skrevet 3. april 2005 Dimmu Borgir - Fear and Wonder En slags introlåt akkurat som Einherjermarsjen, veldig stillig... Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Beethoven - Måneskinnssonaten (1. sats) Kunne den en gang.. (= Men Beethoven generelt, framført av de rette folka er noe av det mest sjelfylte du finner. Det er herlig! Hører egentlig skuffende lite på det. Den kunne jeg for 4 år siden eller noe slikt. Veldig finb sang. Enkel ålære seg, men vanskelig å mestre. Skal ha gode musikalske evner for å spille den fint. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Du kan også sjekke ut Cafe del Mar-serien. Er en hel haug med CD'er med for det meste rolig og avslappende musikk. Så vidt jeg vet er det nå sluppet volume 1 - 13 samt flere forskjellige ekstra CD'er i serien, som f.eks Retrospektive, Aria-serien, Dreams-serien, o.l. Du kan også til tider finne veldig fin og rolig musikk på DI.FM's Chillout nettradio-kanal.. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 10. april 2005 Del Skrevet 10. april 2005 Beethoven - Måneskinnssonaten (1. sats) Kunne den en gang.. (= Men Beethoven generelt, framført av de rette folka er noe av det mest sjelfylte du finner. Det er herlig! Hører egentlig skuffende lite på det. Den kunne jeg for 4 år siden eller noe slikt. Veldig finb sang. Enkel ålære seg, men vanskelig å mestre. Skal ha gode musikalske evner for å spille den fint. Enig. Jeg var nok kanskje litt for ung når jeg spilte den. Når det tekniske var gjort, da "kunne jeg sangen". Lenke til kommentar
bror_bror Skrevet 28. april 2005 Del Skrevet 28. april 2005 Skal du ha en rolig akustisk låt foreslår jeg genesis(steve hackett) med horizons den er kjempe fin.(spiller den selv). mer akustiske sanger kan du få fra en artisit som heter Michael Hedges. Han har/hadde (han er død ) mange fine akustiske låter. Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 29. april 2005 Del Skrevet 29. april 2005 (endret) Kings of Convenience - I dont know what I can save you from. Red House Painters - Moments, Drop, Over My Head, Have You Forgotten(Vanilla Sky utgaven). Sigur Rós - Samskeyti(nr.3 på albumet () ) Endret 29. april 2005 av Dimitrij Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Emperor - Opus A Satana - Utrolig vakker... Grieg - A-mollskonserten Grieg - Peer Gynt musikken Lenke til kommentar
Dunestar Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg har blitt tipsa om Porcupine Tree. Vanvittig fin piano/gitar-miks. Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 30. april 2005 Del Skrevet 30. april 2005 Jeg har blitt tipsa om Porcupine Tree. Vanvittig fin piano/gitar-miks. Mjoo, kan vel si meg enig. Men trå litt forsiktig, enkelte sanger av PT er ganske så harde. Men prøv f.eks. låtene "Lazarus" og "Shesmovedon". Hvis den rolige siden av Porcupine Tree faller i smak, vil jeg anbefale frontfigur Steven Wilsons sideprosjekt "Blackfield". Helt fantastisk popmusikk. Blackfield Lenke til kommentar
zappo Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Mozart Piano Consert - Piano conserto No 20. in D minor, k. 466 - Romance Mozart Piano Consert - Piano conserto No 21 in C minor (Elvira Madigan) K. 467 - Andante Vakkert Lenke til kommentar
Sneakerholic Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Jeg har blitt tipsa om Porcupine Tree. Vanvittig fin piano/gitar-miks. Du har så rett! Porcupine Tree har laget MYE fin musikk som passer kriteriene dine I tillegg, prøv å finne Final Fantasy VII Piano Soundtracket (ikke det vanlige), komponert av Nobuo Uematsu og spilt av Shiro Hamaguchi & Seiji Honda. Flere av tracksa er glimrende! Rolig avslappende pianomusikk! Lenke til kommentar
MarkusG Skrevet 1. mai 2005 Del Skrevet 1. mai 2005 Guns N' Roses - November rain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå