Isdas Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hei Åssen skal jeg få dataen min til å "holde kjeft"? Den høres jo noen ganger ut som et treskeverk jo... Jeg har følgende pc: - Abit AS8 - Intel Pentium 4 3,06 Ghz - MSI GeForce 6800 - Corsair 2 GB Ram - Q-Tec Strømforsyning ATX 450W Gold PFC Strømforsyning for PIII/AMD/P4, Dual Fan Selvfølgelig må løsningen dere kommer opp med være billige... men det går jeg utifra at dere klarer med overveiende god margin uansett Takker for ALL hjelp MVH Isdas Lenke til kommentar
ghost7 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 kjøper du ein ny straumforsyning so er pcen din stille... det du brukar no er trabanten blant straumforyninger... bråker minst like mykje i alle fall... Lenke til kommentar
War Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) - Q-Tec Strømforsyning ATX 450W Denne fortjener ikke å sitte i din pc. Kjøp deg en strømmforskyning med 120mm vifte med over 400 ekte watt. Da har du slettet minst 20 DB bare der. (+ fjernet brannfellen på 1 ekte watt.) Bare sjekk ut karkterene på de boksene. (min gamle brant opp/eksploderte) Prisguide qtec OCZ NorthQ MIST Fortron-Source Thermaltake Hiper Enermax Nesten alle merkene uten om q-tec er brukbare. eller en av forten/source sine med 120mm vifte Denne kjører jeg nå i påvente av den nye ,jeg hører ikke at den går Endret 1. april 2005 av War Lenke til kommentar
Bazer_Punk Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) bytt ut strømforsyningen din med f.eks Mist sin 500w eller en av forten/source sine med 120mm vifte, og kanskje montere AC5 (var det 5 som var nivida?) på skjermkortet ditt å det blir sikkert en del stillere Edit: Såg War hadde noen fine forslag, men har hatt Q-tec 450 Gold selv en gang den støyet noe helt grufult og var kanskje ikkje det mest stabile ej har vert borte i Endret 1. april 2005 av Bazer_Punk Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Glem PSUen. Virker den så virker den. Jeg regner med at det ikke er den som bråker. Desuten har den PFC så du kan aktivere fan control i bios, og få ned hastigheten der. Jeg ville funnet ut hvilke vifter som bråker, jeg regner med at det er CPU og GPU viften som er ille. Jeg ville installert Zalman VF700-CU på skjermkortet (ca. 300 kr), og en stille pentium 4 kjøler (f.eks. fra Artic-cooling)....ca 300 kr her også. Lenke til kommentar
holmis Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Den psuen bråker noe helt jævlig. Min pc var også et treskeverk til tider, men etter at jeg skiftet, ble den mye stillere. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Finn først ut hva det er som bråker, men kan nesten garantere at du må bytte psu! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Lokaliser problemet, og ta neste steg derifrå. Kan være PSU-vifte, chipsetvifte, CPU-vifte, GPU-vifte og andre vifter, kanskje harddisk. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Flyttes fra Hovedkort til Støydemping. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Første steg er vel rett og slett at du bruker ørene dine Åpne kabinettet og lokaliser støykildene. Du sier ingenting om hva slags kjøling du har nå, så hva som bråker er jo ikke så lett for oss å vite. Men en ting er sikkert, den strømforsyninga støyer mer enn normalt. Hadde samme selv, men byttet den mot en MIST fra microplex, og voila jeg fikk en mye stillere pc. Anbefales! Lenke til kommentar
Isdas Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Takker for all hjelp hittil... Ja, jeg går utifra at det er PSUen som støyer, det høres i alle fall slik ut... Noen forslag til hva jeg bør kjøpe? Billig og bra selvfølgelig.... MVH Isdas Lenke til kommentar
Pels Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 OCZNorthQ MIST Fortron-Source Thermaltake Hiper Enermax Nesten alle merkene uten om q-tec er brukbare. De som War linker til Lenke til kommentar
Isdas Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Ok, Har dere noen gode pentium 4 kjølere på "lager" da? Takker for all hjelp. MVH Isdas Lenke til kommentar
War Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 (endret) Her er det mye som må passe. Hvor mye plass du har på hovedkortet osv,men her er en link til kun p4. P4 Det er en del erfaringer der, spesielt på side 2 Endret 2. april 2005 av War Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Jeg mener du burde ta deg en titt på postene rundt her jeg, det hele her handler om støydemping. Som sagt før i andre poster, hvis du har penger, kjøp deg lydløse ting, som oftest er de litt dyrere enn bråkete ting, men i lengden lønner det seg :=) Hvis du er fattig derimot, så kan du prøve og slå til med et BW, TT bigwater , det er vannkjølings sett som er ekstremt billig, og dårlig. Har selv bestilt.. Som du kanskje ser. Eller du kan henge hardiskene dine opp i strikker. Lykke til, legger meg . Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Passiv kjøler til northbridge er greit, om det er vifte på northbridge på hovedkortet ditt. http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=ZMNB47J Ny PSU, flere gode er linket til allerede. Lenke til kommentar
jingt Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Den her er stille og billig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå