mintman Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg har en gammel bærbar jeg skal installere Win98 på. Problemet er at jeg har kun en "inngang" til CD eller diskett (kan byttes ut). Hvis jeg starter opp som vanlig med oppstartsdisketten med CD Rom støtte, starter den opp på inn i DOS. Men problemet er at da må jeg sette inn CD rom spilleren inn i maskinen og da finner ikke DOS CD'en for videre installasjon. Noen som har noen tips om hvordan dette kan ordnes? Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 det er en løsning som jeg lærte på jobb. på slike gamle bærbare så går det an å ta ut diskett/cd rom stasjon. det du gjør er å sette i diskettstasjonen. kjør deg helt frem til dit du får beskjed om å sette inn cd`en la den stå sånn. så tar du ut diskettstasjonen. setter i cd rom stasjonen med cd`en i. gå videre i installasjonen. det skal funke. har gjort det på jobb med Windows 98 å det funka Lykke til. Lenke til kommentar
pepp Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg har innstallert 98 på en eldre maskin med samme opplegg som du beskriver. Jeg brukte 98 oppstartsdiskett,og kjørte fdisk og formaterte. Så komm jeg meg inn i biosen, og satt maskinen til og boote på cd. Satte så inn cd romen med 98 platen i, og startet maskinen. Fikk da opp starte fra cd romm. Trykket enter og så var det bare velstand. Lenke til kommentar
mintman Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Hmm. Ingenting av dette har funket. Problemet med wil sitt forslag er at det aldri kommer opp at den ber deg sette inn cd'en fordi jeg bruker en Win 98 oppstartsdisk. Når det gjelder forslaget til pepp så tror jeg du trenger en bootable win98 cd. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå