Gå til innhold

Legge inn film i windows, hvilke prog?

Anbefalte innlegg

Er det greit å bruke Win Movie Maher til å legge inn film på pc'en. Skal etterpå redigere med et anna prog.

Lurer bare på om kvaliteten er ok med movie maker eller kan man få det bedre til med andre progg??

Eventuelt hvike oppløsning ernormalt for film som skal redigeres?

Compac

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vilket program skal du redigere med senere? og hvorfor impoterer det i Moviemaker når du skal redigere med noe annet?

Uansett, Full DVkvalitet:

720*576

Nei jeg vet ikke hvile progg jeg skal bruke..?

Men skal bare ha "rå" film inn på en hard disk for så senere redigere det.

Lurte vel egentlig mer på om det er noe ulempe med å inpotere gjennom movie maker så lenge man bruker rett opptaks kvalitet..?

Ps: Finner bare Mega bitt og greier når jeg skal legge inn filmen ikke noe som heter 720*576 kvalitet.. :blush:

compac

Endret av Compac
Lenke til kommentar

Oki fant DV kvalitet, men hvor stor blir da en film på 4 timer?

4 kassetter med råfilm..

Kan det stemme med ca 50 Gb ?? :cry:

Står bare 25 Mbps ikke hvor mye hvert min er.

Går det greit å bruke innstillingen

"Video for lokal avspilling 2,1 Mbps"

Noen som kan hjelpe=?

Endret av Compac
Lenke til kommentar

Jepp 50Gig stemmer ganske perfekt. (Omtrent 5 min. per gig).

Men, som andre her må også jeg spørre hvorfor i all verden du ønsker å legge over video til maskinen med et annet program enn det du kommer til å redigere med? Strengt tatt er det vel ingen større mening i å legge over videoen før du faktisk skal begynne å redigere?

Uansett, for å være på den sikre siden må du nok da importere i full DV-kvalitet hvis du ønsker å ha best mulig bilde på sluttresultatet.

Med så mye materiale kan det sikkert være kjekt med et program som har gode media-managament muligheter og dessuten gir mulighet for offlining, selv om dette kan tilnærmet umulig hvis du ikke har konstant løpende tidskode på tapene dine...

Hvis dette er vanskelig/umulig anbefaller jeg deg heller å bruke tid på å kartlegge materialet ditt og faktisk finne ut hva du ønsker å bruke. På den måten slipper du å hente inn alt mulig sludder som du uansett ikke vil benytte deg av. God planlegging gjør definitivt jobben enklere hvis du har mye materiale å velge fra...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...