Gå til innhold

Problem ved installasjon av win xp på sata hdd!

Anbefalte innlegg

Problem Solved!

Sitter og prøver å få installert win på en maskin med Abit KV8-MAX3 (sokkel 754) hovedkort og 2stk S-ATA disker som ikke kjører raid.

Problemet er at installasjonen ikke finner diskene. Har lest gjennom sata-guiden, men ble ikke noe klokere av det. Har prøvd å laget disket med driver på, siden det ikke fulgte med hovedkortet, og trykt F6 under oppstart av installasjonen. Der kommer det opp at jeg installerer den og den driveren, men fungerer likevel ikke. Og ja, maskinen finner diskene i bios. Den som det skal installeres win på er helt ny (Seagate 250GB m/NCQ). Kan det hjelpe om jeg formaterer den først? Må da gjøre det i en annen maskin.

Jeg mistenker hovedkortet for å ha 2 sata kontrollere, da det er to rekker med kontakter, totalt 6stk.

Noen som har noen gode forslag? Evt. gjort dette selv på det hovedkortet?

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk installert win nå, men etter en reboot så påstår maskinen at det ikke finnes noen system disker?! Hva er galt?

Edit: Klarte det nå :w00t: Sansynligvis ville den boote fra den andre sata disken, da jeg satte den på den andre kontrolleren og la inn driver til den fungerte alt! :D

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...