Elf_ Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Har en Compaq Presario 5700T som jeg gjerne skulle hatt til og bote fra CD Er det noen som vet hvordan jeg kommer inn i bios på denne maskinen? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Hei. Jeg tror det er F2 paa Compaq maskiner..er ikke sikker da! Har du prövd DEL? DR.X Lenke til kommentar
Elf_ Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 Prøvd del, ctrl-alt-esc og F1 men prøve F2 og da Lenke til kommentar
AldaZar Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Når Logoen til compaq kommer (det røde), vent til det blinker øverst til høyre så trykker du F10. Hvis ikke det funker så hopp på tastaturet til bios kommer fram Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Hvis du har bytta harddisk siden du kjøpte pcen så må du "installere" bios på nytt.. på compaqer så ligger den som en egen partisjon på harddisken.. (rompaq).. Lenke til kommentar
McMort Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Har flere compaq-bokser som jeg har arva fra jobben, på deskpro-serien er det rimelig enkelt, du trykker F10 når maskina booter, derimot på min Proliant server har jeg enda ikke funnet ut en j*vla ting, ikke så veldig kult å bruke bootdisk fordi maskina leter etter en scsi-disk som ikke er der... Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 F2 er for Dell, F10 er for Compaq. Lenke til kommentar
covah Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: på min Proliant server har jeg enda ikke funnet ut en j*vla ting, ikke så veldig kult å bruke bootdisk fordi maskina leter etter en scsi-disk som ikke er der... På alle Proliant serverene jeg har jobbet med, må man installere et program på en egen partisjon for å gjøre endringer i BIOS. Programmet finner du på SmartStart CD'en som følger med serveren. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 11:28, Killer_DT skrev:F2 er for Dell, F10 er for Compaq. og F1 for HP (hvertfall min) Lenke til kommentar
Destro Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Compaq har både hat "F11, F1" og sist F11 vis jeg ikke husker feil. Det er også noen compaq pc som må ha biosen på egen partisjon på hardisken. Lenke til kommentar
caturbo Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Hadde en compaq presario, fant aldri ut hvilken tast e.l man skulle trykke på, men hvis jeg dro ut kabelen til diskettstasjonen kom jeg rett inn i bios. (Husk å slå av maskinen før kontakten trekkes ut) Lenke til kommentar
JonTj Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 På samtlige Compaq'er, ihvertfall de siste 6 åra, skal man trykke F10 for å komme inn i BIOS. Det er LENGE siden Compaq slutta å ha BIOS oppsett på egen partisjon. Siste var Deskpro 2000, 4000 og 6000 serien. På Presario er det enda lenger siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå