John P. Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) OK, så er trådtittelen satt på spissen... Men jeg synes dette er litt dårlig - eller kanskje heller lite fleksibelt - av mpx.no når jeg bestiller en oppgradering til min Trend Micro antivirus og firewall installasjon: Av erfaring vet jeg at dette kun er snakk om et A4 ark med et hologram på og en gyldig kode(serial). Jeg har hatt Trend Micro PC-Cillin 2004 installert, og nå som perioden gikk ut, tenkte jeg at jeg skulle oppgradere. Klikket på en link jeg har fått pr. mail før, og denne tar deg til Trend Micro i Norge, som har mpx.no som samarbeidspartnere. Ble litt paff når jeg gikk igjennom kjøpsprosedyren og så at frakt ville bli 120,- kroner, Servicepakke. Hallo - det er et A4 ark! Men jeg tenkte OK - det er vel bare bestillingssystemet deres som er lite fleksibelt sånn sett, det ordner seg nok. Så jeg skrev i merknadsfeltet til salgsavdelingen og spurte om det var mulig å sende dette arket som brevpost sammen med en Giro? Siden det ellers ville bli uforholdsmessig dyr frakt for et A4 ark. Men i e-postkassen dumpet det etterhvert ned både bestillings- og leveringsbekreftelse. Og jammen har de sendt det som Servicepakke gitt. Ja ja - koster å være (ærlig) kar! Med frakt ++ koster jo nå denne oppgraderingen/fornyelsen, som egentelig skal koste en brøkdel av ny fullversjon, nesten det samme som fullversjon med CD og full pakke(som jeg kunne kjøpt i butikken på hjørnet og sluppet fraktpris på). I tillegg må jeg dra frem bilen og kjøre(bruke bensin) til nærmeste postkontor for å hente "pakken". Jeg kan forstå deres side av saken også, men det hadde ihvertfall vært et pluss i margen om de hadde vært litt fleksible her. Hadde ikke behov/penger til å bestille noe mer å fordele frakten på heller. Jeg har skrytt av mpx.no før, så litt sur geip må være greit. Balansere ut litt. Endret 1. april 2005 av John P. Lenke til kommentar
sub1343 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg skulle også bestille oppgradering på trend antivirus og fra mpx men avslutta da jeg såg frakt på det a4 arket, 120,-. lastet tilslutt heller ned ez trust gratisprogram. Det koster og være ærlig. og sende et a4 ark med a-post koster 6 kr Lenke til kommentar
John P. Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Glemte å si at jeg tenkte å prøve å betale med VISA, for om mulig å lette prosessen ved å sende det som brevpost, men da jeg klikket av for å betale med VISA kom det opp et eller annet om bedriftskunde eller noe sånt, så jeg gikk dermed ut fra at de ikke tar VISA fra 'vanlige folk'. Stemmer det? Prøvde også aller først å betale med VISA gjennom nettet på den linken som dukker opp i selve programmet, men det så ut til å være lagt opp kun til folk som bor i USA. Hadde jeg fått gjennomført det, hadde det kostet meg ca. 160,- alt i alt. Hvilket er under halvparten av det jeg nå måtte betale. Endret 1. april 2005 av John P. Lenke til kommentar
dnort Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Hørtes litt merkelig ut. Jeg fikk i hvert fall betalt med VISA da jeg bestillte min lisens fra MPX, og denne ble sendt som brev. Edit: Ser at følgende tekst står under produktet hos MPX: Produktet er et lisensark - frakt blir omregnet til kr. 29,- eks. mva. (gjelder ikke ved kontant/oppkrav) Endret 1. april 2005 av dnort Lenke til kommentar
John P. Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Hørtes litt merkelig ut. Jeg fikk i hvert fall betalt med VISA da jeg bestillte min lisens fra MPX, og denne ble sendt som brev. Edit: Ser at følgende tekst står under produktet hos MPX: Produktet er et lisensark - frakt blir omregnet til kr. 29,- eks. mva. (gjelder ikke ved kontant/oppkrav) Så ikke dette da jeg betalte, da produktet allerede var lagt i handlekurven da jeg klikket på linken for oppgradering, så jeg logget bare inn og gikk til 'kassa'. Mulig jeg kunne ha betalt med VISA allikevel, men det kom opp noe da jeg valgte dette, som jeg tolket dithen at jeg som privakunde ikke kunne benytte denne betalingsmåten. Sannsynligvis var det noe jeg misforsto da. Ja ja - det er jo ikke akkurat noen krise dette her da. Da vet jeg det til neste gang ihvertfall. [edit]Jeg sjekka det nå - og det viser seg at det var jeg som dumma meg ut når det gjaldt VISA greiene. Jeg gjorde alt dette like etter at jeg kom hjem fra nattevakt, så jeg var vel litt groggy. Det var rett og slett rubrikken "Bestilling referanse" som fikk meg til å lure. Jeg oppfattet det som at da jeg hadde klikket på VISA valget, dukket denne rubrikken opp. Men den er jo der uansett ser jeg nå. Så det var min dumhet. Siden jeg trodde den dukket opp da jeg kllikket for VISA valg, trodde jeg også at jeg trengte et eller annet nummer for å kunne handle med VISA.[/edit] Endret 1. april 2005 av John P. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå