smurfine Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hver gang jeg starter et spill (theme hospital) restarter maskina seg. Det har fungert før, formaterte maskina igår så har ikke fått testa noen andre spill enda. Noen som vet hva det kan være? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Fungerte ikke theme hospital etter du har formatert eller har du ikke testet det heller? Og hvor lang tid tar det før den restarter? Tenkte først at det var tempratur, men kan aldri tenke meg at Theme Hospital er så resurskrevende at det skjer..? Store sjanser for at det er HDD eller minne! Endret 1. april 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
wil Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 hva er maskinvaren i pc`en din da? har du sjekka Event loggen din etter at den har starta opp igjen? er det bare når du starter spill at den restarter? har du prøvd å reinstallere skjermdrivere og. Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Den restarter med en gang. Får sett spillogoen så restarter den. Har for en litt siden oppgradert maskina mi til pentium 4 2.8 ghz, har vel 512 mb ddr minne. Er kun på dette spillet den gjør det. Spillet fungerte ikke før heller, det var derfor jeg formaterte. Har 2 versjoner av spillet, men den gjør det på begge. Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 kan det ha noe med at spillet er for gammelt da? jeg vet at noen av de gamleste spillene ikke funker hvis man har Service Pack 2 innstallert for XP. kan det ha noe med det å gjøre da tro? Lenke til kommentar
smurfine Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Nei for samboer har det og det funker på hans. I tillegg har jeg nettopp formatert og ikke installert sp2, men det funka ikke for det. Lenke til kommentar
wil Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 nei da er jeg faktisk ikke helt sikker selv. har du installert alt av drivere inkludert skjermdrivere? husker du hvilket skjermkort du har? Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. mai 2005 Del Skrevet 12. mai 2005 Årsaken til at maskinen restarter kan være feil med hardware eller bugs i programvare. Fortvil ikke. Feilen kan være uskadelig, men allikevel restarter XP for å være på den sikre siden. Jeg har selv hatt problemet på en eldre maskin, og løste det slik: 1: Åpne kontrollpanel 2: Dobbeltklikk på "System" 3: Klikk på "Innstillinger" under oppstart og gjennoppretting 4: Hak bort "Start på nytt automatisk" Gi meg tilbakemelding på om det fungerer. Hva som kan være feil på hardwaredel: Sjekk at du bruker riktig IDE-kabel mellom harddisk og hovedkort. Hvis du bruker en ATA type som er lavere enn disken, vil du få problemer. ATA-100 eller ATA-133 bør brukes. Du skiller dem ved at en IDE-kabel som støtter ATA-100 eller høyere, har flere og tynnere ledere. Dette var problemet med min maskin, og det gikk et år før jeg fant det ut. Det skapte mange konflikter, og maskinen restartet i hytt og pine... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå