sycho Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Jeg har uten hell prøvd å installere Windows XP utallige ganger med forskjellige versjoner. Den klikker rett før install. Funker å innstallere andre OS. HW: HK: DFI Lanparty UT-D PCI-E CPU: Amd Athlon64 3200+ RAM: 2x512mb Kingston HyperX Ultra Low Latency (2-2-2-5-1) HDD: Har en S-ATA Samsung Spinpoint 80gb og en Western Digital ATA 160 gb GFX: HIS Excalibur X800XL ICEQII Turbo Noen som har vært borti samme problem? Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Har nå installert Windows 2000 Professional. Takk på forhånd! Endret 1. april 2005 av sycho Lenke til kommentar
Aquabat Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Har du prøvd å legge inn drivere for S-ATA? Lenke til kommentar
sycho Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Nei ;p Kanskje en ide. Har lagt vekk esken til HK vettu TAKK. skal sjekke nå Lenke til kommentar
sycho Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Nei. Var s-ata raid drivers som lå i esken. Er da sata drivere i chipset driveren med alt? Lenke til kommentar
MindTooth Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Du trykker F6 like før setupen starter... For å installere S-ATA drivere! Lenke til kommentar
sycho Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 er ikke det SCSI og Raid drivers da ? Lenke til kommentar
sycho Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Da tester jeg det Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Han har jo lagt inn Win2K uten SATAdrivere Eller har jeg bommet på noe ? Lenke til kommentar
sycho Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Jo. Men den ligger på ATA disken. Funka ikke installere XP på den :\ rart. funka før jeg fikk ny hardware Endret 1. april 2005 av sycho Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jo. Men den ligger på ATA disken. Funka ikke installere XP på den :\ rart. funka før jeg fikk ny hardware Ok ! SATA-drivere må du nok hive inn ved install. på SATAdisken... Ta en titt i biosen at SATA er master og ingen ATAdisker er som master(jumpere) Se også etter at SATA er enablet og booten blir i riktig rekkefølge. Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Sjekk denne tråden for mer info om installering av OS på S-ATA disk. SATA Guide Lenke til kommentar
sycho Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Nå stod det bare : Installeringsprogrammet kan ikke finne en eller flere masselagringsenheter BLABLABLABLA Hva skal jeg gjøre nå ? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Hva skal jeg gjøre nå ? Edit : må være blind... Legge inn begge drivere under installasjonen vha F6 og "S" specify . Nvidia raid kontroller og storage kontroller . Endret 1. april 2005 av syar2003 Lenke til kommentar
sycho Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 syar2003 du kan lese ? Les det første jeg skrev. der står ALT du trenger å vite. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Nei , kan ikke lese idag ... Ha IDE disken frakoplet under installasjonen hvis du vil ha boot record på SATA disken . Hvis det ikke går denne gangen , kan du legge disken som singel disk i et raid .Samme som vi gjør med single scsi disker på servere . Lenke til kommentar
sycho Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Bruke en disk som raid? da driter jeg i det Klarer meg fint i windows 2000. orker ikke styre så sinnsykt bare for å installere XP. Dårlige greier.. Men hvorfor funker det ikke å installere XP på IDE disken? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Klart det går an , sikkert en million andre som har gjort det før deg. nvidia IDE driverene har historisk vært kranglete . La være å trykke F6 under installasjon . Ha kun den disken som OS skal installeres på tilkoplet . SATA portene er native og trenger egentlig kun drivere under denne prosessen hvis OS skal installeres på raid , og da trengs både storage class og raidclass driverene å lastes i pre installen. Grunnet 48bitLBA støtte anbefales installasjonen av xp med sp1 eller høyere integrert på cd'n . For W2K er det fra og med sp3 . Lenke til kommentar
glad Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg har uten hell prøvd å installere Windows XP utallige ganger med forskjellige versjoner. Den klikker rett før install. Funker å innstallere andre OS.HW: HK: DFI Lanparty UT-D PCI-E CPU: Amd Athlon64 3200+ RAM: 2x512mb Kingston HyperX Ultra Low Latency (2-2-2-5-1) HDD: Har en S-ATA Samsung Spinpoint 80gb og en Western Digital ATA 160 gb GFX: HIS Excalibur X800XL ICEQII Turbo Noen som har vært borti samme problem? Noen som vet hvordan jeg kan fikse dette? Har nå installert Windows 2000 Professional. Takk på forhånd! hvor varm er cpu?? viss cpu har 80-90 grader låser pc-en seg, jeg opplevde i allefall det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå