EC Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Etter at forrige tråd etterhvert ble en arena for tåpelige bemerkninger, starter jeg en ny med samme spørsmål. Den gamle tråden finner dere her -yummy- ----------------------------------------------------- Pettern800 spurte: Skal kjøpe meg ett nytt anlegg nå og fant denne receiveren og disse høyttalerne. Jeg valgte den receiveren pga. pris og de høyttalerne pga. størrelse. Er det noen her som har erfaringer fra dette utstyret? Er det verdt det, god lyd...? Lurer også på vilke type ledninger jeg skal ha... På forhånd takk... (sikkert en masse skriveleifer) Lenke til kommentar
bastard2k Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 hør her din **** av en moderator. tror du at å banne brukernavnet mitt hjelper . du blir ikke kvitt meg så lett din ***** :razz: Lenke til kommentar
bastard2k Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 riktig dette er kennedyairport din **** Lenke til kommentar
starfish Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 yummy, gjør forumet en stor tjeneste ved å banne/slette han bastard2k. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Bra lyd er en _veldig_ subjektiv sak. Hifi utstyr er vell en av de få tingene man fortsatt får det man betaler for. Billig=ok lyd (eller dårlig), dyrt=bra lyd. Men her som alle andre steder finnes det unntak. Her var det vell snakk om et budsjett på 3-4k kroner? Hifiklubben som nevnt tidligere er et bra utgangspunkt. Stikk innom og hør hva de har å si. Jeg anbefaler deg å ikke kjøpe utstyr slik som dette på komplett eller andre slike butikker i første omgang. Gå på Hifi klubben eller en annen butikk med kvalifisert fagpersonell og snakk med dem. Jeg har flere ganger hatt diskusjoner med personer på Hifiklubben (da mest om bilstereo men dog) om utstyr som de selv ikke selger, uten at de har prøvd å overbevise meg om at det er dårlig. Hifi klubben er en veldig seriøs aktør som blant annet driter i produsentenes målinger og gjør deres egne i stedet. Men her er det ikke snakk om Hifiklubben er bra eller ikke. Her er det snakk om å få ok lyd til en billig penge, og det får man lettest dersom man snakker med noen som virkelig har peiling på lyd i stedet for å høre på 14iser som slenger drit på et forum. Det du burde gjøre er å finne et sted med fagpersonell som kan komme med råd og veiledning, som samtidig gir deg mulighet for å lytte til din egen musikk på ulike kombinasjoner av forsterkere og høytalere. HiFi klubben er ett sted, men det finnes veldig mange muligheter. Bare hold deg unna steder slik som elkjøp etc. Lenke til kommentar
EC Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 Quote: Den 2002-07-02 17:05, starfish skrev:yummy, gjør forumet en stor tjeneste ved å banne/slette han bastard2k. Det kommer til å skje. Tro meg! -moderator yummy- Lenke til kommentar
bastard2k Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 tro meg det kommer til å skje, tro meg det kommer til å skje. du høres ut som en fuckings mamma. dere moderatorer kan ta ting litt ironisk. dere vet vel ikke hva det ordet betyr engang :razz: Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Quote: Den 2002-07-02 17:53, bastard2k skrev:tro meg det kommer til å skje, tro meg det kommer til å skje. du høres ut som en fuckings mamma. dere moderatorer kan ta ting litt ironisk. dere vet vel ikke hva det ordet betyr engang :razz: Skjerp deg litt da! Hvis du ikke er voksen så prøv (det du kan) å oppføre deg som en! Lenke til kommentar
bastard2k Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 er du breijarl , er du breijarl mot meg ???? morra di esse for faeeeeeeeeen :smile: Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 bastard2k Men det gjør du ser eg. Kjetil Lenke til kommentar
bastard2k Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 kjeft kjetil hora før jeg klapper igjen kjeften din. du kan ikke en dritt om hifi so stfu ok :smile: Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 hvilken 14tis har vi her da? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 bastard2k: Passende nick! Jeg tror nesten mammaen din mistet deg på hodet ned trappa litt for ofte da du var liten og enda mykere i skallen, du virker jo f@en ikke helt stabil! Lenke til kommentar
pskard Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 bastard2k er bannet (riktignok av meg, men ok...). Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Jaja. En tosk mindre. Går det an å finne ut om han har statisk IP og så banne den? Hadde vel vært litt mer praktisk, eller hva? Lenke til kommentar
pskard Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 14:36, Ar`Kritz skrev:Jaja. En tosk mindre. Går det an å finne ut om han har statisk IP og så banne den? Hadde vel vært litt mer praktisk, eller hva? Vi har IPen hans, men det er en Telenor dialup IP... Om han fortsetter kan vi selvsagt kontakte Telenor. De er forholdsvis strenge på slik missbruk. Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Leste engang i Lyd&Bilde en setning som jeg husker veldig godt ennå: - Det kan være dyrt å kjøpe billig. Med dette menes det at dersom man kjøper et billig annlegg, kan man først synes at det er grei nok lyd, men etter å ha hørt bedre etter, vil man kanskje bli mer og mer misfornøyd, og dermed oppgraderer man litt etter litt. TIl slutt har man lagt ut mer penger enn man hadde regnet med i utgangsåpunktet, men fremdeles har du ikke fått det du kunne hatt av utstyr dersom du hadde kjøpt "dyrt" første gangen. Så det kan lønne seg å bruke mer penger enn planglagt ved kjøp av HiFi! (Burde jeg ha jobbet på Elkjøp eller hva? ) [ Denne Melding var redigert av: Kenny000 på 2002-07-03 15:01 ] Lenke til kommentar
bastard2k Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 ok beklager jeg skal ikke plage dere mer. jeg beklager så mye til moderatorene og synes egentlig at dere gjør en god jobb :smile: til kjetil lura: du vet ganske mye, men ikke tro at jeg ikke gjør det :smile: [ Denne Melding var redigert av: bastard2k på 2002-07-03 15:23 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå