-Teddy- Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 En kompis av meg hadde på forrige LAN-Party en USB ting han hadde i lomma som gjorde at hvis han gikk mer enn 3m fra pc'en så låste hele pc'en seg og det kom et bilde av en delfin på pc'en... Akkkurat den delfinen er ikke så viktig, men vet dere hva en slik ting heter, og hvor jeg kan få kjøpt en slik og hva dere tror den koster? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Har du telefon (Sony Ericcson) og pc med støtte for blåtann, kan du bruke programmet floAt's Mobile Agent og en funksjon som heter proximity et-eller-annet, mener å huske at denne kunne kjøre ett program når pc'en mister kontakt med telefonen (altså at telfonen er ca. 10 meter borte fra pc'en). Dette er den eneste løsningen jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Spør kompisen Han vet ikke hva det heter / hvor kan kjøpte det. (Han husker ikke...) Og mobilen min (k500i) har ikke blåtann... Og pc'en har ikke noen bluetooth adapter heller. EDIT: AH! Søkte på "PC LOCK" på komplett og fant denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300467&cks=SER Noen som har noen andre, bedre forslag? Endret 1. april 2005 av -Teddy- Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Kanskje det står et navn på den dingsen ? Har lest det som nyhet på hw.no for en tid tilbake, men klarer ikke å huske noe selv. Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 jeg har floAt's Mobile Agent med bluetooth mobil og laptop, alt funker fint. Men proximity funker ikke hos meg. Den skal låse laptopen etter 10 meter, men gjør det ikke. Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Rart. Kansje ikke Blåtann-huben din på pc'en registrerer til FMA at mobilen er ute av rekkevidde. Det fungerer hos meg iallefall... Lenke til kommentar
EG-s Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 har integrert blåtann i laptopen. På mobilen står det at fma er loaded, og fma popper opp en melding at den er utenfor rekkevidde men den låser seg ikke. brukte test knappen, og den funket. Kjekt å få det til å virke, ikke alltid en husker å låse pcen før en trasker avgårde. Lenke til kommentar
E}{IT Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Ganske artig liten sak den der tingen. Men hvis man ønsker å få tilgang til pcen din, trekker man ikke bare ut den usb'en. Eller? Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 I følge en av brukeranmeldensene på komplett, hjelper det ikke å trekke den ut, nei Lenke til kommentar
F-r-e-d-r-i-k Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Har den PC-LOCK tingen som de selger på komplett. Kommer bilde av delfin ja. Bare å bytte ut bilde så kan du legge inn hva som helst Virker helt greit, men dekning er litt merkelig. Noen ganger låser den pc'en selvom jeg sitter med den i lomma 1m fra. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Har funnet ut at komplett ikke lenger har de andre tingene jeg skulle ha på lager, og har funnet de igjen på psdata.no. Har satt opp en handlevogn der, men kan ikke finne noen slik "locker"! Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Den selges ikke i Norge (såvidt jeg vet), derimot i Danmark. En kamerat av meg har den inn til testing for mulig import og salg i Norge. Om du går 5 meter unna maskinen vil det komme opp et passord-felt. Da kan du enten skrive inn passordet eller bevege deg med brikken innenfor den 5 meter brede radiusen. Hvor sikker denne løsningen er vet jeg ikke, og hva som skjer når du drar ut mottakeren vet jeg heller ikke. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 hmm kva med skjermbeskytter + passord? eller dra alt ctrl del og enter også låse den slik... men var artig dingseboms det der. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Den selges ikke i Norge (såvidt jeg vet), derimot i Danmark. En kamerat av meg har den inn til testing for mulig import og salg i Norge. Om du går 5 meter unna maskinen vil det komme opp et passord-felt. Da kan du enten skrive inn passordet eller bevege deg med brikken innenfor den 5 meter brede radiusen. Hvor sikker denne løsningen er vet jeg ikke, og hva som skjer når du drar ut mottakeren vet jeg heller ikke. Har jo funnet den på komplett.no da. Men fant den ikke på psdata.no. Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Link? Kameraten min sa den ikke solgtes i Norge Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Link? Kameraten min sa den ikke solgtes i Norge http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300467&cks=SER Lenke til kommentar
bensinkanna Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Aldri vært borti dette før, men det virker jo genialt. Ikke bare er det praktisk mot folk som liker å fucke til pcen, men det er jo råkult å ha en pc som "kjenner eieren sin igjen" . Skal nok vurdere noe sånnt Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Hehe, en morsom liten dings, sikekrt ikke det sikreste i verden, men stopper kanskje en "tifeldig forbipasserende" om du er heldig, når det er sagt så er vel den største faren på LAN at noen tar hele maskina di? AtW Lenke til kommentar
[TA]Gunners Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Flexi-data, selvfølgelig! http://www.flexi-data.no/f.asp?action=prod...fo&popup=300467 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå