Rayden Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg holder på å installere windows, men da installasjonen skal gå over i andre fase og jeg får opp xp-logoen for første gang, dukker det opp en blå-skjerm med beskjeden: Unmountable Boot Volume. Hva er dette? Det værste er at jeg har prøvd å bytte hovedkort, minne, cpu og harddisk uten hell!! Systemet er basert på AMD 2200+ , ASRock K7S41 hovedkort, Kingston 256 PC3200 DDR RAM, Maxtor 80 GB HD. Leste et sted at jeg hadde en fucket boot.ini-fil, men windows er jo ikke ferdig installert! Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg har fikset en slik feil med chkdsk /r http://www.computerhope.com/issues/ch000630.htm Lenke til kommentar
Rayden Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Tro det eller ei, men løsningen var like enkel som banal! Jeg byttet IDE-kabelen til hardisken og vips! Da virket alt sammen! Men det gir liksom ingen mening da den må ha virket under den første delen av installasjonen. Skjønner ingenting jeg! Når det gjelder dette med boot.ini, så forutsetter det jo at du får tilgang til DOS. Men så langt kommer jeg ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå