kissa83 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 har hatt trøbbel med maskinen min i lang stund, skiftet på ditt og datt og manglet rambrikkene, som jeg fikk idag. Jeg setter dem inn i maskinen og starter og den sier "piiiiiiiiiiip" 3sekunders mellomrom "piiiiiiiip" Har 3 ramslot's, og maskinen vil bare starte med 1 rambrikke i slot nr. 1 Er det noe galt med hovedkortet mitt ? fikk jo nettopp skiftet dette for ett par mnd siden Noen som har en idè om hva dette kan komme av? takk Lenke til kommentar
e321 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Starter den ikke med en i slot nr.1 og en i slot nr. 2 f.eks er det det du sier? Lenke til kommentar
kissa83 Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 den starter med en brikke i slot 1, men hvis jeg setter inn en brikke i slot 2 eller 3 i tillegg, så piper den. Hvis jeg ikke har noe i slot 1, men har en brikke i slot 2, piper den også. Samme når jeg bare har en brikke i slot 3 Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Pipingen indikerer minneproblemer. Dette vil trolig rettes opp vha en BIOS-oppdatering. Bruk en brikke, og vær sikker på at maskinen er stabil (spontan omstart under BIOS-flashing går ikke bra)... Hva slags HK, CPU og minne har du? Lenke til kommentar
kissa83 Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Pipingen indikerer minneproblemer. Dette vil trolig rettes opp vha en BIOS-oppdatering. Bruk en brikke, og vær sikker på at maskinen er stabil (spontan omstart under BIOS-flashing går ikke bra)... Hva slags HK, CPU og minne har du? hovedkort: Gigabyte K8NS nForce3 250 ATX/LAN/8ch.LYD/S-ATA minne: OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Edition PC-3200 2x512MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L. hadde: Corsair TWINX1024-3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200 DIMMs har enda den ene brikken og den funker fint, men kan jo ikke bruke de to nye OCZ brikkene, siden den piper når jeg setter inn brikker i slo 2 og 3. Har testet med en OCZ brikke i slot 1, og det fuker fint. cpu: AMD Athlon 64 3000+ Tray Socket 754 512KB cache kanskje jeg burde prøve en flash av bios som du sier, men kan det være at det er noe galt med hovedkortet på slo 2 og 3 bare? takker for tips Lenke til kommentar
kissa83 Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 (endret) fant foressten noen drivere på Gigabyte sine sider, som sier: Fix S1 resume fail when plugged some special single DIMM on DIMM2 or DIMM3 jeg får prøve siste versjon av biosflash og se hva som skjer. edit: fikk nå flasha bios'en, men får fremdeles ikke starte.. det rare er at når jeg har en brikke i slot 2 nå, så slår ikke skjermen seg på og det er ikke noe pipelyder. Men i slot 3, da kommer pipelyden. Endret 1. april 2005 av kissa83 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå