Fallingwater Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hei sveis! Jeg holder på å lage en side som er sentrert, dvs. det er luft på sidene som varierer alt ettersom hvor vidt browservinduet er. Nå har jeg fått det problemet at når jeg går fra en side med mye innhold, altså med scrollbar, til en side med lite innhold, altså uten vertikal scrollbar, så hopper siden litt til siden, fordi scrollbarens vidde da tas med i betrakningen når sidens posisjon på skjermen skal regnes ut. Det ble en lang setning, men håper dere forstår hva jeg mener. Så hvordan kan jeg få vertikal scrollbar til å alltid være på, selv om det ikke trengs? Andre måter å løse problemet på? (Jeg vil ikke venstrejustere hele siden) Magnus Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 html, body { height:101%; } Eksempel Lenke til kommentar
cfenzo Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 du kan også tvinge begge scrollfeltene fram ved å sette body {overflow:scroll} Eneste minus er at da også horisontal scroll aktiveres.. men du slipper at det er en "aktiv" scroll som folk kan irritere seg over.. (body har overflow: auto; som default) Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 cfenzo: Takk takk, men den viste jeg om, og horisontal scrollbar vil jeg ikke ha no av Loomy: Takk takk, den beste løsningen så langt, bruker den foreløpig. Fortsett gjerne å poste andre løsninger Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå