vegge Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Har akkurat installert RivaTuner og foreløpig synes jeg det virker mye bedre enn både Nvmax og PowerStrip. MEN, jeg har ikke skjønt alt enda, så jeg håpet dere kunne hjelpe meg; Q: How does RivaTuner work? Is it just a registry tweaker? A: Yes, it was a registry tweaking utility in the beginning. Now RivaTuner can work in two modes and tweak your graphics subsystem either at the driver level or at low level. At the driver level RivaTuner changes the settings via the registry and directly calls the driver's functions in order to perform some operations (e.g. query and set the clock frequencies, update an overlay context, change a color scheme and so on). In this mode RivaTuner can also read some info (e.g. AGP settings and the clock frequencies) directly from your graphics hardware but it doesn't use a low level access to your hardware to change anything. In low level mode RivaTuner works directly with your graphics hardware. When you make any changes in this mode RivaTuner doesn't use the display drivers at all and directly programs the graphics processor's registers. Jeg har prøvd å klokke både via "driver level" og "low level", men oppdaget ikke store forskjellen. Er det noen viktige forskjeller? Hva burde jeg bruke? Hva bruker dere? Hvorfor? Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Jeg bruker low level. Forskjellen er vel (hvis jeg har oppfattet riktig) at ved tweaking på drivernivå legges instillingene inn driverne, mens på low level "snakker" Rivatuner direkte med hardwaren. Vet egentlig lite om fordeler/ulemper med disse, men gjorde mitt valg fordi low level hørtest mest profft ut... Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Quote: At the driver level RivaTuner changes the settings via the registry and directly calls the driver's functions in order to perform some operations (e.g. query and set the clock frequencies, update an overlay context, change a color scheme and so on). In this mode RivaTuner can also read some info (e.g. AGP settings and the clock frequencies) directly from your graphics hardware but it doesn't use a low level access to your hardware to change anything. Der står det jo svart på hvitt at driverklokking gir mer informasjon om skjermkortet, at du kan forandre på mer, og at det er tryggere :razz: :razz: Jeg bruker RivaTuner v20 RC10, og velger å bruke driverklokking, og ikke low level, dette ettersom det bruker selve skjermkortdriverne (som kommuniserer bedre med skjermkortet enn rivatunder selv gjør) til å klokke, og du slipper å bruke opp ressurser på rivatuner-programmet som ved low level må ligge i bakgrunnen hele tiden... velger du driverklokking, ser det slik ut når du går inn på skjermkortinstillingene (rivatuner legger seg inn i registeret og starter ingen programmer, ta-da :razz:): Så velg det du :smile: :smile: :smile: _________________ [ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-07-17 11:53 ] Lenke til kommentar
vegge Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 Takk for svar, ChriZno! Nå skal jeg fjerne url-en jeg har hatt i signaturen min så lenge. Gidder du da å krympe signaturen din litt? Hørte noen kjeftet på deg, og jeg synes selv den er litt stor. Ikke at det egentlig bryr meg. En annen fyr hadde bilde av ei fin dame i signaturen. Jeg synes den var grei jeg, men moderatorene kunne ikke godta det og den ble fjernet frivillig... Jaja, du kan jo få mye oppmerksomhet pga. den signaturen da! :smile: Så kanskje du bare skal beholde den litt til..? Takk for hjelpa igjen! Lenke til kommentar
ChriZno Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Skulle bare mangle at jeg gir en hjelpende hånd :smile: Takk for støtten forresten, alle bare klager og slenger dritt, hadde de sagt d på måten du sa d på nå, hadde jeg skiftet med en gang... men jeg HAR skiftet etter mld nummer 2 om at jeg burde skifte bilde (sagt på en mer sivilisert måte, vel å merke...) Håper oppsettet jeg forklarte fungerer, er ikke 100% sikker på at det fungerer på AKKURAT den måten jeg sa, men noe i den duren ihvertfall :razz: Uansett så skulle driverklokking være det beste fordi da slipper rivatuner å kjøre i bakgrunnen ved klokking... Lykke til! PS! Her er forresten den nye signaturen min :smile: :smile: den er ikke all verden, brukte 2 minutter eller.no på den, vil ikke stresse, men det er bedre enn teksten. Det er det jeg prøver å rive meg løs fra: standarden liksom. Et bilde er mye mer kreativt enn å skrive hvilke komponenter en har :razz: :razz: [ Denne Melding var redigert av: ChriZno på 2002-07-18 00:50 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå