andm Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg prøver ut denne ekstramodulen til Wordpress, og opplever at e-postmeldingene jeg mottar ikke sender "æ", "ø" og "å". Finnes det en enkel måte å ordne dette på, som f.eks. ved å endre en eller annen innstilling eller endre "charset"? Hvis ikke, kan noen da vise meg hvordan jeg eventuelt enkelt kan lage en enkel "æøå-omformer" til tekstene ved hjelp av HTML-enheter i PHP-dokumentet? Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Jeg skjønte ikke helt spørsmålet, men siden dette er i HTML-forumet prøver jeg meg: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-10" /> Lenke til kommentar
andm Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Når jeg tenker meg om, har jeg kanske spurt i feil forum ... Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Flyttes etter ønske til phpforumet Lenke til kommentar
andm Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Jeg skjønte ikke helt spørsmålet, men siden dette er i HTML-forumet prøver jeg meg: <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" /> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-10" /> Overnevnte hjalp ikke. Dessuten vises eksisterende tekst i modulen som har blitt puttet inn via WP-kontrollpanelet korrekt. Kildekodene finner dere i overnevnte link. Kan noen se om de kan pønske ut en løsning til meg? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Så denne: $encoding = get_option('blog_charset'); Så dette er vel noe du må stille på i kontrollpanelet. Lenke til kommentar
andm Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Eneste innstilling jeg kan forbinde med koden du nevner, er "Encoding for pages and feeds", og denne er allerede satt til "UTF-8". Hva er da problemet? Lenke til kommentar
dabear Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 Eneste innstilling jeg kan forbinde med koden du nevner, er "Encoding for pages and feeds", og denne er allerede satt til "UTF-8". Hva er da problemet? at du må sette den til iso-8859-1.. Ev bytte ut $encoding = get_option('blog_charset'); med $encoding = 'iso-8859-1'; Lenke til kommentar
andm Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Det så ikke ut til å hjelpe. Lenke til kommentar
andm Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Det virker ikke som om noen kan hjelpe meg med å få tegnene til å vises korrekt. Kan noen da hjelpe meg med å integrere en kode som gjør om "æ", "ø" og "å" til ":oslash;", "aring;" osv.? Dette virker i hvert fall som eneste fornuftige utvei (bortsett fra å skrinlegge hele prosjektet, men det gjør jeg ikke ennå). Lenke til kommentar
Rasmus Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 Det virker ikke som om noen kan hjelpe meg med å få tegnene til å vises korrekt. Kan noen da hjelpe meg med å integrere en kode som gjør om "æ", "ø" og "å" til ":oslash;", "aring;" osv.? Dette virker i hvert fall som eneste fornuftige utvei (bortsett fra å skrinlegge hele prosjektet, men det gjør jeg ikke ennå). Mulig at htmlentities vil gjøre susen. $streng = "Ærlig, Østen og Åse..."; $streng = htmlentities($streng); echo $streng; // Ærlig, Østen og Åse... Lenke til kommentar
andm Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Jeg lukter hva du prøver å vise, Rasmus, og det virker interessant. Men jeg er ingen erfaren programmerer, så kan du utdype deg lite grann? Altså; "æ", "ø" og "å" fra tekstruten skal omformes til HTML-tegn (store bokstaver til respektive HTML-tegn, selvsagt) før e-posten sendes. Hvordan utnytter jeg funksjonene du refererte til, Rasmus, til å gjøre akkurat dette (dersom det er mulig)? PHP-filene er tilgjengelig for nedlasting via en link i første post, hvis du trenger en titt på dem. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Åpne wp-contactform.php finn $msg = $_POST['msg']; bytt ut med $msg = htmlentities($_POST['msg']); lagre Lukk Lenke til kommentar
andm Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Jeg prøvde ut det du forslo, men jeg fikk akkurat samme resultat som jeg startet med (bare vrøvl og rot), bortsett fra at nå fikk jeg HTML-tegnene vist i e-postleseren, noe som er like ubrukelig. Nå er jeg tom for ideer. Hvis noen kan ordne dette problemet, blir jeg dypt takknemlig. Lenke til kommentar
andm Skrevet 6. april 2005 Forfatter Del Skrevet 6. april 2005 Hvis det er behjelpelig for noe, så blir "æ", "ø" og "å" følgende ved standardoppsett: "æ", "ø" og "Ã¥" ("æ ø Ã¥" ved bruk av "htmlentities"). Lenke til kommentar
muffe Skrevet 6. april 2005 Del Skrevet 6. april 2005 Eneste innstilling jeg kan forbinde med koden du nevner, er "Encoding for pages and feeds", og denne er allerede satt til "UTF-8". Hva er da problemet? at du må sette den til iso-8859-1.. Ev bytte ut $encoding = get_option('blog_charset'); med $encoding = 'iso-8859-1'; Personlig ville jeg benyttet ISO-8859-15 i stede for ISO-8859-1 eller ISO-8859-10 som noen her foreslo. Forskjellene er ikke store, men -15 har støtte for € (euro) tegn, pluss litt til som er irrelevant for nordmenn flest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå