mark Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 jeg har sett på internettsiden til elcon i sammenheng med bilkjøp, der kan jeg se at renten på et lån på 100 vil være ca. 5% Men er dette mye i rente? er det mye å spare me å gå til banker å tigge om lån? grunnen er at jeg får lån hos elcon, men ikke i den banken jeg vanligvis bruker(sandnes sparebank( Lenke til kommentar
Signatur Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) 5% på et billån er vel ikke så himla gale, men husk at det kommer fete gebyrer i tillegg. Tinglysningsgebyr og etableringsgebyr. Dette slipper du hvis du feks. velger skandiabanken. Edit: Skandiabanken hadde et tilbud om at de betalte tinglysningsgebyret for deg. Kan se ut som de ikke gjør det lenger nå. Endret 1. april 2005 av Signatur Lenke til kommentar
Codename_Paragon Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Du bør sjekke nominell rente og reell rente. Så spør du dem hvorfor forskjellen er så stor... Og ikke glem å sjekke om det er 5 prosent i året ... eller måneden. Noen har rent frem uhyggelige renter. Ta en runde i bankene for å høre hva de kan tilby. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 For å komme ned i 5% nominell rente må du vel ha over 1/3 av kjøpesummen i egenkapital. Altså at du kjøper en bil til 155 000, har 55 000 selv og låner 100 000. Så kommer det ca 3000 kroner i etablering og tinglysning, samt 75 kroner i termingebyr, altså 900 i året. Effektiv rente ved et lån på 100 000 over 7 år blir da 7,65%. Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå