karlfr Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hei Er nylig blitt eier av en Hp nc 4010. Og er foreløpig fornøyd. Men synes vifta går jevnt. Er det noe på intel eller hp sine sider der jeg kan laste inn noe som styrer vifte/strøm bruk? Var tidligere eier av en Asus S5 og den hadde en knapp som hadde instillinger med strømbruken. Har hp noe alle dette? På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
TEE Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Har ikke noe særlig med nc-maskinene å gjøre, men det pleier å være innstillinger i BIOS eller i medfølgende strømstyringsprogram. Du kan sjekke driver downloads på www.hp.com for å se etter BIOS-oppdateringer eller utilities. Lenke til kommentar
karlfr Skrevet 2. april 2005 Forfatter Del Skrevet 2. april 2005 Hei, og takk for svar. Vært på den rene supporten til HP ja, og sett. Men har lagt inn alt der i fra før Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 I Windows XP så brukes det innebygde strømstyringssystemet. Hvis du velger 'Bærbar' som strømoppsett så styres hastigheten på prosessoren og vifta etter behov. Ved hva slags bruk er det for øvrig vifta går jevnt? Lenke til kommentar
karlfr Skrevet 13. april 2005 Forfatter Del Skrevet 13. april 2005 Det er ved vanlig surfing at vifta går hele tiden. Klart det er på meget lavt nivå. Men mener alikevel at den kan stå i rå innimellom? Min gamle asus S56 gjorde det Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 13. april 2005 Del Skrevet 13. april 2005 Da vet jeg hva det antagelig skyldes. Det er den store, stygge ulven FLASH! Flashanimasjoner er det nok av på websider, og det er stort sett bare reklame. Bare på db.no i går telte jeg sju digre! Dette tar faktisk svært mye prosessorkraft, og fører til at at vifta blir gående på høyere hastighet enn nødvendig selv om du bare har nettleseren oppe på noen sider. Dette kan du lett sjekke ved å starte opp Windows Oppgavebehandling ved å trykke Ctrl + Alt + Del, og deretter klikke på Prosesser. Se om du finner nettleseren din her, antagelig IEXPLORE.EXE eller firefox.exe, og sjekk hvor mye CPU de bruker. Jeg bruker for øvrig Firefox, og la inn Flashblock som er en plugin til den herfra. Den blokker alle Flashanimasjoner, men du kan klikke på Playknappen for hver av de for å spille de av hvis du vil. Nå er surfing mye mer behagelig. Anbefalles! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå