Gå til innhold

Viftestyring på HP bærbare

Anbefalte innlegg

Hei

Er nylig blitt eier av en Hp nc 4010. Og er foreløpig fornøyd. Men synes vifta går jevnt. Er det noe på intel eller hp sine sider der jeg kan laste inn noe som styrer vifte/strøm bruk?

Var tidligere eier av en Asus S5 og den hadde en knapp som hadde instillinger med strømbruken. Har hp noe alle dette?

På forhånd takk for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke noe særlig med nc-maskinene å gjøre, men det pleier å være innstillinger i BIOS eller i medfølgende strømstyringsprogram. Du kan sjekke driver downloads på www.hp.com for å se etter BIOS-oppdateringer eller utilities.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I Windows XP så brukes det innebygde strømstyringssystemet. Hvis du velger 'Bærbar' som strømoppsett så styres hastigheten på prosessoren og vifta etter behov.

Ved hva slags bruk er det for øvrig vifta går jevnt?

Lenke til kommentar

Da vet jeg hva det antagelig skyldes. Det er den store, stygge ulven FLASH! Flashanimasjoner er det nok av på websider, og det er stort sett bare reklame. Bare på db.no i går telte jeg sju digre! Dette tar faktisk svært mye prosessorkraft, og fører til at at vifta blir gående på høyere hastighet enn nødvendig selv om du bare har nettleseren oppe på noen sider. Dette kan du lett sjekke ved å starte opp Windows Oppgavebehandling ved å trykke Ctrl + Alt + Del, og deretter klikke på Prosesser. Se om du finner nettleseren din her, antagelig IEXPLORE.EXE eller firefox.exe, og sjekk hvor mye CPU de bruker. Jeg bruker for øvrig Firefox, og la inn Flashblock som er en plugin til den herfra. Den blokker alle Flashanimasjoner, men du kan klikke på Playknappen for hver av de for å spille de av hvis du vil. Nå er surfing mye mer behagelig. Anbefalles! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...