Gå til innhold

Selger Dell bærbare med dansk XP?

Anbefalte innlegg

Når jeg går inn på konfigureringssidene for Dell bærbare står det at XP er dansk. Er det trykkfeil, eller...

Microsoft Operativ System 

Microsoft® Windows® XP Professional SP2 (dansk) [legg til 905,- eller 33,-/måned1]

Microsoft® Windows® XP Home SP2 (dansk)

Endret av Mythos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, de driver og oppdaterer sidene sine, og det skjer tydeligvis ved at de lager for et land først og så kopierer dem og oversetter. Og da blir det noen sånne glipper. Jeg har tipset dem om et par selv. De leverer selvsagt med norsk Windows i Norge. (Untatt XPS Gen 2, den kommer bare med engelsk XP.)

Geir :)

Kommer XPS Gen 2 bare med engelsk tastatur og da? :omg:

Lenke til kommentar
Ja, de driver og oppdaterer sidene sine, og det skjer tydeligvis ved at de lager for et land først og så kopierer dem og oversetter. Og da blir det noen sånne glipper. Jeg har tipset dem om et par selv. De leverer selvsagt med norsk Windows i Norge. (Untatt XPS Gen 2, den kommer bare med engelsk XP.)

Nei.

Jeg fikk norskt tastatur. :)

edit: Litt kjapp. Har XPS Gen 1, men den ble også bare levert med engelsk OS, så det blir vel det samme.

Endret av KnutM
Lenke til kommentar

Nei.

Jeg fikk norskt tastatur. :)

Har du allerede kjøpt en XPS2? Trodde ikke de var klar enda :cry:

HELDIG :dribble:

HEY, se der borte! *tar pc-en* :evil:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Neida, tastaturet er norsk. Og du kan selvsagt sette norsk som tastatur og region i en engelsk Windows, så det er ikke noe problem. :thumbup:

Men menyer og dialoger etc blir på engelsk.

De regner tydeligvis ikke med at den blir noen storselger, og at de som kjøper den ikke har problemer med engelsk, og har ikke tatt seg bryet med å kvalitetsteste den med norsk software. Forståelig siden den har en del spesielle funksjoner. Siden du i tillegg til norsk support har tilgang på internasjonal support dedikert for XPS på den også, kan det være en fordel at Windows er på samme språk som de bruker der.

Det betyr at kjøper du Office med maskinen blir den også engelsk. Hvilket kun er et problem hvis du trenger norske ordlister. Men de kan man alltid kopiere inn fra en norsk versjon.

For meg spiller det ingen rolle. Jeg bruker engelsk og norsk Windows og Office om hverandre på forskjellige maskiner, og det fungere like bra med begge deler for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...