Gå til innhold

Adobe Premier Pro - Dårlig oppløsning på slutt res

Anbefalte innlegg

Jeg skal lage en film i Premier Pro, men jeg skjønner ikke hvorfor bildene som jeg først har laget i Photoshop, (god kvalitet) blir så kornete først i Premier preview vindu men også etter ferdig gjøring av video.

Jeg bruker DV AVI for best resultat, men det virker som den komprimere på en eller annen måte så bildene blir dårlig.

Skal brennes på DVDr så film strls. er ikke noe problem.

Noen som vet hva som kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bildene du har lagd i Photoshop er formodentlig i riktig format, altså 720 x 576 piksler, så de ikke blir krympet eller forstørret av Premiere?

DV-AVI komprimeres ca. 5 ganger, og skal du lage DVD av det, blir produktet komprimert ytterligere ved konverteringen til MPEG-2, så sluttresultatet vil nødvendigvis bli dårligere enn originalen.

Legg for øvrig merke til at Premiere skrives med "e" til slutt - nesten ingen Premiere-brukere i forumet ser ut til å vite det.

Lenke til kommentar
Legg for øvrig merke til at Premiere skrives med "e" til slutt - nesten ingen Premiere-brukere i forumet ser ut til å vite det.

Jeg vet! :w00t:

Det beste er vel å lage bildet i 720x576 oppløsning da blir ikke konverteringen så stor som for eks 1200x900 til 720x576 evnt. mindre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...