Vallhall Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Hei igjen dere Ja, så falt altså valget på denne etter mye "research", lurer nå på hva jeg kan forvente meg av dette objektivet sammenlignet med kitlinsa Canon EF-S 18-55? Prisen ble på 4600,- , inkl frakt, noe som ikke bør skremme Lenke til kommentar
F828 Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Et helt greit objektiv, men ikke forvent deg et objektiv i toppklasse. Helt greit, men ikke noe mer. Det store fortrinnet er bildestabilisatoren. Men det er F4.0, og det er litt stusselig. F828 Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Her er det i hvert fall en del bilder å se på, tatt med linsa: http://www.pbase.com/cameras/canon/efs_17-85_4-56_is Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Så jo bra ut de bildene der iallfall, men den må vel være en del bedre enn kitlinsa angående bildekvalitet generelt som skarphet og kontrast etc? Lenke til kommentar
rogers Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 EF-S 17-85 IS er den perfekte allround objektivet. Den er skarp også. Her er et bilde tatt med denne: Og her er en 100% Crop: Roger Lenke til kommentar
Vallhall Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Har nå sett en del på de bildene dine Roger og de i bildegalleriet i denne tråden, og må si jeg er mektig imponert over kvaliteten, den er iallefall god nok for meg. I mitt analoge Minolta speilrefleks har jeg også bare et billig kit objektiv og synes det er god kvalitet der i gården også, men har jo alltid bare fått fremkalt filmen i vanlig format. Det er vel helt klart at det finnes mye bedre objektiv enn EF-S 17-85 IS, men til mitt bruk er det ihvertfall mer enn godt nok, og jeg kommer trolig heller ikke til å kjøpe noe bedre i det zoomomfanget uansett. Har også lest at mange folk som har dette eller lignende i zoomomfang + vidvinkel og telezoom bruker EF-S 17-85IS eller lignende i rundt 90-99 % når de drar rundt og fotograferer på tur og ferie, så vidvinkel og telezoom ligger oftest i baggen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå