Gå til innhold

TEST: Revoltec Lightmouse Precision

Anbefalte innlegg

Idiotisk å sette et - på at musa er lett, dette er veldig opp til brukeren! Samme som at du skal sette - for alle lysene, for de så helt på trynet ut synes jeg, andre vil synes de ser helt konge ut.

Er egentlig enig der. Han nevner i testen at det ikke er hans oppgave å si om lysene er kule, han sier at det er en smakssak. Er det ikke det samme med vekten?

I dette tilfellet ble minuset satt fordi denne musa faktisk er betydelig lettere enn mange andre mus som det er naturlig å sammeligne den med - og som er anerkjent veldig gode mus. Lightmouse Precision er t.o.m. lettere enn Razer (Diamondback o.l.).

Selvfølgelig fins det folk som foretrekker lette mus, spesielt gamere. Men disse klarer fint å forstå at de kan like denne denne musa selv om dette punktet står under et minus. Til photoshop og annet presisjonsarbeid er det derimot nærmest en objektiv sannhet at lette mus ikke er å foretrekke. Men det fins sikkert individer som er uenig i dette også.

Poenget for oss var i hvert fall å tydeliggjøre nettopp dette faktumet. Mens neon-lysene snakker for seg selv, er det ikke like enkelt å formidle at musen faktisk er veldig lett - etter vår mening litt for lett til generelt skrivebordsarbeid.

Var det i Xorg/Xfree dere testet musen? harhar.gif

Linux trenger ikke alltid å være X inv_biggrin.gif

For øvrig ble musen testet på Fedora Core 3, hvor X-tjeneren er xorg.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Videoannonse
Annonse

Hadde denne musen i 1 år for noen år siden. Fant den i en liten elektrobutikk da jeg trengte en midlertididg mus mens jeg lette etter en bedre en(dyrere :p ).

Jeg ble mildt sagt overrasket når jeg først prøvde den.

På tross av den billige prisen og det litt puslete utseendet var dette en veldig bra mus. Den lå perfekt i hånda og var lett å styre, lysene var bare en bonus :p

Den ble dessverre ødelagt for et år siden :cry: og siden da har jeg brukt en rekke andre muser, blant annet: logitech g5, og mx et eller annet.

Dessverre kan ingen av dem måle seg med Revoltec lightmouse precision.

Det eneste minuset er at den ikke tåler så mye (ødelagt etter et ydmykende tap i cs :whistle:), men det gjør den opp for ved den lave prisen. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...