smy Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 hm tror jeg fix forlenge side men ok... Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 ikke være frekt men old news Å si sånt er frekt uansett hvordan kommentar du legger til. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 Uansett så skal R500 være ganske bra, og den er ikke kommet ut enda. Nei, den kommer åpenbart ikke ut før med Xbox2. Men det skal være xbox2 utvikler maskiner (SDK's) ute med R500, men ikke i ferdig versjon. Dette med 32 pipes på R520 er forøvrig diskutert her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=386474&st=20 Lenke til kommentar
kjaks Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) Det stemmer nok at R520 skal ha AMR-støtte. Men det blir sammen med hovedkort (brikksett) fra ATI, noe _jeg_ ikke har så alt for stor tro på at det blir bra. Jeg tror det blir veldig bra, iallefall om prisen holder seg på et akseptabelt nivå. Ta en kikk på dette "entusiastkortet" fra Sapphire: Sapphire Radeon Xpress 200 Høydepunktene: Azalia audo Sata II CPU@->2.7v i steg på 0.20mV MEM@->4.0v i steg på 0.20mV Temperaturovervåkning for mosfets, cpu og nb Fornuftig plassering av strømkontakter til hk Stod ikke noe om AMR støtte, men det regner jeg med at det har. Kommer sikkert nok flere kort med vanligere spesifikasjoner for oss som ikke overklokker. Her er også litt info om ATIs AMR. Teknologien skal visstnok støtte flere enn to kort Endret 1. april 2005 av kjaks Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 1. april 2005 Forfatter Del Skrevet 1. april 2005 Har sett det kortet på XS ja.. Men jeg tviler nesten på at blir å holde seg innen "normale" priser. Skal jo sies at det må være sykt godt til overklokking! Hvis det stemmer det som "The Inquier" skriver om at man kan ha mange kort, vil jeg tro er veldig upraktisk. Et av de største argumentene for å ikke ha SLI er jo det av to kort bråker mer, og trekker dobbelt så mye strøm. Jeg tør ikke tenke på hvordan dette blir når manhar plugget inn det 7-ende R520 kortet . Allikevel vil jeg tro AMR-teknologien er bedre i bunn og grunn da fordelingen av arbeidskraft skjer på hardware-nivå og derfor ikke vil trenge at spillene er spesielt laget for multi-GPU. Også er det jo en fordel at kortene ikke trenger å være identiske slik som i SLI. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 arrghh. har hørt mye snakk om pipelines osv.. men hva ER det egentlig ? noen som kan beskrive det kort og godt? Hva gjør den ? øker ytselse ? plz noen forklar kort og godt, hva det er og hva det gjør. Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 1. april 2005 Del Skrevet 1. april 2005 (endret) *Magnus*: En pipeline er en "bane", tenk på det som et veinett, som trengs for å overføre data. En pixel pipeline er en dedikert bane i en dedikert krets for fremstilling av grafikk/bilder. Underveis i disse banene så kan disse dataene bli manipulerte, få nye verdier etc. Endret 1. april 2005 av ExcaliBuR Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 2. april 2005 Del Skrevet 2. april 2005 ahh.. ble litt lysere nå takk Lenke til kommentar
HKS Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Her kommer litt mer håndfast info enn fra "The Inquirer" Ser ut som ATi kommer til å annonsere R520 i juni en gang. Da tipper jeg at kortene begynner å bli tilgjenglige mot slutten av sommeren en gang. (august kanskje) http://www.xbitlabs.com/news/video/display...0403012429.html Lenke til kommentar
StigK Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 Det er litt forvirrende at omtaler parallelliseringen i en gpu som pipelines. I en cpu vil en pipeline arkitektur bety at de deler om prosessen i flere deler, slik at de kan øke klokkefrekvensen. Klokkefrekvensen vil alltid være avhengig av kritisk sti, og de mest omfattende algoritmene deles derfor opp. I en cpu vil det være en begrense hvor lønnsomt det er å dele opp prosessene, mens en gpu kan deles opp omtrent uendelig, så lenge de klarer å få det på en brikke, og effektforbruket ikke går i taket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå