Gå til innhold

Kjøp av: Acer TravelMate 8103WLMi

Anbefalte innlegg

Er dette en pc det er verdt å bruke 14000,- på? Hvorfor?/Hvorfor ikke?

Produktbeskrivelse:

Acer TravelMate 8103WLMi - Pentium M 750 1.86

GHz - 15.4" TFT

Dimensjoner (BxDxH): 36.3 cm x 26.6 cm x 3.4

cm

Vekt: 2.9 kg

Mobilteknologi: Intel Centrino

Systemtype: Notebook

Innebygde enheter: Trådløs LAN-antenne

Prosessor: Intel Pentium M 750 1.86 GHz

Cache-minne: 2 MB - L2 Cache

RAM: 512 MB (installert) / 2 GB (maks.) - DDR II

SDRAM - PC2-4300 - 533 MHz

Kortleser: 5 i 1

Harddisk: 80 GB

Optisk lagring: DVD±RW (+R dobbeltlag) /

DVD-RAM - plug-in modul

Skjerm: 15.4" TFT aktiv matrise WSXGA+ (1680

x 1050) - 24-bit (16,7 millioner farger)

Grafikk-kontroller: ATI MOBILITY RADEON X700 -

128 MB

Lydutgang: Lydkort

Telekommunikasjon: Fax / modem - 56 kbps

Nettverkstilknytning: Nettverksadapter -

Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet,

Bluetooth, IEEE 802.11b, IEEE 802.11a, IEEE

802.11g

Trådløs NIC: Intel PRO/Wireless 2915ABG

Inn-enhet: Tastatur, touchpad, 4-veis rulleknapp

Batteri: Litiumion

Gjennomsnittlig driftstid: 4 time®

Operativsystem: Microsoft Windows XP

Professional

I Pc pakken er også Hjemmepc std Office, 3 år

Norton Antivirus,Pc sekk og portreplikator

inkludert

Får den gjennom pc-ordning fra jobb.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

!Joda,

knallmaskin det.....jeg har nettopp bestilt 8104 på hjemmepc ordning... jeg betaler 12300,- dårlig deal du har gjort da...:) For de som ikke skjønte det, så er dette selvfølgelig bruttotrekk...

får den om 4 dager..weee..

Tom A

Lenke til kommentar

Jeg ser at det refereres til utenlandske tester. Noen som har noen linker til disse testene da jeg har fått tilbud på samme maskinen samt 8104WLMI på hjemmepc-ordning. Er også svært interessert.

Antar du mener nettotrekk på 12300,- over 36 måneder da maskinen ordinært koster mellom 18500-22000 å kjøpe på nettet.

RTP :)

Endret av renpeder
Lenke til kommentar
Alle utenlandske sider sier at 8100-maskinene har 5400rpm-disker. Tror at 4200 spesifikasjonene er enda en misforståelse.

1. Hvor finnes disse sidene? Jeg er meget interessert i å lese disse.

2. For dere som har disse maskinene på hjemme-pc ordning, hva er bruttoprisen dere betaler for 8103 og 8104. Jeg sitter selv å venter påferdig pris med forsikring og office.

Endret av renpeder
Lenke til kommentar

Takk for info. Nå er en 8104WLMI bestilt og jeg har gått fra å vurdere en FSI L7300 og HP ze2022 til å kjøpe en Acer flaggskip maskin. Hurra for hjemmepc ordning :thumbup: . Håper bare å bli fornøyd da, men tror jeg vil bli det.

Hilser :)

Lenke til kommentar

Er det merkbart stor forskjell på 4200 og 5400 rpm harddisker da?

Bruttoprisen på den pcen jeg skal ha er 22000. Vet det ikke er en spesielt god pris i seg selv, men ettersom det er hjemmepc-ordning med skattefradrag så er det uansett mye billigere enn noe annet sted.

!Joda,

knallmaskin det.....jeg har nettopp bestilt 8104 på hjemmepc ordning... jeg betaler 12300,- dårlig deal du har gjort da...:) For de som ikke skjønte det, så er dette selvfølgelig bruttotrekk...

får den om 4 dager..weee..

Tom A

Har nok ikke like bra priser det firmaet vi bestiller fra da, men det er uansett billigere enn andre steder :D. Tror du mener nettotrekk... Bruttotrekk er jo den opprinnelige prisen før skatt. Du trekker ikke skatt fra det du betaler og derfor blir det så mye billigere som du ville måtte ha betalt i skatt av pengene (47,9% elns avhengig av nivå)

Lenke til kommentar
Bruttoprisen på den pcen jeg skal ha er 22000. Vet det ikke er en spesielt god pris i seg selv, men ettersom det er hjemmepc-ordning med skattefradrag så er det uansett mye billigere enn noe annet sted.

Jeg betaler også 22590 for 8104WLMI på Hjemmepc-ordning med full forsikring og 3-årsgaranti. Det vil koste deg 18500 + 1500-2000 for denne type avtale likevel, så dealen er vel ikke så dårlig ja dersom det er en 8104WLMI. jeg fikk tilbud på en 8103WLMI til 19990 også.

Jeg ser også at du har med en hel del utstyr som office, Norton AV og portreplikator som koster en 4500 minst (dersom orginal portreplikator da). Ikke dårlig.

Endret av renpeder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...