Gå til innhold

ny spillpc, ca 15.000-20.000 kr

Anbefalte innlegg

Prosessor: Amd Athlon 64 "winchester" 3200 +, kr 1474,-

Hovedkort: ASUS A8N-SLI Deluxe, kr 1246,-

Ram: Corsair Value Select DDR400 1024 MB (2x512), kr 975,-

Kabinett: Lian Li PC6277A Watercooling Case, kr 1795,-

Strømfornyning: MIST 500W BHE12, kr 895,-

Harddisk: Hitachi Deskstar 7K250 250 GB, kr 995,-

Skjermkort: Connect3D Radeon X800 XT Platinum Edition 256MB Vivo, kr 4244,-

Kabinettvifter: 2 x SilenX 120mm 14dBA Fan, kr 488,-

Kabinettvifter: 1 x SilenX 80mm 14dBA Fan, kr 156,-

Cpuvifte: SilenX 120mm 14dBA Fan, kr 244,-

Cpukjøler Thermalright xp-120, kr 495,-

Kjølepasta Arctic Silver Arctic Silver 5, kr 54,-

Har tenkt på disse komponentene, noen som har noen erfaring med hvordan dette passer sammen? Skal kanskje klokke litt, aldri gjort det før, men kan da ikke være så vanskelig;) Vil ha den stillegående, men ser på testen av hovedkortet av vifta på det kan bråke litt? Noen som vet hvor mye det vil bråke? Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nok gi fra seg noe lyd, men sjekk etter andre løsninger i tråden om hovedkortet. Når det kommer til skjermkort, ville jeg kanskje heller gått for X850XT på komplett, som har tilbud på det denne uken til 3695 e.l. Gir noen % bedre ytelse enn et X800XT. Ellers ser det fint ut, men skal du klokke vil det anbefales med andre minnebrikker, f.eks PC3700 eller PC4000 vil gjøre susen om behovet for å klokke skulle være der. Ellers ser det fint ut!

Lenke til kommentar
Du trenger ikke hovedkort med SLI når du kjøper ATI...

Grunnen til at jeg har valgt et SLi hovedkort er at jeg vil ha muligheten til å kunne bytte til 2x geforce hvis jeg skulle få lyst til det.

Endret av snufft
Lenke til kommentar
Du trenger ikke hovedkort med SLI når du kjøper ATI...

ASUS sitt kort er vel noe av det billigste nforce4 kortene uansett, og er et relativt bra kort. Så hvorfor ikke? :roll:

Vifta på hovedkortet bråker visst noe ENORMT, så du burde få en lydløs kjøler der.. Det får du kjøpt billig på microplex.no... Blir bra pc det der :thumbup:

Hadde jeg hatt 20 000 akkurat nå, skulle jeg kjøpt en Dell XPS Gen2 :love:

Bærbar med 6800ultra, blir det bedre? :cool:

Endret av Alph3z
Lenke til kommentar

ville heller gått for chenbro gaming box. bra kabinett til en enormt billig penge. ser at du går for det beste.. skal du bruke maskina til spilling burde du se på dette forslaget.

Hovedkort: MSI K8N NEO4 F, nForce4, Socket-939, ATX Raid, Lyd, 4xSATA, GbLAN, PCI-Ex16 899,-

Prosessor AMD Athlon 64 3500+ 2.2GHz Socket 939, 512KB, BOXED m/vifte 2090,-

RAM: Corsair TWINX1024-3200C2 DDR-DIMM 1024MB Kit two matched CMX512-3200C2 DIMMs 1.599,-

Kabinett: Chenbro Gaming Box Blue 350W Strømforsyning 695,

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM 950,-

Skjermkort: Sapphire Radeon X800 XL 2.695,-

Totalt: 8928,-

alt på komplett.. tenk over det!!!

Lenke til kommentar

Lian li er jo konge kabinett. mn til tross for det ville ikke jeg satsa på den. Men karn skal ha ny pc å kabinettet er ingen stor sak, så vi får vel hjelpe karn istedenfor å diskutere om lian li eller chenbro er best. hæ... :thumbup:

Lenke til kommentar

Dette kabinetter er ferdig støydempet fra microplex http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=NC2813

Grei plass og Så er det ganske billig kun 1095,- for midi tower

Er selvfølgelig ikke like fint som Lian Li men med litt tøffe klistremerker og casebadge kan det bli temelig fint

Jeg kjøper dette etter konfirmasjonen

DU kan jo oghså ta ein titt på mitt oppsett om du gidder, har ikke like mye å rutte med men ellers er det bra https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=12605

Fin oppsett du har laget :thumbup:

Edit: la til et bilde av kabinettet og endret store deler av teksten

post-94-1112384704_thumb.jpg

Endret av WeXeL
Lenke til kommentar

takk for alle forslag. men lian li kabninettet har jeg bestemt meg for, synes rett og slett det ser best ut. Og Seagate barracuda hardiskene har jeg hørt bråker noe sinnsykt, derfor jeg har valgt Hitachi, har hørt de er blant de stilleste. På skjermkort er jeg ute etter det beste, kombinert med lydnivå. Penger har ikke så veldig mye å si egentlig. Men jeg ser selvfølgelig på ytelse i forhold til pris.

Edit: med tanke på prosessoren valge jeg 3200 fordi det står på siden her at 3500 er låst, hadde tenkt til å teste å overklokke litt. Og neste prosessor blir en god del dyrere igjen.

Endret av snufft
Lenke til kommentar

Devil-Teddy, må du ikke bruke dette forumet som en plass for å annonsere pc'n din.

men ja, det ville vært et godt kjøpt for trådstarter det der. passer jo faktisk helt perfekt, eneste han trenger å kjøpe ekstra er en ekstra harddisk til lagring.

det var vel 9500,- du nevnte som pris i en annen tråd her?

ta det på pm dere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...