Gå til innhold

Høybråten må stoppes!

Anbefalte innlegg

Hvor mange 18 åringer er det som drikker alkohol fordi de liker smaken?

Hvor mange 18 åringer er det som nyter alkohol, og ikke drikker bare for å bli pussa?

Jeg synes det burde innføres en slags alkoholnytelseslisens og at dersom du blir en drittsekk i fylla eller mister hodet og f.eks prøver å kjøre, så skulle du ikke fått lov til å drikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det burde innføres en slags alkoholnytelseslisens og at dersom du blir en drittsekk i fylla eller mister hodet og f.eks prøver å kjøre, så skulle du ikke fått lov til å drikke i det hele tatt.

:yes: Folk som begår faenskap i fylla burde bli idømt drikkeforbud. Og om de begår mer faenskap i fylla etter dette, så burde de få en ekstra straff for å bryte drikkeforbudet.

Endret av JBlack
Lenke til kommentar

Dette er vel på grensen til genialt.. Kan legge til et innføringskurs i alkoholnytelse der man har teori og praksis og så til slutt "oppkjøring". :D Sikkert noen som hadde strøket noen ganger :p

Lenke til kommentar
Hadde bare ungdom sluttet å tro ting er tøfft...

... så hadde de vært født som sine foreldre: Med en masse livsvisdom, men verden hadde stått stille. Ungdommen tøffer seg fordi de ikke vet bedre, vi voksne lar være fordi vi tror vi gjør det.

Det er den samme fandenivoldskhet som ligger bak de konstruktive bidragene ungdom kommer med. Den kanaliseres bare så sjelden i riktig retning.

Geir :)

Lenke til kommentar
Hadde bare ungdom sluttet å tro ting er tøfft...

... så hadde de vært født som sine foreldre: Med en masse livsvisdom, men verden hadde stått stille. Ungdommen tøffer seg fordi de ikke vet bedre, vi voksne lar være fordi vi tror vi gjør det.

Det er den samme fandenivoldskhet som ligger bak de konstruktive bidragene ungdom kommer med. Den kanaliseres bare så sjelden i riktig retning.

Geir :)

Sannt så sannt, men det går så i feil retning vold dop og drit. Tegn en graf over økning og se på stigningen... Det er noe som er økende.

Lenke til kommentar
La oss si at hvis man har et rulleblad ved fylte 18, så må man automatisk vente et par ekstra år før man får lov å ta oppkjøring

Det er forholdsvis vanlig at kriminelle handlinger begått får gjerningsmannen har fylt 18 belønnes med utsettelse på førerkort.

Ok, tak for info. Har aldri sett at det har skjedd da, hadde mange bekjente i min ungdom som ble dømt for alt fra ran, innbrudd og til besittelse av narkotika. Men det var aldri snakk om at de ikke fikk ta lappen når de ble 18. Så om det er en vanlig praksis betviler jeg, men det er bare en antagelse fra min side.

Hvor mange 18 åringer er det som nyter alkohol, og ikke drikker bare for å bli pussa?

Det er nok ikke særlig lavere enn når det kommer til 25 åringer. Det er (dessverre) en del av den norske drikkekulturen

Folk som begår faenskap i fylla burde bli idømt drikkeforbud. Og om de begår mer faenskap i fylla etter dette, så burde de få en ekstra straff for å bryte drikkeforbudet.

Det vil jo kunne ramme syke. Ettersom alkoholisme er en sykdom.

Er jo vært undersøkt en del på dette her. Så en undersøkelse for litt siden som påpekte at dette også kunne spores til at hjernen ikke er ferdig utviklet for menn før man fyller 25, 23 for kvinner. Noe som man mente spilte inn på den noe "opprørske" oppførselen blandt ungdom.

Lenke til kommentar

Dette er vel på grensen til genialt.. Kan legge til et innføringskurs i alkoholnytelse der man har teori og praksis og så til slutt "oppkjøring". :D Sikkert noen som hadde strøket noen ganger :p

Det hadde i alle fall løst jævlig mange problemer! :!:

Og så kunne man latt voksne folk, altså da voksen i mental alder og forstand, ikke i antall solrundingssykluser, få drekka i fred, og uten alskens avgifter og møl :D

Lenke til kommentar

Om noe slikt lar seg gjennomføre i praksis er en annen sak.

Hadde vært en god ide, kanskje, dersom man fikk ta det nar man var 14-15 år, unge folk som faktisk greier å nyte alkohol på riktig måte (få er det nok, ja, men de finnes nok) bør få ta det ansvaret og kunne kjøpe/drikke alkohol.

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk ikke heeeelt uenig med deg Ueland, men verst av alt er det med de under 18 som drikker seg stupfulle. barn helt ned i 13-14 års alderen som raver rundt. Blir trist av å se det.

Jeg tror nok at istedet for å heve aldersgrensen så skulle vi jobbet for å håndheve de som eksisterer i dag. Jeg syns forsåvidt 18 åringer burde få lov til å drikke men vi skulle jobbet for å ned belmingen blant barn og veldig unge ungdom.

Er jeg helt på jordet når jeg sier at de fleste foreldre ser på barna sine som engleunger som ikke drikker eller gjøre noenting farlig? Og de har jo selvsagt ikke rørt alkohol mm.

Er vel der problemet ligger?

Lenke til kommentar

Er jeg helt på jordet når jeg sier at de fleste foreldre ser på barna sine som engleunger som ikke drikker eller gjøre noenting farlig? Og de har jo selvsagt ikke rørt alkohol mm.

Er nok ofte tilfelle dette...

Lenke til kommentar

Hva? Påstår du at ungene mine ikke er engleunger?? De søte små uskyldige guttene mine? :p:innocent:

Nei, du har nok rett i det der. Jeg kommer sikkert til å bli lurt trill rundt av ungene mine når de blir ungdom, akkurat slik jeg lurte mine foreldre. Når jeg tenker meg om, så lurer ungene mine meg trill rundt den dag i dag, og de er bare 2 og 5.... :!:

Lenke til kommentar

hvorfor er det en synd å drikke når man er ung??

Er det ikke heller måten vi drikker på som burde forandres enn alderen?

Nå har jeg vært en av de småtrollingene som har fått kjøpt på polet siden jeg var 15, med og uten legg (var vel heldig jeg så gammel ut). Og jeg innrømmer at jeg har vært full i min fjortiss alder og mang en gang hjulpet min pene nabo hjem etter alvorlige fylleovertredelser. Jeg har lært av mine feil, kan ikke si at alle andre har gjort det men det kommer... Jeg tror det vi må gjøre er å gi dem albuerom og en solid dose med lærdom, før vi kaster dem ut på fyllefester!

Alle har da vært barn, og jeg kan ikke forstå at foreldre faktisk lar seg lure så enkelt.

Lenke til kommentar
hvorfor er det en synd å drikke når man er ung??

Er det ikke heller måten vi drikker på som burde forandres enn alderen?

Nå har jeg vært en av de småtrollingene som har fått kjøpt på polet siden jeg var 15, med og uten legg (var vel heldig jeg så gammel ut). Og jeg innrømmer at jeg har vært full i min fjortiss alder og mang en gang hjulpet min pene nabo hjem etter alvorlige fylleovertredelser. Jeg har lært av mine feil, kan ikke si at alle andre har gjort det men det kommer... Jeg tror det vi må gjøre er å gi dem albuerom og en solid dose med lærdom, før vi kaster dem ut på fyllefester!

Alle har da vært barn, og jeg kan ikke forstå at foreldre faktisk lar seg lure så enkelt.

Joda er tildels enig med deg, da nordmenn ikke eier drikkekultur. Dete ser en feks på sydenferier eller man kan jo bare rulle over grensen til strømstad .

Det er vel få/ingen som har så dårlig rykte på seg pga fyll enn nordmenn :cry:

Lenke til kommentar

Joda er tildels enig med deg, da nordmenn ikke eier drikkekultur. Dete ser en feks på sydenferier eller man kan jo bare rulle over grensen til strømstad .

Det er vel få/ingen som har så dårlig rykte på seg pga fyll enn nordmenn  :cry:

Vi har heldigvis svenskene :p

Men det som er flaut er at folk i syden ikke skjønner hvordan i all verden vi nordmenn klarer å bli så rik. Det eneste vi gør er jo å drikke oss drita hver eneste dag.

Dette fordi det er det de ser av nordmenn. Vi drar ned, drikker oss dritings og forblir slik i to uker, for så å bli edru igjen på flyturen hjem. :blush::cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...