Gå til innhold

Høybråten må stoppes!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I USA har de hatt 20-årsgrense på barer i mange mange år, eller tar jeg feil?

Det funker da greit. Bryr meg ikke, jeg er 27 :) Jo færre fulle 17-18 årige jyplinger som ypper til bråk, jo bedre.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar
Poenget er at man er myndig i det man fyller 18 år. Det blir helt bak mål hvis man da ikke skal få lov til å kjøpe alkohol. Egentlig burde spritgrensen settes ned til 18 år også.

:thumbup:

Jepp, når man ikke lar mynige kjøpe en lovlig vare, så forteller dette om politikernes tilitt til myndige personer. Jeg sier som jeg leste på Unge Høyres nettsider: Hvorfor skal man ha tilitt til politikerne når politikerne ikke har tillit til oss?

Lenke til kommentar
Hadde vært deilig, slipper mye drittunger da :)

Dette må være noe av det mest primitive jeg har hørt!

Dersom det er utesteder du tenker på, så skal man faktisk kastes ut dersom man blir tydelig beruset, en får i alle fall ikke bli skjenket mer av servitørene, det er ulovlig. Tåler du kanskje ikke trynene på 18-og 19-åringer?

Ellers så er det ingen som tvinger deg til å delta på fjortisfester!

Lenke til kommentar

Den ultimate løsningen hadde vært å ha en test på om man var kapabel til å nyte alkohol med måte, om man ikke kom til å være en fare for andre, og om man kom til å forbli snill og rolig i beruset tilstand i all tid.

Siden dette ikke er praktisk mulig, er nok en 20-års aldergrense et desperat forsøk på å kvitte seg med den ekstremt dårlige holdningen til alkohol som vi nordmenn har.

Jeg har ikke noe imot at folk drikker, hverken når de er 18 eller 20, men jeg har noe imot folk som blir ubehøvlede i fylla.

Lenke til kommentar

HVa er problmet?, synst det høres ut som en genial ide, hadde det blitt 21års grense for bil og hadde det begynt å komme seg.

Kjenner til alt for mange 18/19 åringer som både ikke vet å drikke med måte, og som appåtil har utfordret naturen med biler... (ja, naturen vinner)

Lenke til kommentar
HVa er problmet?, synst det høres ut som en genial ide, hadde det blitt 21års grense for bil og hadde det begynt å komme seg.

Kjenner til alt for mange 18/19 åringer som både ikke vet å drikke med måte, og som appåtil har utfordret naturen med biler... (ja, naturen vinner)

Ja, for guds skyld, forby folk å ta ansvar!

Når en 18-åring drikker seg i hjel eller utsetter seg selv for en dødsulykke, så er det vel typisk at man kommer med en ny formynderlov. Skal det ikke eksistere ansvar her i verden? Ingen har godt av å leve i et pappastat-vakum, der ingenting er lov fordi man skal beskyttes mot alt og alle!

Endret av [Protus]
Lenke til kommentar
,01/04/2005 : 16:50]

Ja, for guds skyld, forby folk å ta ansvar!

Når en 18-åring drikker seg i hjel eller utsetter seg selv for en dødsulykke, så er det vel typisk at man kommer med en ny formynderlov. Skal det ikke eksistere ansvar her i verden? Ingen har godt av å leve i et pappastat-vakum, der ingenting er lov fordi man skal beskyttes mot alt og alle!

^Enig med deg på det meste... Allikvel blir ekstremt mange sinte fordi de mener at det er vår feil at lille espen askeladd drakk seg ihjel, fordi vi tilbød spriten. Det er vår skyld at folk kjører seg ihjel, fordi vi ikke har laver fartsgrenser.

Legger til litt:

Det ser ikke ut til at vi har en kur for snillisme. "Survival of the fittest" går paradoksalt nok snart til grunne selv.

Forstå-seg-på'ere som 'vet' at vi må ta så ekstremt godt vare på hverandre tar kun feil i ett punkt. Til gjengjeld er det et kritisk punkt; vi avler opp en generasjon av ansvarløse, bortskjemte unger som slettes ikke tenker over hva slags farer som er ute og lusker i den store skumle verden.

Det er ikke uten grunn at jeg selv er 17 år og allikevel tenker en gang i blandt: "Huff, denne dagens ungdom"

Endret av Zethyr
Lenke til kommentar

Det har ingenting å si om det er en spøk eller ikke, er fremdeles et meget viktig område, er ikke uten grunn bla USA har 21års grense på sertifikat i flere stater.

Det er et faktum at tenåringer/++ skal tøffe seg, være kule, med mer, blander man det med alkohol har du en "finfin" blanding, dessverre. Selvsagt er ikke alle slik men mange nok, og det går ut over mer en bare EN hvis en (f.eks) 19 åring fyllekjører, og kolliderer med en familiebil med en familie på 5...

Og dessverre er det ikke nok at DU er en eksemplarisk sjåfør hvis en persion ikke tenker i 5 minutter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...