Gå til innhold

Svak pumpe? (bw)

Anbefalte innlegg

Monterte mitt bigwatersett for noen dager siden og har irritert meg over hvor høye temperaturene har vært. De siste dagene har jeg montert radiatoren på utsiden, renset cpu og lagt på ny pasta og fortsatt ligger idle temp'n rett under 50 grader!

Prosessoren er en gammel 1.46GHz athlon som ikke er klokket en MHz. Den har alltid vært ganske varm med luftkjøling, men jeg regnet ikke med at den skulle være like varm med vannkjøling?!

Så jeg lurer på om det er pumpa min som er svak.. Da jeg monterte radiatoren ut på baksiden av toweret tømte jeg settet for kjølevæske, men da jeg skulle starte den igjen kom det en diger luftboble inne i S mønsteret i blokka. Den forsvinner vel om 2 sekunder tenkte jeg, men pumpa klarte rett og slett ikke å presse noe væske forbi bobla før jeg løftet pumpa på høyde med blokka.

Høres det ut som pumpa kan være svak? Eller har noen med mer erfaring noen forslag til hva som kan være galt? Har allerede sjekket at det ikke er knekk på noen slanger.

Endret av astrox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er vanlig at det danner seg en stor boble i s en i blokka......

enten kan du løsne blokka fra hovedkortet å lette \ vri lit på den slik at bobla renner vekk.

eller kan du legge kabinett på siden osv...du er ikke første mann som har fott

boble der.!

Lenke til kommentar

Har tenkt på det også.. Prøvde å resne cpu og blokka samtidig som jeg la på ny pasta i går uten at det hjalp noe.. Tror det er like før psdata får bigwater settet sitt i hodet med et digert plask.. Nå er jeg "nede" i 45 grader idle etter at jeg stilte vifta enda litt opp og satt igang "xpcooler"..

Endret av astrox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...