Gå til innhold

Dårlig at det koster penger å spille WoW


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg synes at det er dårlig av Blizzard og kreve 100 kr i måneden for å spille WoW!

De har jo allerede tjent 500 kr av hver person som har kjøpt spillet. Jeg regner det som griskt at de da i tillegg blir 100 kr av hver person, det er jo ganske mange her i verden som spiller det mener jeg, så det blir en del penger.

Men nå har jeg ikke satt meg helt inn i det da, så det kan jo hende at det går til vedlikehold til servere eller noe, men så lenge det bare er for at sjefene skal tjene litt mer så synes jeg ikke noe om det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm... Tror ikke du har satt deg inn i det hele tatt hva det trengs for å holde hjulene igang. 24/7 gamemastere, serverer 24/7, netttilgang, haug med personer som programmerer flere soner og instancer. Dette koster en del penger. Synes prisen er levelig hvis du tenker på hvor mange timer du sitter å spiller dette spillet i forhold til andre spill.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg synes at det er dårlig av Blizzard og kreve 100 kr i måneden for å spille WoW!

De har jo allerede tjent 500 kr av hver person som har kjøpt spillet. Jeg regner det som griskt at de da i tillegg blir 100 kr av hver person, det er jo ganske mange her i verden som spiller det mener jeg, så det blir en del penger.

Men nå har jeg ikke satt meg helt inn i det da, så det kan jo hende at det går til vedlikehold til servere eller noe, men så lenge det bare er for at sjefene skal tjene litt mer så synes jeg ikke noe om det.

da var det den vanlige leksa i WoW...

 

se på det som at de 499kr du betaler for spillet er slik det koster å dekke produksjons kostnader og alle kostnader som innebærer i å bare lage et spill da er allerede dette mye og WoW er en helt egen motor med svære maps osv...

 

du kan se på det som sagt ovenfor vedlikehold, pluss eventuell nye expansion pakker som tar beslag av pengene... så klart skal de tjene penger på dette og ganske mye å men det jeg tror de ser på som den største bonusen er at det ikke går ann å pirat kopiere spillet så alle MÅ betale.

Lenke til kommentar

Delete and ban, klag i de gamle trådene, gidd å lage nye.

 

Blir mer og mer provosert for hver gang jeg ser noen klage over at et MMO-spill har monthly fee. Gjøre litt bakgrunnssjekk før man tyter og uler ivei har aldri skada noen. Det er ikke unikt med WoW, og WoW er ikke engang det dyreste eksemplet! Og grunnene til monthly fees er mange og lange, de fleste allerede nevnt her. Skjønner ikke hvorfor WoW skal bli så hardt angrepet for dette, men det er vel antakelig fordi WoW tiltrekker seg en mye yngre publikumsskare.

 

(Edit: glemte et ord i frustrasjonens hete.)

Endret av JayHeM
Lenke til kommentar
Guild Wars haringen abonemenst pris, det er gratis å spille på nettet.

Dette kommer av at det har en unik servertechnologi som gjør det mye billigere å drive, i tillegg vil det bli gitt ut en ekspansasjonspakke ca. hvert halvår.

 

:love:Kjøp GW :thumpsup: :yes::D

Og dette kommer av at dette spillet suger noe helt jævlig i forhold til Wow, og med ekspansjonspakker som må kjøpes hvert halvår til 500kr, så blir det litt billigere enn wow, men spillet er søppel i forhold. Unik server teknologi? Ja, de trenger vel ikke rare servere, for det kommer til å være du og noen få andre fjompenisser som spiller dette møkkaspillet.

Endret av skille22
Lenke til kommentar
Delete and ban, klag i de gamle trådene, gidd å lage nye.

 

Blir mer og mer provosert for hver gang jeg ser noen klage over at et MMO-spill har monthly fee. Gjøre litt bakgrunnssjekk før tyter og uler ivei har aldri skada noen. Det er ikke unikt med WoW, og WoW er ikke engang det dyreste eksemplet! Og grunnene til monthly fees er mange og lange, de fleste allerede nevnt her. Skjønner ikke hvorfor WoW skal bli så hardt angrepet for dette, men det er vel antakelig fordi WoW tiltrekker seg en mye yngre publikumsskare.

Jepp. 100 kroner måneden er ikke mye penger, og det gjør også at vi slipper unna mange CS-kids :D

Lenke til kommentar
Delete and ban, klag i de gamle trådene, gidd å lage nye.

 

Blir mer og mer provosert for hver gang jeg ser noen klage over at et MMO-spill har monthly fee. Gjøre litt bakgrunnssjekk før tyter og uler ivei har aldri skada noen. Det er ikke unikt med WoW, og WoW er ikke engang det dyreste eksemplet! Og grunnene til monthly fees er mange og lange, de fleste allerede nevnt her. Skjønner ikke hvorfor WoW skal bli så hardt angrepet for dette, men det er vel antakelig fordi WoW tiltrekker seg en mye yngre publikumsskare.

:D Helt enig! :w00t: WOW er verdt penga. Det er et sinnsykt bra spill. Helt fantastisk bra underholdning, og jeg er mektig imponert over at det flyter så bra. Det er tross alt et online spill.

Lenke til kommentar

Ærlig talt trådstarter! Spar oss for sånne tråder!

 

Har du ikke råd til en hundrings i måneden så bør du revurdere økonomien din.

 

Hva tror du Blizzard må ut med i måneden for å holde dette spillet oppegående? Det er noe helt enormt. Tenk på de x antall ansatte som skal ha lønna si, leie av fete linjer og vedlikehold av servere.... Sier det igjen, det er noe helt enormt.

 

Du sier selv at du ikke har satt deg inn i det så hvorfor gidde å lage denne tråden? Et søk og du hadde funnet ut alt.

 

Men men... jeg har slutta å bli overraska over sånne tråder. Folk presterer jo å spørre om hvorfor serverene er nede når Blizzard foretar det ukentlige vedlikeholdet også... :roll:

Lenke til kommentar

Synes, før jeg begynte å spille, at det var kjipt å ikke få prøve spillet på noen måte før jeg måtte kjøpe spillet, så betale 100kr måneden. Men med en gang jeg prøvde det så så jeg hvor vel verdt pengene er. Tror ofte det er der problemet ligger. Trådstarter sier jo selv at han ikke har satt seg inn i spillet, og da er det tydelig at han ikke vet hva et slikt spill innebærere av oppfølgning fra Blizzard sin side.

 

Er ABSOLUTT verd pengene!!

 

EDIT: Må bare kommentere det Dondrio sa:

 

Slike spill vil alltid ha feil. Aner du virkelig hvor mye potensielle feil som kan skje i et slikt omfattende distribuert system? Om hvor vanskelig det kan være å lokalisere disse feilene? Alternativet er å ikke ha slike spill, er det noe bedre? I think not!

Endret av smetho
Lenke til kommentar
man burde ikke betale 100 kroner/mnd når det er/var så mye feil!

Man burde heller ikke betale 1000 kr i mnd for cola. Så man blir tjukk,feit og får kviser i trynet. Syns ikke det var så mye feil jeg.. Det eneste problemet var den dagen det slapp ut i mitt tilfelle.. FIkk ikke logga meg på serveren. :D Fikk lest manualen da... :tease:

Endret av skille22
Lenke til kommentar
Om 2 mnd kommer uansett registreringsavgiften til å forsvinne. Jeg kunne gjerne fortsatt med å betale, men Blizzard har visstnok fått nok inntekter til å dekke utgifter for 2,5 år fremover.

Burde greie seg det. Tror nok WOW er "ut" da.. Men de skal vel ha penger til å lage en oppfølger. :blush:

Endret av skille22
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...