Heimdal Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 alle vet jo vis man kjøper en ferdig bygget pc er det dyrer, 2 store grunner for det. Nr.1 de som lager denne pc som compaq, skal kjøpe deler, sette den samme, har full support og diverse annet. NR.2 fra compaq til slutt bruker. fra dele levrandør,(som vi pelier å kjøpe av, men for litt dyrer pris) fra compaq til butikk og så til kunde (og det kan nok ligge andre faktorer inne her) pluss at det er full support, plugg i vegen og pc fungerer. pluss mye annet dilll, det er ikek rart at en slik pc koster mye mer. og de fleste som kjøper slike pc, er til familie pc og pc som ikke blir stående på døgnet rundt (som et eksempel. uansett om du bygger en kanon pc idag, må du nok bytte hovedkort om 2 år vis du vil ha annen type ram, clawhammer på en xp system. (eksempel) Lenke til kommentar
argasteDJ Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 la oss ta ett pris eks på en hardisk: western digital caviar 80 giga 7200 med 2 mb cache, pris komplett.no 1064 kr å på eljøp 2600 kr! er det mulig?? som ikke det er nok så påstår de at det ikke finnes raskere cd brennere en 24X og de selges til samme pris som en 40X på komplett.no hvorfor så dyre++?? er det grådighet eller er de dårlig til å forhandle pris hos importøren.? Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Quote: Den 2002-07-02 23:13, argasteDJ skrev:la oss ta ett pris eks på en hardisk: western digital caviar 80 giga 7200 med 2 mb cache, pris komplett.no 1064 kr å på eljøp 2600 kr! er det mulig?? som ikke det er nok så påstår de at det ikke finnes raskere cd brennere en 24X og de selges til samme pris som en 40X på komplett.no hvorfor så dyre++?? er det grådighet eller er de dårlig til å forhandle pris hos importøren.? Hehe, høres helt Elkjøp ut, skikkelige fine "tilbud" de har der. Hvem som helst kan jo jobbe hos elkjøp ser det ut som, de har jo ikke peiling på tingene som er det og særlig pc-hardware. :wink: Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 Da jeg kjøpte PC'en var jeg ganske blank når det kom til datautstyr. Den såkalte "eksperten" hos elkjøp løy meg i hel, det sto i annonsen at det var 15 GB, mens på maskinen i butikken sto det at det var 10. Jeg spurde eksperten om det var 10 eller 15 gb, og da sa han 15 gb. Jeg gikk hjem med den "dyriske" datamaskinen min, og koblet den opp. Der sto det 10 (merk. ti) GB!! Det er løgn og bedrageri. Elkjip kunne ikke gjøre noe med det, de rådet meg heller til å ringe til Packard Bells Kundeservice. De ga meg et nummer, og jeg prøvde i mange timer å ringe inn. Det kostet i tilleg 12 kr i minuttet :sad: Det er greit at jeg må bytte hovedkort hvis jeg skal bytte minne og alt det der, men likevel synest jeg "eksperten" hos Hellkjip kunne sagt at de 64 MB ram'ene var delt med skjermminnet. 64 minus minus 8 blir 56 MB Ram :sad: Og idioten i butikken sa i tillegg at det var en veldig god multimedia pc :sad: Jeg skjønner ikke hva jeg tenkte på den gangen jeg kjøpte pcen min på hellkjøp) Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 Sorry at jeg har sløst bort masse av livstiden deres på hovedkort-problemet. Det er jo ganske logisk at jeg må bytte ut hovedkortet uansett på en 2 år gammel maskin hvis jeg skal ha DDR. Men jeg blandet med min nye maskin jeg skal bygge. Jeg mente jo seff SDRam. Jeg har rotet litt der :'-(' SRV og Hendrix størst. Jeg er sikkert litt dårlig til å ordlegge meg, jeg er jo bare 15 år... Lenke til kommentar
EC Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Å være 15 år er IKKE "bare". Det er menneskelig å ta feil, så det skal du nok ikke tenke på. Du fikk vel svar på det du lurte på - selv om svaret var noe annerledes enn forventet. Ville bare gi en liten oppmuntring. Som moderator har det lett for å bli mye negativt når man uttaler seg - dessverre. Selv om man prøver å ordlegge seg hyggelig. Ha en fin dag, og lykke til! :smile: Mvh. moderator yummy. Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Quote: Den 2002-07-02 16:27, GeeZuZz skrev:Herregud. Akkurat som om det er elkjøp som lager packard bell pc'ene da!dessuten, det er jo din egen feil at du kjøpte en "dårlig" pc! det stod jo hva pc'en inneholdt når du kjøpte den! Du er i det overlegne humøret i dag ja? Det er ikke hans feil at det ikke går an å oppgradere pcen i det hele tatt... Lenke til kommentar
khmoe Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Er det noen her inne som har hørt om pris garanti??? altså samme pris på elkjøp som hos komplett på f.eks harddisk'en som ble nevt får du samme pris som komplett har som butikk pris! OKI? Angående den 15/10GB harddisken, har du sjekket at det ikke er en sjult partisjon på hdd'en for det pleier kjøpe pc'er og ha der finner du sikkert noe mer hdd plass. og en 15GB vises av windows som 13GB. OKI? Er du egentlig så missfornøyd med PC'en din, den har jo vart i 2år :smile: he he. Angående multimedia, var det noe som ikke gikk på maskina når du kjøpte den?? Tviler litt på det. Så og Si nesten alle ferdig bygg Pc'er på markedet nå bruker standar hovedkort fra asus og lignende, og det er kun få som har innebygd skjermkort! Håper du takler Harde Fakta Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Quote: Den 2002-07-02 23:37, selters skrev: Quote: Den 2002-07-02 16:27, GeeZuZz skrev: Herregud. Akkurat som om det er elkjøp som lager packard bell pc'ene da! dessuten, det er jo din egen feil at du kjøpte en "dårlig" pc! det stod jo hva pc'en inneholdt når du kjøpte den! Du er i det overlegne humøret i dag ja? Det er ikke hans feil at det ikke går an å oppgradere pcen i det hele tatt... ok, tenkte først og fremst på det han sa om at 64MB ram var lite selv den gangen, og at det var "dårlige komponenter". Men jeg mener da at de fleste burde vite at data kjøpes hos en databutikk. Det gjelder ikke bare data, men det meste annet også. Hvis du skal ha et stereoanlegg så kjøper du ikke på clas ohlson hvis du skal ha noe skikkelig. Du går til en butikk som kun konsentrerer seg om stereo. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 jejeje......en uendelig krangel................ egentlig så er jeg takknemmelig for at vi har elkjøp, expert, og de andre som må plages med dumme folk som ikke skulle hatt en pc!!! jeg vet bare for et mareritt det er når man blir ringt opp av tanter og onkler som sliter med maskinen! tenk hvis de skulle ha bygd den selv! :smile: :smile: :smile: :smile: Lenke til kommentar
Heimdal Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Quote: Den 2002-07-02 23:26, bluesmaster skrev:Da jeg kjøpte PC'en var jeg ganske blank når det kom til datautstyr. Den såkalte "eksperten" hos elkjøp løy meg i hel, det sto i annonsen at det var 15 GB, mens på maskinen i butikken sto det at det var 10. Jeg spurde eksperten om det var 10 eller 15 gb, og da sa han 15 gb. Jeg gikk hjem med den "dyriske" datamaskinen min, og koblet den opp. Der sto det 10 (merk. ti) GB!!Det er løgn og bedrageri. Elkjip kunne ikke gjøre noe med det, de rådet meg heller til å ringe til Packard Bells Kundeservice. De ga meg et nummer, og jeg prøvde i mange timer å ringe inn. Det kostet i tilleg 12 kr i minuttet :sad: Det er greit at jeg må bytte hovedkort hvis jeg skal bytte minne og alt det der, men likevel synest jeg "eksperten" hos Hellkjip kunne sagt at de 64 MB ram'ene var delt med skjermminnet. 64 minus minus 8 blir 56 MB Ram :sad: Og idioten i butikken sa i tillegg at det var en veldig god multimedia pc :sad: Jeg skjønner ikke hva jeg tenkte på den gangen jeg kjøpte pcen min på hellkjøp) er du sikker på at det var akuratt 10gig, vet at man taper litt hd palss på pb maskiner på grunn av noe konfir som har med gj.retting cd og gjøre og fat32, men 4 gig var vel litt mye, så feil hos elkjøp og noe dill. og det ikke elkjøp da viste var at man har 3 månder gratis support hos pb etter du har kjøpt pc, men det kan jo noe som nettopp har kommet også? Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 Ha en fin dag du og Mr. Yummi! hardware.no er den beste siden som er laget i historien, ved siden av jimi-hendrix.com :smile: Stå på Yummi og resten av hardwaregjengen ********************************************* Vet at det er plagsomt med flere signaturer i samme post, men min er så dyrisk at jeg bare må ha den med Lenke til kommentar
Cappo Skrevet 2. juli 2002 Del Skrevet 2. juli 2002 Merke PC'er er noe dritt samme hvem som selger. Om det er Hellkjøp eller "Expert" Er ikke mer å snakke om. Å da prater jeg ikke om sånne "merke" PC'er som Komplett, PS Data og lignende kvalitets bedrifter setter sammen. Med andre ord PC'er som ikke er masse produsert i million talls fungerer. Laptoper er en annen historie. Lenge leve "home made"! _________________ AMD XP 1800+ Abit KR7A-RAID 512Mb TwinMOS PC2100 DDR Creative Geforce 3 Ti 500 Quantum Fireball Plus AS 20 GB 2xMaxtor Diamondmax Plus D740X 60GB i RAID SB Audigy Player Inspire 5700 Plextor 40/12/40 Chieftec DX-01BL-D [ Denne Melding var redigert av: Cappo på 2002-07-03 01:36 ] Lenke til kommentar
bluesmaster Skrevet 2. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2002 Helt enig cappo pakkepc'er er noe dritt, uansett hvor du kjøper det. klikk inn på denne linken: http://www.elkjop.no/CE18878.html Det er på grensen til å være kriminelt ... Lenke til kommentar
geokri Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 er dette egentlig kriminelt ??? http://www.elkjop.no/CE18878.html regna sammen på komplett, kom til 13500,- for ca det samme, og jeg har sikkert glemt noen småting. man må jo ikke glemme at det er noen som betaler for os og annen programvare! pluss at du får noen spill/småprogramvare med. så skal jeg ha litt for å sette sammen, og drive support på greiene........ jeg vil ha mer enn 18495,-!!!! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 [qoute]Jeg kjøpte en Packard Bell maskin hos Elkjip for 2 år siden. Det som er litt kjipt er at det ikke går an å oppgradere uten å måtte bytte ut det meste som er inni maskinen ---- Jeg kjøpte oxo PB-pc der for 2 år siden(club2530) Og jeg har vært stort sett fornøyd Men nå bruker jeg ikke spill men da jeg skulle skifte ut Cd-romen med DVD, ble det bare kluss - bare til å gi opp ) Men jeg synes Elkjøp er ok jeg alså Men neste gang vil jeg bygge min egen masskin Det kan jo ikke være så vanskelig Fikkmeg en sånn trinn for trinn bok og det ser veldig enkelt ut Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Quote: Den 2002-07-03 10:38, geokri skrev:er dette egentlig kriminelt ???http://www.elkjop.no/CE18878.htmlregna sammen på komplett, kom til 13500,- for ca det samme, og jeg har sikkert glemt noen småting.man må jo ikke glemme at det er noen som betaler for os og annen programvare!pluss at du får noen spill/småprogramvare med.så skal jeg ha litt for å sette sammen, og drive support på greiene........jeg vil ha mer enn 18495,-!!!! Men går utifra at oppgraderingsmulighetene ikke er helt store. Opplevde med en pc jeg kjøpte for år sida, når jeg skulle få inn no mer ram så trengte jeg "spesial-ram" som måtte bestilles fra japan. 1500 for en 128sdram brikke... DYRT! Ja det var en Fujitsu-Siemens "pc" Lenke til kommentar
Heimdal Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 men husk at dette var 2 år siden, vis man kjøper pb,compaq,osv så går det bra med no-name minne, stander. større disker, ny cpu og annet hovedkort, men garanti forsvinner og informasnjon om hovedkort er jo litt værre å finne ut, for å ta som et eksempel, en Pb pc imedia 4135 (tro en av de nye heter det) minne (litt bedre ne no-name, stander) vanlig amd athlon prosesor, vanlig wd disk eller et nanet merke som er vanlig, spesielt modem, som går på amr slott, men det nok litt å å spare plass og diverse. skjerkort, et radeon 7500 eller gf2 mx400. Det eneste som er kansje litt spesielt er vel hovedkortet, men det er et msi kort vis jeg ikke tar for mye feil no, så forsjell til ferdig byggde no og for 2 år siden er veldig stor. men hjemme laget er best, syntes nå eg, Lenke til kommentar
Ganjaman Skrevet 3. juli 2002 Del Skrevet 3. juli 2002 Hvis man skal sikre seg en skikkelig PC med gode oppgraderingsmuligheter, kjøper man alle delene man trenger og setter dem sammen hjemme. Det er den beste måten! En kamerat av meg lot Komplett bygge PC-en av ham. Det kostet ham kr 700 pluss at de limte fast skjermkortet hans, en Geforce 3, til AGP porten. Men dette kunne han da gjort hjemme lett som en lek, og uten å få skjermkortet limt fast. (Han har ikke prøvd å ta det ut enda, så vi er ikke sikker på hvor fast det sitter) Bygg PC-en din selv! Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 10. juli 2002 Del Skrevet 10. juli 2002 Kommentar til Christt sitt svar: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå