Gå til innhold

Hellkjøp er totalt håpløst - Les min historie

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en Packard Bell maskin hos Elkjip for 2 år siden. Det som er litt kjipt er at det ikke går an å oppgradere uten å måtte bytte ut det meste som er inni maskinen :sad:

Pcen er bare stappet med de dårligste og billigste komponentene du finner :sad: :sad:

Du blir sinnsyk og gal av å se på drittskjermen i ekte hellkjøp-kvalitet :sad: (17")

PC'en hadde bare 64 MB ram, som var lite til og med den gangen :sad: Det gjorde ikke saken bedre at det var PC100 DELT (merk. DELT) med skjerminnet :sad:

Hellkjip er de største svindlerne som finnes på jorden, ved siden av Staten :grin:

Nå er heldigvis mitt store helvete snart over :smile:

Jeg skal bygge min egen dyrisk data med 512 MB DDRram, ti4200 og XP 2000+ :eek: + Kratis XP Pro skaffet på lovlig vis... Det er litt av en overgang det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Elkjøp leverer nettopp det som folk flest er ute etter, nemlig maskiner som virker når man slår dem på, og ikke skal "mekkes på".

Hvis man skal ha en maskin som man kan skru og oppgradere, bør man selvsagt styre unna Elkjøp og Expert, men heller holde seg til selskaper som komplett.no eller lokale butikker som bygger maskiner.

Synes det blir litt usakelig når man klager på slikt, da dette er noen man burde visst før man handlet der, eventuelt spurt om.

Pål

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-02 16:01, Colin skrev:

Elkjøp leverer nettopp det som
folk flest
er ute etter, nemlig maskiner som virker når man slår dem på, og ikke skal "mekkes på".

Det beste eksempelet på slike pc'er må være en Dell pc til en kamerat av meg. Skjermkortet var loddet eller sveiset fast i hovedkortet! Umulig å mekke på den pc'en i hvertfall.

Lenke til kommentar

Herregud. Akkurat som om det er elkjøp som lager packard bell pc'ene da!

dessuten, det er jo din egen feil at du kjøpte en "dårlig" pc! det stod jo hva pc'en inneholdt når du kjøpte den!

Jeg synes at elkjøp er en helt grei butikk med ganske brae priser - men de fleste oppegående mennesker vet at PC og pc-utstyr skal kjøpes i PC butikker - for de har selvsagt mye lavere priser på dette.

Lenke til kommentar

el-kjøp er helt sikker grei nok, men handler aldri der bortsett fra om det er på tilbud,

til bluemaster:

selfølgelig må du bytte hovedkort vis du skal fra sd til ddr, det kan jo ikke pb gjøre noe med, den er jo også 2 år,

når du kjøpte pc sto det om det var agp eller ikke.

og selv om det hadde vært ago, hadde det bare vært 2* agp.

skrur selv på akuratt PB

Lenke til kommentar

Jeg er på en måte helt enig med "bluesmaster" at elkjøp er noe crap..

Men det er ikke deres feil at forbrukerne kjøper ferdig maskiner derifra..

Det er jo sant at de selger maskiner som skal være for "vanlige" folk som kanskje ikke har så stor peil på datamaskiner..

Det hadde ikke jeg da jeg for ca 2 år siden kjøpte en ferdig pc av merke IBM Aptiva..

Den ble kjøpt på El-Kjøp avdeling Mo I Rana<!!

Problemet med den var at når den var ferdig oppkoblet, kunne jeg slå den på å la den stå i ca. 30 min. før den låste seg helt..

Det var visst ikke så mye jeg kunne gjøre med det så den ble sendt inn til el-kjøp X antall ganger for å få ordnet problemet..

Det var da problemene virkelig begynte å komme..

El-Kjøp har den dårligeste servicen jeg noen gang har vært borti!!

Maskinen min stod første gangen ca. 2 mnd. hos el-kjøp å jeg ringte ca. 1 gang i uka å spurte etter fremgang, men de sa hver gang at de måtte bestille deler som tok sin tid..

Da jeg fikk tilbake maskinen var det i embalasjen jeg hadde sendt den inn i å det så ikke ut som om at den engang hadde blitt åpnet!!

Og merkelig nok var det akkurat det samme som skjedde når jeg skulle slå den på!

Da ble jeg selvfølgelig frustrert over det og sendte inn maskinen igjenn..

Men da akkurat det samme skjedde en gang til bestemte jeg meg for å sende maskinen inn til Nordata i Bodø..

Der fikk jeg maskina igjenn etter ca. 1 uke fra jeg sendte den og alt funka perfekt!

Nå ca. 2 år etterpå sitter jeg ennå å angrer på at jeg i det hele tatt hadde noe med el-kjøp å gjøre, men det var på en måte min egen feil som kjøpte noe derifra i det hele tatt!!

Men på en annen måte kunne de godt ha vist litt bedre service!!

Lenke til kommentar

Har hittil bare hatt gode erfaringer jeg.

Eks:

For 1 1/2 måned siden kjøpte jeg meg ny tv med blant annet VGA inngang (eneste grunnen egentlig :grin: )

Ventet lenge og lengre enn lenge, men tilslutt kom nå tv på døra (ja på døra, inget gebyr eller fraktavgift. Hadde heller ikke avtalt det :grin: :grin: )

Styrtet på gutterommet, skrudde på, stappa i kontakten til pc å gledet meg til herligheten.

puff... slik forsvant drømmen. FLimmring å annet skitt. Selvfølgelig er jeg ikke dum å hadde seff fikset på refresh rate ,oppløsning og slikt, men niks bildet ( heller kodet bilde.. så ut som playboy i mine guttedager :grin: ) .

Snakket med elkjøp. Gutta med skilz var på ferie så de tok like så opp en til tv helt lik for å teste.

Fikk heller ikke de det til å virke skulle jeg få:

A) Penga tilbake

B) Ny TV (samme prisklasse eller dyrere innenfor rimelige grenser som plaster på såret :grin: )

HVis nå de får den til å virke skulle jeg få:

A)Penga tilbake (faktisk)

B) Samme som b ovenfor. (hvis jeg nå skulle være lei skitn.

Eller

C) Byttet tv, plaster på såret og ei unnskyldning :grin:

HVis ikke dette er god service så kan du kalle meg en krakk ! :grin: :grin:

HVis noen ville vite så var det en Finlux 82MC210 ++

(Gleder meg til Torsdag.. Får dommen da :grin: )

[ Denne Melding var redigert av: bamsefar på 2002-07-02 17:14 ]

Lenke til kommentar

Jeg synes Elkjøp er en god butikk. Men når det kommer til datautstyr, holder jeg meg LANGT unna.

Har en kammerat som jobber der som selger. Og jeg får GODE rabatter av ham. Eneste jeg har kjøpt der som kan ha sammenheng med data, er CD-R plater. Kjøpte to 10 pakninger. Kostet ca 180,- men jeg fikk dem for 65,- :grin:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-02 17:13, Kenny000 skrev:

Jeg synes Elkjøp er en god butikk. Men når det kommer til datautstyr, holder jeg meg
LANGT
unna.

Elkjøp er jo ikke stedet man kjøper pc nei. Pc utstyr derimot er dem som oftest veldig rimelige og bra på. Da tenker jeg på slike ting som printere, scannere etc. Og ikke minst slike ting som blekkpatroner etc. Vet ikke helt hvordan situasjonen er i dag, men "i gamle dager" drev jeg og kjøpte blekkpatroner til en canon printer på elkjøp da de låg på ca halv pris i forhold til de fleste andre butikke :smile:

Lenke til kommentar

Hvem i huleste må ikke bytte hovedkort hvis de har 2 år gammel pc og ønsker å bruke ddr-ram?

Elkjøp er grei nok butikk, men min erfaring er at på datasiden driver de bare å selger kasser og bokser med "ting" oppi...som mange av de ansatte ofte ikke har veldig god greie på.

Et eksempel var når jeg skulle kjøpe et internt modem til en eldre pc, og ekspeditøren antydet at det ikke ville gå pga for lav cpu-kraft. Jeg spurte om han hadde visste hva en UART var, og om han kjente til at hvilken NS standard denne var av hadde betydning for om dette gikk eller ikke.

Nei, det visste han ikke, men mente fremdeles at PC`n aldri ville greie å kjøre modemet.

Jeg kjøpte modemet, og et sted sitter det en fornøyd herremann og koser seg med eldammel pc med nytt internt modem...som funker fint!

[ Denne Melding var redigert av: Muffinman på 2002-07-02 17:42 ]

Lenke til kommentar

Ellers er det ikke noe i veien med musikksmaken til mannen da...sjekk ellers ut Buddy Guy.

Trist med SRV og helikoptret. Synd Clapton ikke gikk der istedet, han var jo oppbrukt allerede da...

ØYYYYYY......Nå var jeg vel off-topic nok...? Skal skjerpe meg til jul. :smile:

Lenke til kommentar

for ca 5 år siden kjøpte jeg meg en PC

en heidundrades pentium233mmx den var så bra den..

den ble skreddersydd til meg...

men uansett når jeg skulle bytte ut deler av komponenter etter et par år...så må jeg si at jeg oxo ble veldig skuffa over at jeg måtte bytte ut hovedkort for å få en ny pentium prossessor(blæh)

oxo måtte jeg bytte ut hovedkort for å få et nytt og godt skjermkort......oxo hadde jeg for lite harddisk 6gb, og for lite RAM...

hmmmm skal jeg oxo da klage...fordi etter en stund så er ikke maskinen min no tess lenger...

den XP'en jeg har nå......er jo om ca et par år heller ikke helt up to date lenger heller...

:smile:

det var min mening

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...