Gå til innhold

Advarsel til alle newbies!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri kjøp en pc fra spaceworld (spesielt ikke targa)

Kjøpte en pc der for 2 år siden.

Ingenting på pcen fungerte som den skulle (spill lagget og den satt seg fast i alle spill etter en halvtimes tid)

Jeg klagde i et år. Spaceworld tok imot pcen og sente den til tyskland i 3mnder, men ingen fant ut av feilen....

I dag kan jeg 10000 ganger så mye om pc enn jeg gjorde då jeg kjøpte den. da forsto jeg at det var hovedkortet så var defekt men (+ alle de andre delen var noe av det dårligste du kunne kjøpe da), nå er jeg så lei av å klage så jeg kjøpte meg en ny (som jeg bygde sev).

Lenke til kommentar

hehe, det var jo dålig:(

hvor i helvete ble den sent?

tyskland, det var jo da stor omvei, vis slik blir fikset i bergen?

men no har jo den nye reklamasjons lovet kommet, da blir det letter i slike saker, 10 dager elelkr så har man rett å låne pc. til din virker igjen, så lenge det er garanti

[ Denne Melding var redigert av: Heimdal på 2002-07-02 16:05 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-02 14:55, bluesmaster skrev:

Ikke kjøp PC hos Hellkjøp for guds skyld!!

Jeg kjøpte en pc der for 1,5 år siden, og det er mitt livs dårligste kjøp!

..å du jeg veit ikke hvem som er newbee her jeg....

Nei selvfølgelig har man bedre kontroll og større muligheter til å opgradere om man bygger pc selv. Det har seg slikt at de som kjøper på fra elkjøp(helkjøp, expert osv) har som regel ikke behov for å opgradere så ofte osv. De som har det kjøper ikke pc derfra!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-02 18:51, DeltaVifte skrev:

En Kamerat av meg kjøpte en IBM PII 450MHz maskin på elkjøp for 18k.
:lol:

Snakk om dritt, særlig med tanke på at jeg bygde en P3 533MHz maskin for rundt 11k. :smile:

ja jeg bygget en pc med 200mhz , 32ram og 4mb skjermkort for 20k(20 000).

Det er super billig!!!

mens jeg kjøpte en pc på elkjøp med 700mhz for 10k (10 000)

Det var DYRT

Lenke til kommentar
Quote:

ja jeg bygget en pc med 200mhz , 32ram og 4mb skjermkort for 20k(20 000).

Det er super billig!!!

mens jeg kjøpte en pc på elkjøp med 700mhz for 10k (10 000)

Det var DYRT

Ja, det er vel og bra, men jeg kjøpte jo pc'en min noen dager etter han. :roll:
Lenke til kommentar

Jeg satt å snakk med fatter'n for noen dager siden, man kjøpte en pc med en 386sx cpu, og masse dritt bla. 1 mb ram, og på den tiden var det folk som så at det aldrig kom til å bli laget noen programer som krevde så mye "kraft"

[ Denne Melding var redigert av: Dj_eLmO på 2002-07-02 19:39 ]

Lenke til kommentar

Elkjøp er som sagt populær hos newbies

Men men, det skal ikke så mye fornuft til å skjønne at Elkjøp er mer eller mindre tvilsom på data, greit nok med småting som kabler,skriverpatroner.

Greit nok å kjøpe andre ting på Elkjøp da, men det finnes andre butikker også.

Elkjøp ligner mer og mer på Telenor.

Stor,tungrodd,overpriset på mange produkter (billig på noen) og prøver stadig å få større makt.

Lenke til kommentar

Den 2002-07-02 19:56, tintin77 skrev:

Elkjøp er som sagt populær hos newbies

Men men, det skal ikke så mye fornuft til å skjønne at Elkjøp er mer eller mindre tvilsom på data, greit nok med småting som kabler,skriverpatroner.

Greit nok å kjøpe andre ting på Elkjøp da, men det finnes andre butikker også.

Elkjøp ligner mer og mer på Telenor.

Stor,tungrodd,overpriset på mange produkter (billig på noen) og prøver stadig å få større makt.

Du glemmer monopol... Bare for å ha det nevnt....

Lenke til kommentar

Virker som "alle" glømmer at elkjøp ikke bygger EN ENESTE PC... Kjøper bare ferdige systemer... Er jo heller kvaliteten på Simens, Hp, Pacard Bell osv som bør klages på. Er jo dei som setter sammen pc-ene. All garanti er jo oxo disse selskapene som tar seg av... Eneste elkjøp gjør er å teste for software feil, og sende pc-ene videre til Infocare, Bettum og liknende repratører i norge. Tar servicen lang tid, så er det jo disse som bruker lang tid, som oftest.

Prisen er en annen sak, men det er jo ikke alle som kan å bygge en pc selv, enkelte vill jo snakke med en selger, ha et meneske å forholde seg til. Sette pc-en i bilen, kjøre til butikken og levere fra seg pc-en vist noe er feil, ikke ringe et support nr for å få et returnr og pakke pakken forsvarlig for å så sende den.Tenker du litt gjennom det så er det ikke så rart at så mange handler pc på elkjøp.

Så, skriver du slikt, tenk over HVEM som er newbee!

PS! Blir sikker forhatt for dette her, men det driter jeg i!

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...